Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: fokker gezocht  (gelezen 1402 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
sigin
Puppedup
*

« Gepost op: Juli 08, 2010, 12:38:52 »

hallo mijn naam is sigin thomas en ik ben opzoek naar een fokker van alaska malamute
weet iemand welke de goede fokkers zijn en welke ik het beste kan mijden?

dank bij voor baat
mvg sigin thomas
marijke
Snoepertje

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 08, 2010, 21:52:03 »

specifiek dat ras niet ,...

maar mss zal er wel een forum bestaan voor dat ras, als je daar een tijdje meeleest weet je ook al wel wat
en natuurlijk ook een plan is , is om meerdere kwekers te bezoeken ook al hebben ze geen pups , kom je ook al een pak te weten

maar een algemene tip is je bij je zoektocht naar de (bijna) ideale hond te laten assisteren door een ervaren gedragstherapeut meestal weten die de goede van de minder goede kwekers te onderscheiden en kunnen je helpen om de passende pup uit te kiezen dmv gedragstesten  duim omhoog
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 08, 2010, 21:58:26 »

ivm goede fokker...

dat je de moeder moet kunnen zien als je ernaar vraagt (vader komt in sommige gevallen van het buitenland, dus dat is al wat moeilijker)

dat de pups opgroeien in huis - zodat ze wennen aan de huiselijke geluiden (afwasmachine, glazen dat je op tafel zet, stofzuiger...) en de huiselijke bewegingen (vloer dweilen, rondlopen, tv en radio)
=> om je een idee te geven: mijn rashond is een Kooikerhondje en die komt van een fokster uit Nederland. Ze had 7 nesten in één maal en de pups groeiden op in de stallen, tussen de schapen en de koeien... Chucky (zoals hij heet) is of was eigenlijk, een angstige pup in huis. Bang van alles... zelfs nu kruipt ie soms nog onder de tafel. Je moet maar een lege plastieken fles (niet met opzet natuurlijk) laten vallen...

dat ze de pups meteen aanleert om zindelijk te zijn.

werken ze met een stamboom?

gaan ze gechipt, ontwormt en gevaccineerd zijn?
=> das allemaal op kosten van de fokker. Uiteindelijk betaal je toch het totaalbedrag die de hond hen heeft gekost.

ik weet van mensen die in de val trappen, dat ze bovenop het bedrag die ze reeds hebben betaald voor de hond, nog eens zelf hun pup moesten ontwormen, vaccineren en chippen.

idem voor de stamboom.

Het enige wat jij moet doen is BVIRH verwittigen dat je een hond in huis hebt gehaald.
(maar dat doe je via de dierenarts, die zorgt voor de papieren)

www.abiec-bvirh.be

en tot slot: dat ze toestaan dat je een paar keer op voorhand op bezoek komt, ook als de pups er zijn.

er zijn fokkers die zelf bepalen welke pup je krijgt (ik ben daar geen voorstander van)
en er zijn fokkers die je de keus laten.

een slechte fokker is gewoonweg iemand die zijn pups in de stal wegsteekt of een donker hok... die de moeder apart steekt van de pups... die pups verkoopt via groothandel/winkel of héél veel nesten in één keer zitten heeft
(reken op 5-6 nesten in één keer)
of dat ze hun teven bij elke loopsheid laten dekken
(wat niet gezond is voor het teefje... op z'n minst 1 loopsheid ertussen laten... en langer mag natuurlijk ook... maar bij broodfokkers - zoals wij ze noemen - telt enkel het geld en als ze 1 loopsheid overslaan, is dat in hun ogen verlies.

Koop geen hond in een groothandel!

daar steun je niemand mee... niet de moeder van de pup, niet de pup zelf en niet jijzelf.
In de meeste gevallen hebben ze een ziekte mee naar huis en je hebt dan wel een bewijs van garantie... als het erop aankomt, laten die types je in de steek

ofwel mag je fluiten naar hun 'medewerking' ofwel bieden ze een andere pup aan... en je kan je dan gaan indenken of dat die pup ook niet zo'n ingeleverde is... van een ander koppel die een plotse ziekte opmerkte.

Bij zo'n broodfokker heb je ook de 'garantie' van een dierenarts... jaja... eentje die in hun dienst staat of die zij betalen om alleen maar goede dingen te zeggen. Het zal ook in hun papieren staan dat als je een andere dierenarts contacteert, alle garanties vervallen...

dus NIET doen

duim omhoog

« Laatste verandering: Juli 08, 2010, 22:00:59 door dogsfriendly » Gelogd

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 08, 2010, 22:11:49 »

Ik ken geen fokkers van Alaskan malamutes.

Om recente nesten te vinden - en dus ook adresgegevens van fokkers zodat je ze kan contacteren en je er zo zelf een idee van kan vormen - kan je hier al eens kijken

http://www.srsh.be/cgi-bin/babydog_resultN.pl?Lettre=A

« Laatste verandering: Juli 08, 2010, 22:58:37 door els » Gelogd

Moozer
Springertje

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 08, 2010, 22:18:35 »

Bij ons in het dorp is er een Alaska Malamute van 8 maanden. Mooie hond.
Ik zie die mensen niet elke dag, maar zal zeker eens vragen van welke fokker de hond is.

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 08, 2010, 22:25:12 »

Citaat
Het enige wat jij moet doen is BVIRH verwittigen dat je een hond in huis hebt gehaald.

De pups zijn al aangegeven bij de BVIRH door de DA van de fokker. (Gebeurt bij de plaatsing vd chip) .
Sommige fokkers laten eerst de pup op hun naam zetten en sturen dan het wit papier op naar de BVIRH om de naam- en adreswijziging door te geven . (Wij bvb  lach )

Anderen zetten de hondjes direkt op de naam vd nieuwe eigenaars en dit wordt dan ook weer door de DA van de fokker in orde gebracht bij de BVIRH.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 08, 2010, 23:19:51 »

toch is het beter van nog eens naar je eigen dierenarts te gaan...

controle van de chip (het nummer) kan nooit kwaad...

weten wij ook uit ervaring wink

Fiep
Kwijlbakske
**

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 10, 2010, 01:51:10 »

Kijk gewoon eens in de Woef. Daar staan toch ook heel wat fokkers in. Misschien hebben ze al een uitgave aan de Malamute gewijd, en kan je die misschien nabestellen. Heb je direkt al wat meer info over het ras.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 10, 2010, 13:58:23 »

toch is het beter van nog eens naar je eigen dierenarts te gaan...

controle van de chip (het nummer) kan nooit kwaad...

weten wij ook uit ervaring wink

Zal ik niet betwisten, maar, ik heb het hier over pupperds die van bij de fokker komen.
Nadat ze gechipt zijn heeft de DA de papieren naar de BVIRH opgestuurd.
Je moet dan ook nog een klever met het chipnummer op de papieren kleven die je moet opsturen naar St-Hubert voor het aanvragen  van de stambomen.
Voor de papieren opgestuurd kunnen worden krijg je controle vd identificeerder van St-Hubertus. De controleur van St-Hubertus controleert dan ook nog eens het chipnummer als hij komt voor die chipcontrole en DNA afname bij de pupperds.
Moest er dus iets niet kloppen met het chipnummer dan kan je zowieso geen stambomen of DNA aanvragen .

Toen ik mn eerste hondje uit Nederland gekocht heb ben ik er natuurlijk mee naar de DA gegaan en deze heeft dan de papieren voor de BVIRH gemaakt .
Dit ging dan over een buitenlandse hond. Hebben wij op deze manier voor al onze buitenlanders moeten doen.
Zet je de stamboom over naar het Belgisch stamboomboek dan krijg je weer controle van ST-Hubertus om te zien of het chipnummer klopt.
Is het een binnenlandse hond ve Belgische fokker die met stamboom St-Hubert werkt moet je dus niet naar de DA om die papieren voor de BVIRH in orde te laten maken.Ofwel doe je dit zelf (verandering van eigenaar aangeven) ofwel doet de fokker dit .
Je doet dit dus niet via de DA die voor de papieren zorgt (deze heb je al) , maar, via het witte papier  van de BVIRH.  wink

Citaat

Moozer
Springertje

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 24, 2010, 10:55:59 »

http://www.chimarron.be/

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 24, 2010, 14:45:04 »

als hij nog komt lezen tenminste...  lach