Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 18   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kai op wedstrijd  (gelezen 17273 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #210 Gepost op: Mei 17, 2010, 09:12:59 »

Kemposch

Vaste Volg 14/15 1/2m
Losse Volg 6/15 1/2mx6 aw-1 bb ttp
Het was een heel lang stuk lopend sla-om en rond tonnetjes, dan stukje trage pas, dan terug lopen.
Plaatske 12/15 zv v 1m
eerste keer zonder leiband op wedstrijd en plaatske was tussen 2 tonnen, Kai ging aan een ton liggen
2 min 10/10
je moest in een halve cirkel en dan hurken naast de hond
Onderbreking 11/20 lok-2 bba 3m zv v
heeeeeel lang en na 10m zoiets moesten ze al liggen
Houdingen 6/10 bbII 2m
hond in staan 2m voor een trap met brug, dan helemaal naar achter die trap lopen en zelf op de brug gaan liggen, dan zit en staan
Apport 14/15 lv
nieuw apportvoorwerp, dus weer terug gewoon worden van vasthouden

73/100  bang

Heel veel honden die normaal beter scoren hadden weinig punten, 4de plaats had 93. Wedstrijd op zich vond ik wel doenbaar, maar Kai gedraagde zich echt vreemd was uit zijn doen. De losse volg gaat sinds Lichtaart niet meer echt goed. Nadien na de wedstrijd nog wat geoefend (toestelletjes enzo en blij dat hij was dat hij in en op toestellen mocht  zot) en toen was alles weer ok  weetniet Ik ben nu wat rond aan het horen of we ergens mogen gaan meetrainen op andere hondenscholen, maar tot nu toe niet veel succes in het vinden het van hondenscholen die dat toelaten. Als we niets vinden dan maar eens een paar wedstrijden als training zien vermoed ik.
Was de laatste debutantenwedstrijd, wat een afsluiter hihi
« Laatste verandering: Mei 17, 2010, 09:15:00 door Linsey » Gelogd
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #211 Gepost op: Mei 18, 2010, 20:15:18 »

Het kan alleen maar beter worden  thumbsup

els
AdviesRaad
Kwispelstaartje

« Antwoord #212 Gepost op: Mei 19, 2010, 10:03:33 »

Citaat
Ik ben nu wat rond aan het horen of we ergens mogen gaan meetrainen op andere hondenscholen, maar tot nu toe niet veel succes in het vinden het van hondenscholen die dat toelaten

In principe zouden ze dat moeten toelaten... maar idd ze maken er soms problemen rond  zucht

Bij ons mag het - denk 1 keer per maand ofzo  denk
Maar het is wat uit de richting zeker
http://users.skynet.be/fa095039/gehoorzaamheid/startx.html

Borderfan
Bolletje Wol

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #213 Gepost op: Mei 19, 2010, 11:03:46 »

Wat jammer.
Volgende keer beter.

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #214 Gepost op: Mei 19, 2010, 12:57:31 »

Citaat
Ik ben nu wat rond aan het horen of we ergens mogen gaan meetrainen op andere hondenscholen, maar tot nu toe niet veel succes in het vinden het van hondenscholen die dat toelaten

In principe zouden ze dat moeten toelaten... maar idd ze maken er soms problemen rond  zucht

Bij ons mag het - denk 1 keer per maand ofzo  denk
Maar het is wat uit de richting zeker
http://users.skynet.be/fa095039/gehoorzaamheid/startx.html

Ik heb al van 3 hondenscholen een neen gekregen ojee De 4de liet het niet toe, maar daar mocht ik wel buiten de trainingsuren gaan oefenen met de toestellen als voorbereiding op de aankomende wedstrijd. Nadien zal dat dan niet meer mogen vermoed ik, maar Kai heeft daar niet echt problemen mee, als ik alleen train met hem volgt hij perfect, het is de groep vreemde honden waar ik eigenlijk extra op wil oefenen. De 5de hondenschool mocht het wel voor 1 euro per les, maar dat is een afspraak dat 3 hondenscholen hebben (waaronder onze hondenschool) dat leden van die hondenscholen bij elkaar mogen trainen voor 1 euro per les.
Ter dries is net ietsje te ver. Maar als ik niet veel anderen vind, dan is dat nog wel doenbaar.
Ik heb zo het vermoeden dat dat hier in de buurt niet echt de gewoonte is, al hoorde ik in het weekend wel mensen tegen elkaar praten op wedstrijd over het trainen op andere hondenscholen. Ik weet dan alleen niet waar ze dat dan doen. Ik zal nog even verder zoeken. Ik zou er zo eigenlijk toch wel een aantal willen vinden, want anders als je dan telkens bij dezelfde gaat elke maand, dan is dat effect ook weer weg tonge
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #215 Gepost op: Juni 13, 2010, 19:22:51 »

Hondenclickse Olen 22 mei eerste wedstrijd in P1

Apport 0/15
Kai bleef redelijk goed zoeken, is 3 keer langs de ingang gegaan, maar hij zag hem niet. Ondanks de 0 ben ik toch tevreden over hem. Het was een smalle ingang en dan moesten ze over een bandje en houten dingetje, dan lag de apport achter nog 2 bandjes. In mijn groep had maar 2 honden de apport.
Houdingen 2/10
Houding lig op zo'n houten tuinbank waar een tafel aan hangt, op het dunne bankje moesten ze liggen. Dan zelf aan de overkant op het bankje gaan zitten, dan staan en dan terug lig. Ik zei sta en Kai draaide zich naar mij en toen viel hij bijna van dat bankje en kon zo ook niet meer gaan staan. Nadien nog eens geoefend en toen ging het goed.
Los volgen 6/15 bbII 1/2IIIII aw-1-1
Heel slechte losse volg, maar daar zijn we terug aan het werken, onder andere door stembeloningen op wedstrijd te geven tussendoor als hij wel goed volgt en er is vooruitgang wink Hij is de laatste tijd terug wat onzeker op wedstrijd en dat uit zich op de losse volg. Vreemde is enkel en alleen maar in de losse volg als oefening en niet bijvoorbeeld bij het los volgen van het plaatske (zal ik zelf wel de oorzaak zijn, ben altijd superzenuwachtig bij de losse volg eehm )
Vaste volg 13/15 BBH V
Voet had ik zelf beetje verkeerd gaan staan, was op een schuin vlak, hond moest op dat vlak de voet doen, ik stond nog ietsje te veraf waardoor zijn achterste poten nog op het gras stonden.
Plaatske 10/15  H ZV V 1m
Stukje volgen (wat dus wel goed ging) acht vorm tussen kegels, door badje, achter kegel door, terug richting badje en tussen het badje en de kegel was de plaats. Kai was naast het badje aan de andere kant gaan liggen.
2min 10/10
Onderbreking 16/20 BBA 1m V
Zonder hindernissen tussenin, zitvoor was op resore. BBA was niet echt nodig want toen ik 2de keer lig zei was hij al bezig met liggen  tonge

57/100 en dus exact hetzelfde als vorig jaar in Olen bij de debutanten.   lol
We zijn best wel een goed team, maken evenveel fouten  grijns

De Liereman 6 juni
We waren om 10u aan de beurt, snikheet. Kai had toch wel last van de warmte.

Houdingen 0/10
Houdingen waren gewoon op een schuine resore en eerst zit, na het laatste bijbevel ging hij zitten, maar ging terug staan toen ik wegging (beetje onzekerheid weer). Terwijl hij dat op training toch meermaals ziet zo'n resore, deze zakte nu wel heel hard door, spijtig genoeg niet meer kunnen oefenen na de wedstrijd want ze ruimden alles direct op  ojee
Apport 0/15
Goed blijven zoeken, maar de ingang niet gevonden (weer maar weinig honden die de apport hadden weetniet ). En dat zoeken is nu het belangrijkste, nadat tijd op was de richting aan gewezen en dan mooi gaan halen.
Onderbreking 14/20
Hindernis niet genomen -2, tempo (door de warmte), voet ging hij een meter van mij wegzitten dus kwijt, zitvoor bleef hij voor een hekje staan en heb dan bijbevel gegeven zitvoor kwijt en 1m te ver gaan liggen ondanks dat hij niet zo snel was.
2 min 8/10 H
Kai vond het nodig om even naar zijn achterwerk te gaan kijken   lol
Plaatske 14/15 zv
Bijna liep hij naar mijn zus die aan het filmen was en net op tijd herinnerde hij dat hij met een oefening bezig was (hij was 1 van de weinige honden die op de tegels terug ging liggen, de anderen gingen in de schaduw liggen, toch iets dat hij beter deed dan de rest  tonge ):
http://www.youtube.com/watch?v=0aQDTvd4Tts
Los volgen 12/15 bbI 1/2mII
Je moest per 2 de losse volg doen en samen een piepende kar voortduwen, de andere persoon had een veel snellere pas dan ik gewoon ben en dus Kai gewoon is, we konden niet volgen  bang Ben best wel tevreden over Kai omdat dit echt een samenloop van omstandigheden was waar hij vroeger bang van was (piepende kar, andere bewegende persoon dichtbij en bewegend toestel):
http://www.youtube.com/watch?v=ufn2DPVlM84
Vaste volg 13/15
Bijbevel om hem ergens over te laten springen, 1/2m

61/100

We beginnen dus net als bij de debutanten terug van onder  tonge

Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #216 Gepost op: Juni 13, 2010, 20:42:15 »

Dan kan je alleen maar naar boven gaan  hihi thumbsup

Borderfan
Bolletje Wol

« Antwoord #217 Gepost op: Juni 19, 2010, 13:19:08 »

Het kan alleen maar beter worden.

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #218 Gepost op: September 05, 2010, 21:51:44 »

Vandaag wedstrijd voor kleine hondjes in Geel.

2min liggen 8/10
Kai ging even lekker aan zijn oor krabben   fluit

Onderbreking 10/20
Een oefening waar ik op training de laatste tijd nogal veel door de vingers heb gezien. En dan gaan de punten omlaag, dus weer eventjes aan werken. Kai lag 6m buiten, hij liep gewoon door, dan maar bijbevel gegeven.

Volgen aan de leiband 15/15
http://www.youtube.com/watch?v=ajaoea84jSE
Bijna aw in het begin tonge

Volgen in vrijheid 14/15
aw
http://www.youtube.com/watch?v=20wYI8ebHYs

Plaats zenden 13/15
1m zv
http://www.youtube.com/watch?v=OKdnnwdFIWE
Wel grappig hoe hij ineens ziet dat er ook nog een kegel staat naast mij en dan verbaasd kijkt bij het aan de voet komen lol

Houdingen 10/10
http://www.youtube.com/watch?v=VIPe63cXlEI

Apport 3/15
Zo mooi de ingang gevonden, maar hij wist niet meer hoe hij terug moest. Was toch wel zielig om te zien hoe hij maar bleef proberen, maar wel enorme vooruitgang. Is de eerste keer dat hij de ingang vind, nu de uitgang nog   grijns Maar hij zoekt voortaan heel goed  lach
http://www.youtube.com/watch?v=PbszL5sQ4uA

73/100

Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #219 Gepost op: September 05, 2010, 21:56:52 »

Toch vooruitgang  thumbsup

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #220 Gepost op: September 06, 2010, 13:03:58 »

hé wat jammer van de apport want verder toch wel heel goed gedaan duim omhoog

els
AdviesRaad
Kwispelstaartje

« Antwoord #221 Gepost op: September 07, 2010, 11:15:59 »

Het terugkomen is vaak moeilijker dan het zoeken zelf...

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #222 Gepost op: September 08, 2010, 09:16:26 »

Het terugkomen is vaak moeilijker dan het zoeken zelf...

Dat heb inderdaad gemerkt, Kai ziet de uitgang soms echt niet, hij kijkt per toeval ook telkens de andere richting uit als hij de uitgang passeert, vooral als er maar 1 uitgang is heeft hij er nog moeilijkheden mee. Maar ik ben al tevreden dat hij blijft proberen en het niet opgeeft, misschien dat we wat meer wedstrijden gedaan hebben dat dat vanzelf goed komt. Hij begint nu ook te leren dat als ik 'door' zeg dat de uitgang vlakbij is, maar dat kent hij dus nog niet altijd even goed tonge
Borderfan
Bolletje Wol

« Antwoord #223 Gepost op: September 08, 2010, 12:53:57 »

Goed gewerkt.

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #224 Gepost op: November 01, 2010, 11:39:33 »

Gisteren wedstrijd  bang bang

Houdingen gingen redelijk goed, alleen laatste houding gemist omdat Kai vanboven op de resore ging staan en toen niet kon gaan zitten meer. Dan de losse volg, beginnen met door een gordijn te gaan van plastieken dingen, je moest er in 8 vorm door dus 3 keer. Eerste keer ga ik erdoor, Kai volgt goed, maar ik laat de gordijn tegen hem vallen, kletst er heel hard tegen. Kai verschiet heel hard en durft niet meer door dat gordijn, dus 0 maar ik heb doorgedaan, keurders zeiden ook dat ik hem wat terug moest oppeppen tijdens het volgen, ze hadden allemaal wat medelijden met hem en ik kreeg ook wat tips van de andere mensen die meededen hoe ik dat gordijn moest opendoen zonder de hond te raken, tja iedereen vond het zielig, wat het ook was, hij was zo trots aan het volgen en dan gooi ik dat gordijn tegen hem. En Kai is dan al heel lang bang geweest van gordijnen, zolang op geoefend en nu terug naar af ojee ojee ojee
De andere oefeningen gingen dan ook minder, maar ik heb gewoon gedaan alsof het training was en hem proberen terug vertrouwen te geven. Punten zijn dan ook niet belangrijk (44/100) want ik heb zeker 15 bijbevelen gegeven en het plaatske gewoon naar hem toegegaan toen hij onzeker werd. Na de wedstrijd dat gordijn geoefend en dat ging redelijk goed nadien, maar los heb ik het niet meer geprobeerd. Pfff moest Kai nu wedstrijden kunnen doen met iemand die geen fouten maakt, dan zou hij al veel verder staan, ik hoor dat ook vaak, maarja ik hoop dat ik er zelf uit leer voor Dino.  wink
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 18   Omhoog
  Print  

Ga naar: