Dag forumleden,
hierbij stel ik mijn klein duiveltje voor: Guapa!
Ze werd vorig jaar uit het asiel van Waregem geadopteerd toen ze 13 weken was. Volgens de informatie die we daar kregen, is de moeder een kruising Rottweiler+Dobberman en de vader een American Stafford. Naar uiterlijk, en ook naar karakter toe, kan ik daar wel mee akkoord gaan..
ik wou altijd al een stafford, maar iedereen raadde het af.. wegens "bijter", "agressief" , "onbetrouwbaar", "je moet sterk in je schoenen staan met zo'n kastaar","zie eens hoeveel er in de asielen zitten, je ziet wel waarom.."
en inderdaad, geen verrassingen.. ze is effectief:
- energiek
- energiek
- energiek
...
maar ook
- onvoorstelbaar lief
- intelligent
- werker
- de beste vriend van Tommie de kat
- koppig en eigenwijs
- beresterk
Haar omgang met andere honden is wat moeilijk, ze is namelijk te geweldig. Ze houdt er niet van dat andere honden naar haar toe komen, dan wordt ze bang en zou ze zelfs angstbijten. Als ze echter zelf het initiatief kan nemen, dan is ze niet te stuiten...
Bij alles wat nieuw is, is er een over-reactie, meestal in de zin van over-actief. Maar eens ze het "gewoon" is, interesseert het haar niet meer..
Ze houdt van balletjes, trek-en sleurspelletjes, rennen tot ze over haar tong valt ;-) en vuil worden

dit is mijn favoriete foto van haar:

Wie tips heeft om haar aandacht (en vooral haar aandacht voor mij) te trainen, laat gerust iets weten!!