Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kai op wedstrijd  (gelezen 17257 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #195 Gepost op: April 26, 2010, 11:47:30 »

Ja, kan misschien wel. Er is er nog eentje waar Kai vreemd doet (in Olen, had hij vorig jaar 57), die moet ik dit jaar nog spelen, ben eens benieuwd ofdat hij daar ook weer vreemd doet.
« Laatste verandering: April 26, 2010, 18:38:45 door Linsey » Gelogd
els
AdviesRaad
Kwispelstaartje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #196 Gepost op: April 28, 2010, 09:52:07 »

Je kan anders altijd eens gaan meetrainen  denk - de meeste clubs laten dat wel toe (als je 't eerst vraagt natuurlijk)

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #197 Gepost op: April 29, 2010, 17:04:59 »

Gisteren op training dezelfde reactie  hmm Ik heb wel opgemerkt dat als ik alleen met hem train op hondenschool terrein (geen enkele andere hond in de buurt) en ook na de wedstrijd zondag in Lichtaart (honden op verre afstand), hij dit niet doet en heel dicht volgt dan. Hij lijkt echt onder de indruk van iets. Toch verschoten van iets zondag vermoed ik, de andere honden in zijn groep waren allemaal nogal van het dominanter type en 2 vielen ook geregeld naar elkaar uit. Hij wilde gisteren tijdens de onderbreking ook niet naar mij komen, hij starte heel traag en bleef dan stil staan, terwijl hij normaal altijd te snel is. De instructeur noemde als oorzaak een grote terugval omdat hij pas in P1 traint en zij ziet dat bij bijna alle honden. Maar hij vond dat net zo leuk training in P1, eerst enorme vooruitgang en dan zo'n terugval lijkt me vreemd. En zou hij dan ook niet dezelfde reactie moeten hebben als ik alleen met hem train? Pff ik heb echt geen idee. weetniet
Maarja als ik naar de eerste pagina kijk van deze topic dan zijn het eigenlijk dezelfde probleempjes die terug komen, misschien zal het toch het wennen zijn tonge
« Laatste verandering: April 29, 2010, 19:40:41 door Linsey » Gelogd
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #198 Gepost op: April 29, 2010, 19:54:37 »

hihi doorzetten  knuffel

Borderfan
Bolletje Wol

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #199 Gepost op: Mei 01, 2010, 08:58:38 »

Blijven volhouden.

*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #200 Gepost op: Mei 02, 2010, 10:54:43 »

oefenen, oefenen en nog eens oefenen... en blij zijn dat je hier een topic hebt, waarop je kan terugvallen lol

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #201 Gepost op: Mei 02, 2010, 22:01:03 »

Vandaag clubmatch gehad in P1.

Vaste Volg 13/15
Halve meter en geen voet. Mijn zus heeft gefilmd en ze dacht dat het bij de houding al gedaan was, dus stukje ontbreekt. Na de houding was het nog een stuk looppas en dan de voet op een schuine resore.
http://www.youtube.com/watch?v=ser5V72Xe6o

Losse Volg 7/15
3 halve meters, een wacht, een kan dichter, bijbevel en geen goede voet. Als ik het filmpje bekijk vond ik het eigenlijk zo slecht niet tonge
http://www.youtube.com/watch?v=MvXc34WLOr4

2min 10/10

Houdingen 9/10
Bijbevel bij de eerste houding, 2de houding mocht ook wel wat sneller vond ik, weten we weer waarop oefenen tonge
http://www.youtube.com/watch?v=_PPKKZSwY0g

Plaatske 9/15
Geen zitvoor en voet (vond ik zelf wel recht de voet), bijbevel (dat niets uithaalde lol) en 2m te ver.
http://www.youtube.com/watch?v=dryjjuwgEqg

Apport 13/15
De apport was voor P1 en P2 dezelfde, bij P1 waren er maar 4 honden die de apport vonden, waaronder Kai. In P2 waren er ook minder dan de helft van de honden die de apport vonden. Ben supercontent van Kai, in het begin bleef hij wel even aan de hekken aan de zijkant krabben en janken, heb dan zoek gezegd waarop hij netjes ging zoeken. De ingang lag achter de tunnel, ze moesten dan van de trap afspringen aan de zijkant, toen Kai de apport gevonden had ond hij het moeilijk om terug op de trap te springen en heb dan even hop gezegd. Hij werkte mooi af met een zitvoor. klap
http://www.youtube.com/watch?v=f1josqXt2m4

Onderbreking 9/20
Houding in het begin, bijbevel op afstand, 7m te ver en een onrechtstreeks voor het missen van de cavalettis.
Tja later de dag heeft Kai van alle klassen de topsnelheid gehaald in het oproepen tijdens een spelletje, we moesten de hond zo snel mogelijk naar je toe laten komen, dat is echt weggelegd voor Kai zoiets lol 4,50 seconden deed hij erover om van 50m ver te komen met een hoek erin ook nog lol
Maar zo'n onderbreking had ik eigenlijk niet geoefend met hem dat ik zelf heel ver sta op een verhoog met ook nog eens een hangbrug ertussen.
http://www.youtube.com/watch?v=Sc7PHz-kwWU

Totaal 70/100 en 4de plaats. 3de plaats had 71, dus stom van mij om bijbevelen te geven die niet nodig waren ojee

In ieder geval heel veel bijgeleerd en dat was ook de bedoeling. wink
« Laatste verandering: Mei 02, 2010, 22:09:10 door Linsey » Gelogd
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #202 Gepost op: Mei 02, 2010, 22:11:01 »

Mooi resultaat  klappen klappen klappen

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #203 Gepost op: Mei 03, 2010, 20:52:02 »

Knap gedaan  thumbsup

Borderfan
Bolletje Wol

« Antwoord #204 Gepost op: Mei 10, 2010, 07:39:18 »

Heel mooi resultaat.  thumbsup

*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #205 Gepost op: Mei 14, 2010, 11:36:02 »

aan de hand van de filmpjes kan je zien waar je zelf beter kan scoren en waar je hondje foutjes maakt...

vroeger op de hs deden ze dat altijd bij de gehoorzaamheid. 1 van de groep filmde en ze bekeken dat dan achteraf in de kantine...

Citaat
2 vielen ook geregeld naar elkaar uit

dat kan trouwens al genoeg zijn om een hond een degout te laten krijgen van die bepaalde plaats...

om maar een voorbeeld te geven: Op een dag liep Nuka Chucky omver in het bos waar ma dagelijks gaat wandelen. Theeft zeker 2 maand geduurd - alst niet langer is - dat Chucky doorhad dat het bos niet de schuldige was.

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #206 Gepost op: Mei 15, 2010, 16:35:25 »

Donderdag wedstrijd gehad in HV Baarle.

Vaste volg 14/15 aw-1
Losse volg 13/15 aw-1 V
Begin was hetzelfde als bij de vaste volg en ik loop exact dezelfde aw  lol
Plaatske 13/15 zv v
Kai doet zijn voeten niet meer goed, hij kijkt naar mij en daardoor is zijn achterwerk gedraaid, moeten we weer even aan gaan werken en de zitvoor deed hij net als vorige keer gewoonweg niet, hij stond voor mij en keek naar mij hmm
2 min 10/10
Onderbreking 14/20 hII 2m zv v
Totaal geen interesse en motivatie van Kai, hij liep me zelfs voorbij bij het in zitvoor komen hmm
Houdingen 2/10
Weer hetzelfde als 2 weken geleden alleen beginhouding liggen, geurtjes zijn veel interessanter.
Apport 15/15
simpele U vorm maar toch wilde hij hem liever door de draad trekken, bijna tijd op daardoor  tonge

81/100
Interesse is een beetje weg, Kai verveelt zich en begint andere dingen te zoeken, dus ik heb de wedstrijden debutanten die ik nog had ingeschreven dit jaar laten overzetten naar p1. Ik wilde eigenlijk voorkomen dat hij zich begon te vervelen, maar ik zag het al wel een tijdje aankomen dat hij zich op wedstrijd verveelt (verschil met training is tegenwoordig enorm groot). Dus eigenlijk al te lang gewacht, maarja zal misschien nog wel terug goed komen die motivatie. Morgen de laatste in de debutanten en volgend weekend de eerste in p1. tonge

Citaat
aan de hand van de filmpjes kan je zien waar je zelf beter kan scoren en waar je hondje foutjes maakt...

vroeger op de hs deden ze dat altijd bij de gehoorzaamheid. 1 van de groep filmde en ze bekeken dat dan achteraf in de kantine...

Ik vind filmpjes ook altijd wel handig, want ik dacht echt bij de clubmatch dat ik bijna niet naar Kai keek tijdens het los volgen, maar blijkbaar kijk ik toch wel heel vaak naar Kai en daar word hij onzeker van, ik krijg dat zelf zo moeilijk afgeleerd  ojee
Borderfan
Bolletje Wol

« Antwoord #207 Gepost op: Mei 15, 2010, 20:24:08 »

Toch nog goed gespeeld.

els
AdviesRaad
Kwispelstaartje

« Antwoord #208 Gepost op: Mei 15, 2010, 21:31:59 »

Veel succes in programma 1 !  zonnebril

Riet
AdviesRaad
Cross-dog