Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Elbee's 4 de plaats op de Beker van België - fotoverslag  (gelezen 520 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 30, 2009, 17:34:57 »

Bericht door: els op September 08, 2008, 04:22:40
--------------------------------------------------------------------------------

7 september 2008 stond al het hele jaar op de agenda – Beker van Belgie in de gehoorzaamheid… en omdat Elbee’s prestaties niet mis waren, vonden vriend en vijand dat we ons maar moesten proberen te selecteren…
En aangezien ik altijd braafkes luister naar ’t geen ze me zeggen grijns

De moment dat ik de deelnemerslijst onder mijn ogen kreeg, had ik het behoorlijk lastig … er was geen weg meer terug en ik zag het mij nog steeds niet doen  denk. Te laat om nog zwaar te sleutelen aan knelpuntjes, dus de anderhalve week ervoor werd vooral gewandeld en speels getraind. We gingen niet om de punten want de concurrentie leek geen spek voor onze bek.
De meeste praktische probleemkes werden ook opgelost en de dag voordien kropen we om 10u30 in bed om om 3u30 op te staan. Ik heb namelijk tijd nodig om in gang te geraken en we moesten toch rond 5 u vertrekken.

Zonder noemenswaardige problemen arriveerden we om 6u30 in Ham sur Heure, waar in het dorp al mensen klaar stonden om de weg te tonen. Goed voor de zenuwen is dat niet want dat maakt het ineens allemaal ‘echt’.
Op de oprit van het kasteel stonden we in file, blijkbaar wat plaats tekort voor al de wagens.
Tijd voor een eerste ‘sfeer’ foto lol

Eerst gaan inschrijven, helemaal aan de wedstrijdterreinen – ik heb het vertikt om al gaan te piepen naar de opstelling – toch maar om nerveus van te worden.
Daarna kregen we ontbijt maar ‘la salle écurie’ zat stampvol dus lieten we eerst de honden maar uit. AAN de leiband – degene die dat uitgevonden heeft zot  :kwaaie: Gelukkig hebben we flexi's mee…
Ondertussen hadden de meeste mensen het zaaltje verlaten voor de dierenartscontrole en zijn wij onze croissant gaan opeten.

Enkele mensen van onze club

Dierenartscontrole stelde niks voor – enkel de boekjes werden gecontroleerd.
Vervolgens de trekking van de speelnummers, op volgorde van selectieplaats.
Ik trok nummer 19 en dat bleek ideaal : 13 u – tijd genoeg in de voormiddag om alles te overdenken en toch ook niet te laat.

Om 10 u moest Sandra met Fantasy, een clubcollega en aangezien die 2des geklasseerd stond, waren de verwachtingen erg hoog. Helaas ging het al tijdens de eerste volgoefening behoorlijk verkeerd – met als gevolg dat ook mijn moed in mijn schoenen zonk want als zelfs Fantasy problemen had zou Elbee dat zeker niet kunnen …
Op deze foto gaat het wel nog goed.

Odette en Endro – nog één van Elbee’s maatjes … ziet er goed uit, wel wat puntjes kwijt in de onderbreking.

Encko, Elbee’s nestbroer begint hier aan de onderbreking, Encko is erg snel en lag wat buiten.

Het stro was ook voor Encko lastig – hier is het gewoon over stappen maar wat eerder moeten ze er een hele tijd op blijven en daar was hij te rap weg.

En de houdingen gingen ook de mist in, hij staat nauwelijks en gaat dan ook te vroeg zitten  aw

Erik met Enrico aan het apporteren – grappig duo die twee hihi

En toen was het middag, ik had dat allemaal goed bestudeerd en bedacht wat ik op welke manier zou oplossen – hoog tijd om Elbee uit te laten. Gelukkig was ondertussen behoorlijk wat publiek aanwezig en was de controle wat verslapt, heb mijn nummerke weggestoken en ben met Elbee aan de flexi ‘het domein’ rond geweest. Achteraan had ik er eerder al wat zien spelen en die kregen geen opmerkingen dus dat ben ik dan ook stiekem gaan doen :tongue:
Na nog wat zenuwachtig gedoe ivm honger stillen en te warm aangekleed – ben ik toch netjes met de groep mee tot aan de terreinen geraakt.
Onze entrée…

En dit spandoek was helemaal speciaal voor ons gemaakt - ik vond de tekst geweldig - omdat er naar al ons gewandel verwezen wordt en Elbee inderdaad het levende bewijs is dat hondensport op niveau niet ten koste moet gaan van het gewoon 'hond zijn'  8)

Eerste oefening : hond voorstellen – fluitje van een cent

Daarna de twee minuten blijven liggen : beetje over en weer geloop en spelen met een tennisbal

Maar Elbee laat zich niet vangen – blijven is blijven …

Voilà, we hebben al 15 punten  headbang

Het vast volgen : starten naast een bandje, buitenkant, naar een rij banden waar de hond alleen over moest…

Door een tractorband en naar rechts …

Om er nog eens door te moeten

Naar een rij strobalen waar de hond op moet, aan het kegeltje afslaan en buitenkant er rond zodat de hond nog eens op en af die balen moet

Nog wat cavaletti’s en een paaltjesslalom en dan looppas naar een brugje waar we vlak voor ’t eind een rechtsom moeten op maken – dit zou mijn -1 AW kunnen zijn omdat ik redelijk vroeg teruggedraaid ben (wou geen risico op rechtdoor lopen)

Dan de onderbreking, klaar zetten voor het brugje (zet ik mezelf in ’t midden ipv de hond ojee

Brugje was ok en ook de bedvering heeft hij mooi genoemen – lag ook perfect binnen

De zit-voor was erg verraderlijk : ze moesten eerst nog over die opstaande bandjes waar cervela’s tussen zaten en dan op dat spoel in zit-voor. De afstand tussen die twee toestellen was m.i. te klein, aangezien ze moeten landen en terug afzetten – maar Elbee kwam naar gewoonte wat schuins toe (ontwijkt een beetje de keurders al van pup af aan) en creëerde zich zo wat meer plaats. Eens hij over de bandjes was heb ik nog eens ferm ‘zit-voor’ gezegd waardoor hij zich de moeite deed om die schuinse aankomst te corrigeren  joepie
In het nieuwe reglement mag dat niet meer maar ik ben opzettelijk nog onder de oude reglementen blijven trainen (tot grote ergernis soms van de dienstdoende instructeur lol)
Ze moesten 10 seconden blijven zitten, Elbee vond dat wel vreemd maar is niet zo ondernemend om op eigen houtje wat anders te gaan doen dan…

Apporteren : gelukkig 45 seconden, Elbee haalt altijd alles maar soms duurt het te lang – ook nu heeft hij eerst alle gemakkelijke gaten gevolgd om uiteindelijk toch de minder voor de hand liggende ingang in te slaan, ik zie ook aan hem wanneer hij dat gat ziet – al loopt hij er dan soms eerst nog eens voorbij  :roll:

Hilarische foto vind ik dit : onze trouwe supporters – volgens mij waren die minstens even zenuwachtig als ik  :lachen: :lachen:

Wachten…

Klaar voor het los volgen – hartslag aan 150 vrees ik want ik zie dat niet zitten, die blauwe vaten vindt Elbee maar niks  bang

Ik neem dus ook ruim mijn bochten (we moesten een acht maken eerst naar rechts en dan naar links)

Daarna moest de hond nog door zo’n half vat waar tennisballen in lagen – ik had met zo’n vat daags ervoor nog bezig geweest in de tuin en ik denk dat dat geen kwaad gedaan heeft. Vervolgens naar een soort rolding met stenen in, maakt dus veel lawaai maar ’t ergste was dat we dat achter ons moesten trekken en dat dat soms de hond dan raakt en die van mij kan daar niet tegen en springt dan van schrik weg

Ik doe dan ook mijn best om hel plaats te geven en dat loont – hij doet dat fantastisch  :shock:

Daarna moeten we weer naar een stro-opstelling : een groot vierkant en we moeten daar rond, hond binnenkant – heel de tijd op  dat stro – we hebben dat in ’t verleden al dikwijls getraind op lage tafels en paletten enzo en ’t is een truuk die Elbee wel snapt. Heel veel honden in de fout gegaan, de mijne niet *oef*
Dan nog dwars over strobalen, naar de tractorband en ook daar binnenkant, hond erop en wij ernaast. Eens daar af hoekje naar rechts en looppas. En dat zal mij 2 punten gekost hebben – Elbee springt daar niet rap genoeg af dus ik heb de neiging om op hem te wachten, zeker als ik erna moet lopen, anders heb ik toch een punt kwijt wegens een ruk aan de lijn. Gegokt en verloren dus. Het stuk looppas is hij heel even weg geweest van mijn been en op een beker kost dat uiteraard ook een punt.
De looppas wordt verdergezet tussen de paaltjes en daar is hij wel terug dicht.

Eindigen aan de voet op de bedvering – we zijn ook daar al vanaf  blij

Laatste oefening zijn de standen – laatste weken zware problemen mee gehad en dan maar opgehouden er op te trainen hihi
Dus met flink ei in mijn broek aan begonnen – beginhouding zitten geen probleem

Maar dan moesten we een eind vooruit stappen en terugdraaien en al lopend vlak voor / rakelings naast de hond de houding staan geven – en dat is nogal bedreigend en er wordt dus heel veel op geflest – maar Elbee ging waarempel zonder enige aarzeling staan  :shock: :handjes:

Na dat mirakel van de dag was het zaak nog efkes bij de les te blijven – ’t zou niet de eerste keer zijn dat ik mijn punten verpruts op de valreep. Maar ik slaag erin om netjes voorbij te stappen, op ’t juiste moment terug te beginnen lopen en het bevel liggen ook nog op de juiste manier en op de juiste moment te geven

Ik heb ook nog netjes gewacht op de keurder om einde oefening aan te kondigen – heb ook nog beleefd rustig gebleven terwijl de overigen van onze groep hun oefening deden – en ben daarna zonder pardon gaan balletjes gooien in een hoek van het domein. Elbee was zich van geen stress bewust, hij kon alweer crossen achter zijn bal en was gelukkig  hondje
Ik heb het dan maar aan Dirk overgelaten want ineens moest iedereen vanalles komen vragen en zeggen en punten tellen etc…

Een halfuur later mochten we ons puntenblad gaan tekenen. Onderweg eerst nog een sms-ke beantwoord  eehm
Ik had gerekend op iets van een 94 … en krijg een blad met 97 onder mijn neus geduwd. Ik zie daar ‘AW’ op staan en kan me dat niet herinneren – had ook niemand wat van gezegd  weetniet. Maar ik neem aan dat één van mijn ‘oplossingen’ inderdaad wat zal opgevallen hebben en bedenk mij ineens dat die 97 zo onwaarschijnlijk goed is dat ik maar beter hééééééééél snel dat blad kan tekenen.

Tussen de bedrijven door maak ik nog twee foto’s van het kasteel en de dreef naar de tent en de terreinen - was wel erg mooi  thumbsup

In de tent gaan we daarna een hapke eten in ’t gezelschap van deze mooie jongen

Daarna wordt het allemaal wat hectisch – gespeculeer over punten  en ik krijg ook nog een cadeau in mijn pollen geduwd. Alsof dat nu nodig was … ’t zou eerder andersom moeten zijn omwille van mijn eindeloos gezaag mij momenten – maar goed, ze hebben er blijkbaar ook lol in gehad om dat te regelen want ik had toch af en toe iets gemerkt maar was altijd zo ‘lomp’ geweest om hun uitleg gewoon aan te nemen  :saywhat?

Ondertussen was het orkest aan ’t spelen

Er stonden in de tent ook grote schermen en tijdens de wedstrijd kon je alles daar op volgen – echt sjiek  klappen

De prijsuitreiking … alle deelnemers moesten in groep vanaf de parking weer naar de tent en daar moesten we zitten luisteren naar veel tweetalige bedankingen

Iedereen moet daarna op het podium zijn boekje en zijn prijs gaan halen, ik ben iets te snel blijkbaar

Vlak na mij mogen de drie beste hun schavotje gaan innemen – de winnaar is voor Tim, Hans en Moozer misschien niet onbekend, hij was ook in Oudenburg degene die mij de eerste plaats gekost heeft

Het is hun gegund, ze zijn ook echt goed en ik ben méér dan tevreden met mijn 4 de plaats – komende van 20 – ik had er het hele jaar mee gelachen – dat we maar wat stuntelden om dan sterk uit te pakken op de beker – en ik denk dat Elbee hetzelfde gedacht heeft gehad, of anders heeft die het hele seizoen ferm met mijn voeten gespeeld  fluit

~

Einde  grijns

~

Merci aan iedereen omwile van het medeleven : al lezend en schrijvend en sommigen in levende lijve en Tim dikwijls per sms. Op mijn eentje had dit nooit gekund !

~

compilatiefilmpje

Bericht door: EvilFreD op September 08, 2008, 04:40:48
--------------------------------------------------------------------------------

Super hoor!  headbang
Dikke proficiat. Hele mooie presentatie ook.

Bericht door: Copin op September 08, 2008, 05:07:50

Spannend verhaaltje van een spannende dag!!  thumbsup

en door over jouw zenuwen te lezen, beginnen de mijne ook op te spelen, voor binnen 14 dagen  bloos

Bericht door: Xtreme Taz op September 08, 2008, 05:47:43

Heel mooie presentatie thumbsup
Nogmaals gefeliciteerd, zeer goede uitslag en een knuffel voor Elbee :hugg: klappen

Bericht door: Ticolana op September 08, 2008, 05:59:22

Heel leuk verhaal om eens door te lezen. Ook van mij een dikke proficiat met je vierde plaats!!

Bericht door: marij op September 08, 2008, 06:33:29

super verslag !! op deze manier er ook een beetje bij geweest  blij en soms zelf mijn adem wat ingehouden bij het te lezen  hihi wat zal dat voor jou toch spannend geweest zijn die dag  bang

Bericht door: Bracky op September 08, 2008, 07:07:43

Een dikke proficiat met je 4de plaats  headbang headbang

Op 1 van de foto's zie ik ook het baasje van enkele mooie perro's

Bericht door: Sabine op September 08, 2008, 07:10:50

mooi verslag  thumbsup

en super resultaat  klappen

en was Dirk zo relaxt om nog foto's te nemen of nam iemand anders die?

Bericht door: De Sjelle op September 08, 2008, 07:13:52

Mooi verslag Els, bedankt.  thumbsup blij

@ Copin:

Citaat van: Copin op September 08, 2008, 05:07:50
en door over jouw zenuwen te lezen, beginnen de mijne ook op te spelen, voor binnen 14 dagen  bloos

Gheghegheghe.....  grijns

Bericht door: Christel op September 08, 2008, 07:20:53

Heel leuk verslag om te lezen met supermooie foto's !!!!

Een heel dikke verdiende proficiat en een knuffel voor jou en Elbee  :hugg:

Bericht door: Dogsfriendly op September 08, 2008, 07:31:58

tof verslag, merci dat we mochten meegenieten :wave:

Bericht door: Anja en Cooper op September 08, 2008, 08:07:22

leuke foto's

Bericht door: Riet op September 08, 2008, 09:10:15

Bedankt Els en diegene die de foto's nam voor het superspannende verslag  headbang
Knap gedaan van jullie  thumbsup

Bericht door: Sheltiefun op September 08, 2008, 09:10:40

keitof dat je zo een mooi verslag met foto's hebt gemaakt voor ons ! Zo weten we ook een beetje hoe het daar moet geweest zijn!
Nogmaals ne dikke proficiat !

Bericht door: els op September 08, 2008, 09:27:42

Bedankt allemaal - de meeste foto's werden met bevende hand gemaakt door Dirk - wat ook een superprestatie is !  klappen hihi

Ondertussen kreeg ik er ook nog een heleboel van de fokker, misschien vis ik er daar nog wel een paar frapante uit straks  wink

@ Copin : dat van die zenuwen, dat valt wel mee als 't zo ver is  thumbsup

@ Bracky : inderdaad - ik heb hem ook zien staan  blij

Bericht door: Linsey op September 08, 2008, 10:50:10

Leuk verhaal thumbsup

Als ik dat allemaal zo zie is het toch altijd maar beter dat er geen klein hondjes zo ver geraken, die kunnen daar gewoon niets gaan doen  denk

Bericht door: els op September 09, 2008, 10:18:53

deze wedstrijd was toch ook doenbaar voor kleinere hondjes ?

misschien die tractorband maar ik ken toch veel kleintjes die daar met gemak op springen hoor

voor grote is het trouwens ook dikwijls een moeilijke opgave - maar ze kunnen moeilijk gaan categorieën invoeren zoals bij agility hé  weetniet

Bericht door: greatballsoffire op September 09, 2008, 10:34:07

Proficiat Elbee en baasje voor het puike resultaat  thumbsup thumbsup thumbsup

Bericht door: Lady op September 09, 2008, 10:53:54

Heel knap verslag  thumbsup

En een hele dikke proficiat met het resultaat  thumbsup thumbsup thumbsup

Bericht door: Hans op September 09, 2008, 01:27:01

Prachtig toch!

Proficiat aan Elbee en zijn baas(je)

Bericht door: Saantje op September 09, 2008, 02:32:36

Amai, super super!! :handjes:

Bericht door: els op September 09, 2008, 06:30:12

ook nog een compilatiefilmpje gemaakt van de foto's van de fokker  eehm

Bericht door: Xtreme Taz op September 09, 2008, 07:38:57

thumbsup thumbsup thumbsup

Bericht door: Anja en Cooper op September 09, 2008, 07:59:19

mooie compilatie  dans

Bericht door: Moozer op September 09, 2008, 08:23:12

Jawadde, sjapoo Els en Dirk en Elbee.

Bericht door: Dogsfriendly op September 09, 2008, 09:29:19

leuke compilatie wink

Bericht door: Riet op September 09, 2008, 09:34:25

Goed gedaan  headbang

Bericht door: De Sjelle op September 09, 2008, 09:36:04

Amai, de fokker is wel fier op jullie twee he? blij
Nogmaals DIKKE proficiat aan jullie twee. blij  headbang headbang headbang

Bericht door: Andina op September 09, 2008, 10:26:58

Sjiek gedaan zeg!!
Dikke proficiat voor jou en Elbee!   klappen

Ik geloof nooit dat ik zoiets zou overleven   ojee

Bericht door: Lab-Borderfan op Oktober 24, 2008, 04:36:35

Knap gedaan.
Een hele dikke proficiat Els en Elbee.
De fokkers zullen wel trots zijn.  thumbsup
« Laatste verandering: Maart 03, 2009, 16:43:55 door els » Gelogd

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: