Auteur Topic: Losloopweide Dilbeek Broekbeekvallei  (gelezen 5952 keer)

Offline Riet

• AdviesRaad
  • Zwemmertje
  • Geslacht: Vrouw
    • DreamsForEternity
Losloopweide Dilbeek Broekbeekvallei
« Gepost op: juli 24, 2010, 21:22:34 pm »
Ergens een klok horen luiden dat er een losloopweide voor honden zou ingericht zijn in Dilbeek. Natuurlijk wist DF de klepel feilloos te vinden en ik kreeg dan ook volgende informatie van hem.

Beste,

Onze Milieudienst liet ons weten dat er een hondenloopweide is aan de Broekbeekvallei, op de hoek van de Broekstraat en de H. Vergelslaan.

Tine kwam vandaag langs de gelegenheid om die eens te testen.

Na deze losloopweide gezien te hebben kan geen enkele gemeente in België  meer beweren onvoldoende plaats, onvoldoende geld te hebben of dat het teveel onderhoud zou vragen.
Wat is de oplossing, je neemt wat overblijvende paaltjes, een overschot draad, zet er klimop tegen om het in de loop van de tijd te laten dichtgroeien. Vermits je met restjes werkt kan het niet erg groot zijn.
Vergeet niet om er een plaatje bij te zetten dat het een honden weide is, anders snapt niemand dat. En bekommer je niet om het plaatsen van afvalbakken, op die manier hoef je ze niet te laten ledigen door iemand.
Dan hier de foto's

En zeggen dat ze dat inplanten op een stuk grond waar ze een echte speelweide zouden kunnen maken.

Het beste dat je ervan kan zeggen dat de omgeving mooi is en dat het een beginnetje is.
« Laatst bewerkt op: april 04, 2011, 22:32:53 pm door dogsfriendly »

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re:Losloopweide Dilbeek - Vl. Br.
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2010, 21:33:04 pm »
Amai wat een inspanning ... 't is niet eens echt omheind ?

Als 't niet zo triest zou zijn, zou het grappig zijn hé  :doh:

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2010, 21:39:30 pm »
Het is toch simpel het " omheinde deel " is voor de plasjes en de kakjes nadien kunnen ze naar de rest doorstromen   :hmpf:
Een beetje zoals je eerst door een voedbad en douche moet voor je in het zwembad mag  :mrgreen:

Offline Riet

• AdviesRaad
  • Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2010, 21:48:26 pm »
Het is toch simpel het " omheinde deel " is voor de plasjes en de kakjes nadien kunnen ze naar de rest doorstromen   :hmpf:
Een beetje zoals je eerst door een voedbad en douche moet voor je in het zwembad mag  :mrgreen:

Dat hebben wij dus ook gedacht, de kakjes hebben we wel opgeruimd  :hihi:

Offline Xtreme Taz

• Verjaardagsbazin
  • knuffelaartje
    • Xtreme Nails
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2010, 21:50:47 pm »
Inderdaad mooie omgeving  :thumbs: daar moet meer van te maken zijn mits enige inspanning  :denk:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Riet

• AdviesRaad
  • Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2010, 22:00:16 pm »
Er is geen echte omheining, er zijn geen poortjes maar het ligt wel lekker in de schaduw voor op een warme dag.
Er zijn andere foto's XT maar die moet ik eerst opgeladen krijgen en dan plaats ik ze wel ergens anders  :fluit:

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2010, 22:21:04 pm »
pfff dat is dus geen losloopweide. Als ik daar dan ga met Noa die loopt daar dus gewoon uit en dan heeft ze dat nog niet in de gaten ook.

Eigenlijk jammer. Ze hebben moeite gedaan om er iets te zetten en waarom niet een klein beetje meer moeite doen.

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2010, 23:10:54 pm »
ik denk dat ze één of andere subsidie hebben gekregen om een bordje met te plaatsen waarop staat dat het een hondenlosloopweide is  :doh:

...triestig

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #8 Gepost op: juli 25, 2010, 06:35:16 am »
zelfs geen omheining, enkel twee draadjes waar elke hond doorkan :?
hadden ze nochtans iets moois kunnen van maken als ze wat moeite hadden willen doen :zucht:

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #9 Gepost op: juli 25, 2010, 13:54:07 pm »
Zo te zien hadden ze nog een grasstrookje te veel  :) :zucht:

Online *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: juli 25, 2010, 20:25:05 pm »
dus al die foto's... dat is binnen dat gebied dat zich voordoet als (losloop)weide?

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Riet

• AdviesRaad
  • Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #11 Gepost op: juli 25, 2010, 21:05:31 pm »
http://i867.photobucket.com/albums/ab231/Dreamsforeternity/2010_Dilbeek_Hondenweide/IMG_3993.jpg

Dat is het begin, je ziet daar een wit vierkant hek staan, is een verzamelpunt voor water, vandaaruit vertrekt een afwateringssloot die de strook in twee verdeelt tot ongeveer hier
http://i867.photobucket.com/albums/ab231/Dreamsforeternity/2010_Dilbeek_Hondenweide/IMG_4024.jpg
Ben niet goed in schatten maar ik denk toch zeker een 200 meter lang, of zelfs langer  :krab:
Dit is aan de overkant van die afwateringssloot met mijn rug naar de hondenweide.
http://i867.photobucket.com/albums/ab231/Dreamsforeternity/2010_Dilbeek_Hondenweide/IMG_3992.jpg
Het is niet overal even breed maar vooral de kant van de hondenweide blijft het breedste.
Ik heb nog andere foto's maar op het ogenblik wil het uploaden niet lukken.  :doh:

« Laatst bewerkt op: juli 25, 2010, 21:07:22 pm door Riet »