Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Loeki  (gelezen 521 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Wendow
Puppedup
*

« Gepost op: Juni 21, 2010, 13:30:18 »

Hoi!

Ik heb mij een dik jaartje geleden even voorgesteld hier op het forum, maar heb wegens heel drukke studies geen tijd meer gehad om nog eens langs te komen.

Ons Loeki is een Cavalier King Charles Spaniel en in september vorig jaar hadden we al zoveel meegemaakt met haar dat we uiteindelijk op een hondenforum terecht gekomen zijn waar veel mensen rauwvoeren. We hebben het helemaal uitgepluisd en hebben uiteindelijk beslist dat we zelf ook rauwvoer gingen gaan geven. We hebben hier nog noooit spijt van gehad. Nu, bijna een jaar later is Loeki min.3j terug in de tijd... Ze is veeeel fitter dan toen ze nog brokken kreeg en heeft geen kwaaltjes meer. Natuurlijk is ze al op een hoge leeftijd voor een (slecht) broodfokhondje (Ze wordt 9j) en heeft ze ouderdom problemen, maar haar stijve gewrichten zijn soepeler, ze heeft geen anaalkliertjes meer, ze kan een dik half uur wandelen en als het zou moeten ook meer (ze kon max. nog 10min) en haar vacht op haar rug is helemaal hersteld. Blinken zal ze waarschijnlijk nooit meer doen, maar een jaar geleden was ze al haar haren op haar rug gewoon kwijt denk Dat was voor ons de druppel om anders te gaan voeren...

Voor mij is het nu bewezen dat er niet voldoende voedingsstoffen, vitaminen, vetten en mineralen in hondenbrokken zitten voor honden die net dat beetje meer nodig hebben. Het was een laatste hoop voor ons, maar ik ben dankzij alle veranderingen bij ons Loeki er nu volledig van overtuigd dat ik mijn eigen hond later als ik alleen ga wonen sowieso nooit brokken zal geven. Ik voer Loeki elke dag, dus ik weet ondertussen wel hoe het moet en het is meer werk dan een zak brokken gaan kopen in de winkel en elke avond wat in een kom te gieten, maar voor onze Loeki is het zeker en vast de moeite waard.

Vragen zijn altijd welkom wink
Wendy
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 21, 2010, 15:17:46 »

Das goed om horen zeg  klappen klappen

Ik wil me ook wat meer gaan verdiepen in het voeren van rauw, maar je vind daar precies moeilijk dingen over. bv hoeveel botpoeder erbij moet enz... Nu krijgt Barney Duck compleet en daar doet hij het heel goed op, maar ik zou me beter erbij voelen als ik volledig moest weten wat en hoeveel van alles er in de jongen zijn eten zit.

Als je wil, mag je eens een dagmenu posten hier, dan hebben we wat meer een idee.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 21, 2010, 20:21:16 »

dat dagmenu dan graag in Van Kop tot Staart... hier ist de voorstelling van 't hondje wink

'k zou het tof vinden moesten de BARF'ers van dit forum op dit forum hun info zetten... dan hoeft niemand expres naar een ander forum wink

(al heb ik daar geen probleem mee... maar 'k hou van informatie, hoe meer hoe beter...)

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 23, 2010, 10:57:42 »

Da's leuk om te horen, ik hoor het meer en meer hoe een hond helemaal kan veranderen ! Wij zelf geven KVV en in het weekend eens een BARF stukje
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 24, 2010, 20:03:19 »

Wat fijn om te horen.  thumbsup

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: