Hondenclickse Olen 22 mei eerste wedstrijd in P1Apport 0/15Kai bleef redelijk goed zoeken, is 3 keer langs de ingang gegaan, maar hij zag hem niet. Ondanks de 0 ben ik toch tevreden over hem. Het was een smalle ingang en dan moesten ze over een bandje en houten dingetje, dan lag de apport achter nog 2 bandjes. In mijn groep had maar 2 honden de apport.
Houdingen 2/10Houding lig op zo'n houten tuinbank waar een tafel aan hangt, op het dunne bankje moesten ze liggen. Dan zelf aan de overkant op het bankje gaan zitten, dan staan en dan terug lig. Ik zei sta en Kai draaide zich naar mij en toen viel hij bijna van dat bankje en kon zo ook niet meer gaan staan. Nadien nog eens geoefend en toen ging het goed.
Los volgen 6/15 bbII 1/2IIIII aw-1-1
Heel slechte losse volg, maar daar zijn we terug aan het werken, onder andere door stembeloningen op wedstrijd te geven tussendoor als hij wel goed volgt en er is vooruitgang

Hij is de laatste tijd terug wat onzeker op wedstrijd en dat uit zich op de losse volg. Vreemde is enkel en alleen maar in de losse volg als oefening en niet bijvoorbeeld bij het los volgen van het plaatske (zal ik zelf wel de oorzaak zijn, ben altijd superzenuwachtig bij de losse volg

)
Vaste volg 13/15 BBH V
Voet had ik zelf beetje verkeerd gaan staan, was op een schuin vlak, hond moest op dat vlak de voet doen, ik stond nog ietsje te veraf waardoor zijn achterste poten nog op het gras stonden.
Plaatske 10/15 H ZV V 1m
Stukje volgen (wat dus wel goed ging) acht vorm tussen kegels, door badje, achter kegel door, terug richting badje en tussen het badje en de kegel was de plaats. Kai was naast het badje aan de andere kant gaan liggen.
2min 10/10
Onderbreking 16/20 BBA 1m V
Zonder hindernissen tussenin, zitvoor was op resore. BBA was niet echt nodig want toen ik 2de keer lig zei was hij al bezig met liggen

57/100 en dus exact hetzelfde als vorig jaar in Olen bij de debutanten.

We zijn best wel een goed team, maken evenveel fouten
De Liereman 6 juniWe waren om 10u aan de beurt, snikheet. Kai had toch wel last van de warmte.
Houdingen 0/10
Houdingen waren gewoon op een schuine resore en eerst zit, na het laatste bijbevel ging hij zitten, maar ging terug staan toen ik wegging (beetje onzekerheid weer). Terwijl hij dat op training toch meermaals ziet zo'n resore, deze zakte nu wel heel hard door, spijtig genoeg niet meer kunnen oefenen na de wedstrijd want ze ruimden alles direct op
Apport 0/15
Goed blijven zoeken, maar de ingang niet gevonden (weer maar weinig honden die de apport hadden

). En dat zoeken is nu het belangrijkste, nadat tijd op was de richting aan gewezen en dan mooi gaan halen.
Onderbreking 14/20
Hindernis niet genomen -2, tempo (door de warmte), voet ging hij een meter van mij wegzitten dus kwijt, zitvoor bleef hij voor een hekje staan en heb dan bijbevel gegeven zitvoor kwijt en 1m te ver gaan liggen ondanks dat hij niet zo snel was.
2 min 8/10 H
Kai vond het nodig om even naar zijn achterwerk te gaan kijken
Plaatske 14/15 zv
Bijna liep hij naar mijn zus die aan het filmen was en net op tijd herinnerde hij dat hij met een oefening bezig was (hij was 1 van de weinige honden die op de tegels terug ging liggen, de anderen gingen in de schaduw liggen, toch iets dat hij beter deed dan de rest

):
http://www.youtube.com/watch?v=0aQDTvd4TtsLos volgen 12/15 bbI 1/2mII
Je moest per 2 de losse volg doen en samen een piepende kar voortduwen, de andere persoon had een veel snellere pas dan ik gewoon ben en dus Kai gewoon is, we konden niet volgen

Ben best wel tevreden over Kai omdat dit echt een samenloop van omstandigheden was waar hij vroeger bang van was (piepende kar, andere bewegende persoon dichtbij en bewegend toestel):
http://www.youtube.com/watch?v=ufn2DPVlM84Vaste volg 13/15
Bijbevel om hem ergens over te laten springen, 1/2m
61/100
We beginnen dus net als bij de debutanten terug van onder