goh, je kan je calcium ook halen uit gemalen eierschelpen, yoghurt enz.
eierschelpen zou dan ongeveer een theelepeltje zijn per 500gr vlees dacht ik
er bestaan ook wel kant-en-klare botmixen, maar waar daar kan ik je zo direct niet mee verderhelpen vrees ik
qua vlees kan eigenlijk alles, behalve varkensvlees ivm gevaar op ziekte van Aujeszky
orgaanvlees is het kleinste deel van de voeding (oppassen als je teveel geeft, kan laxerend werken, vooral lever dan, hart valt nog wel mee vind ik)
de percentages die je ongeveer kan aanhouden zijn
60-70% spiervlees
15% orgaanvlees
15% bot
maar waarom geen bot?
heeft dat iets met zijn klier te maken die verwijderd is of durf je het liever niet te geven?
zou al een stuk makkelijker zijn namelijk en goed voor zijn gebit
genoeg kleine dingen zoals kippennekken, kippenvleugels, stukjes karkas van kip en konijn, haantje, kwartel... allemaal wel vrij zacht om weg te kauwen
en dan is het ook makkelijker om de verhoudingen juist te hebben zonder al te veel moeten afwegen en rekenen
(heb ik nooit gedaan, dus die berekeningen zijn niet mijn strafste kant

)
je verdeelt dan gewoon zo'n beestje in een aantal stukken, als Barney die over een aantal dagen helemaal op heeft (afgewisseld) en je er nog een klein beetje orgaanvlees bijgeeft omdat dat grotendeels verwijderd is uit die beestjes die je zo in de winkel koopt, dan is het sowieso kompleet
afin ja, zo doe ik het toch min of meer
maar ik geef nog wel deels Carnibest bij (deels uit gemakzucht, en ook makkelijk om Binno haar pillekes in te verstoppen

)

je kan ook je licht eens gaan opsteken op sites als Barfplaats, Voernatuurlijk ea.