Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hond jaloers?  (gelezen 1425 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Gepost op: Mei 28, 2010, 15:45:52 »

Op Pinkstermaandag zaten wij gezellig mijn echtgenoot en ik en vrienden met onze vijf honden in de hof te genieten van een ijsje. Mijn echtgenoot was gaan paardrijden en had eventjes zijn paard afgezadeld op de hof en liet hem van het gras genieten. Alles ging prima, enkele honden waren onder elkaar aan het spelen, het paard stond rustig te grazen en wij zaten te babbelen. Op zeker moment doet mijn man teken aan zijn paard dat hij bij ons moet komen en het paard komt over onze tafel snuffelen, op dat moment springt mijn Sloeber(ke) als een krokodil naar de neus van Asir en bijt hem tot bloedens toe. Een paar dagen eerder had hij net hetzelfde geprobeerd bij Habanero. Mijn man was Hab gaan halen op de wei, zet hem op de hof, ik ga ernaartoe om hem af te zadelen, Sloeber gaat mee met mij en opeens springt hij naar de neus van Habanero. Zo lang de paarden niet in mijn buurt komen gaat het prima, maar van het moment dat een paard dicht bij mij komt reageert Sloeber(ke) heel nijdig, ik vermoed pure jaloersheid. Ik heb Sloeber gestraft en heb hem binnen gezet.  Het is een schat van een hond maar hij is erg possessief naar mij toe. Mijn oude hond Delilah moet ook niet te veel in mijn buurt hangen, alleen Zorra mag ook bij mij komen. Sloeber is een grote flodderaar en ieder mens is zijn vriend en hij kan de meeste andere honden ook wel hebben zolang ze geen aanspraak maken op mijn aandacht. (alhoewel, ik heb momenteel een teckeltje reu op logement en die mag zich ook veel permitteren)

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 29, 2010, 13:40:55 »

Ik snap het niet goed; vraag je je af of een hond jaloers kan zijn? Of wil je daarvoor een oplossing weten? Waarom anders dat vraagteken  weetniet

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 29, 2010, 14:32:05 »

Ik heb het verhaal geplaatst op een paardenforum en prompt begonnen er mijn hond te analyseren en ook te zeggen dat jaloersheid geen honds eigenschap was. Nu ik weet wel wat antropomorfisme is maar toch ben ik ervan overtuigd dat hij jaloers was.Ik heb het vehaal op Dogsfriendly geplaatst, niet zo zeer om een oplossing te vinden dan wel om reacties en meningen uit te lokken. Ik had er op Bokt.be wel niet zo veel woorden voor nodig.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 29, 2010, 15:10:20 »

Wil je nu eigenlijk reactie op je verhaal... of op je reactie op dat van Riet?

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Cross-dog

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 29, 2010, 15:29:00 »

Kunt moeilijk zomaar gaan zeggen op jou verhaal dat je hond jaloers is, zonder meer te weten van de situaties zelf. Wij kunnen van hier niet zien welke signalen je hond uitstuurd (en een hond stuurd altijd signalen, ook al zien wij ze soms/vaak niet) Er kunnen zoveel factoren meespelen om die reactie uit te lokken.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 29, 2010, 15:31:34 »

OK, laat maar zitten.

*~*DF*~*
Administrator
Zwemmertje

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2010, 16:18:32 »

Ge liet overkomen, na je reactie van Riet

dat wij eigenlijk te dwaas zijn om er op te reageren schok (reactie uitlokken)

daarom dat ik vroeg op wat je reactie wou hebben.

Als uiteindelijk via Bokt toch al een antwoord had... waarom zet je het hier dan nog eens... omdat je zekerheid wou?

Borderfan
Bolletje Wol

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2010, 17:32:36 »

Het zou kunnen dat hij idd wat jaloers is.
Hinta durft Emmy soms ook afstraffen als die tegen mij opspringt.

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 30, 2010, 11:16:43 »

Ik ben ervan overtuigd dat een hond wel jaloers kan zijn en dat is zonder hem menselijke eigenschappen toe te schrijven.
Waarom een eigenschap die een mens ook heeft niet kan bij een hond zonder dat er aan antropomorfisme gedacht wordt is mij een raadsel. weetniet
Vgs mij is de jaloersheid bij de hond een ander type jaloersheid als deze bij een mens, maar, ik vind dat je het wel als "jaloers zijn" kan omschrijven .

Het kan vriezen, het kan dooien . Maar, als je op je bek gaat hebben ze vergeten te strooien .
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 30, 2010, 14:03:57 »

Ik ben ervan overtuigd dat een hond wel jaloers kan zijn en dat is zonder hem menselijke eigenschappen toe te schrijven.
Waarom een eigenschap die een mens ook heeft niet kan bij een hond zonder dat er aan antropomorfisme gedacht wordt is mij een raadsel. weetniet
Vgs mij is de jaloersheid bij de hond een ander type jaloersheid als deze bij een mens, maar, ik vind dat je het wel als "jaloers zijn" kan omschrijven .

Ik denk dat ze dat bij honden bezitsdrang noemen.
Wat voor mij hetzelfde is als jaloersheid  wink

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 01, 2010, 12:59:58 »

Ik denk dat ze dat bij honden bezitsdrang noemen.
Wat voor mij hetzelfde is als jaloersheid  wink

Ik heb zelfs mensen gekend waar je dit ook bezitsdrang kon noemen .  wink hihi

Het kan vriezen, het kan dooien . Maar, als je op je bek gaat hebben ze vergeten te strooien .
ximmeke
Bolletje Wol

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 04, 2010, 04:22:16 »

Ik denk niet dat honden jaloers kunnen zijn ,,,
het heeft meer met rangorde te maken ,,,
Bamse , berner sennen van 7 maanden doet dit nu ook heel veel
als ik een andere hond streelt komt hij ertussen en wil hij zeggen ,, ze is van mijn
maar eigenlijk is hij zijn plaats in de roedel aan het zoeken en of vastzetten
hij doet het ook niet bij alle honden maar bij een paar honden ,,
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: