@ DF: Okay

Tristan is nu reeds enkele dagen bij ons.
We merkten algauw (en werd ons ook verteld) dat Tristan geen enkele commando kent.
Hij luistert gelukkig wel naar zijn naam. Oef, al een begin!

Momenteel zijn we bezig met Tristan de basiscommando's aan te leren. Dat zal wel nog even duren, maar we zien het positief in! Hij lijkt me een goeie leerling maar hij begrijpt nog niet goed dat er in een gezin regels zijn waar hij zich moet aan houden. Als ik hem iets verbied of hem beloon houdt hij zijn hoofdje schuin. Hij is volgens mij geen enkele van de twee gewoon. Dat zal dus wat aanpassen worden.
Tristan is ....*
een deugnietDe eerste dagen bij ons hield Tristan zich erg koest. Hij was erg rustig binnen.
Nu is hij ons al wat meer gewoon en durft hij zijn kuren te laten zien.
Er zijn ondertussen al enkele dingen gesneuveld (sandalen, panfluit uit Peru, sterretjes om mee te knutselen (die zijn er op zijn geheel uitgekomen

) die Tristan wist te bemachtigen toen hij tijdens onze afwezigheid binnen vertoefde.
*
een knuffelhondHij heeft heel wat nood aan aaitjes en aandacht. Hij komt zich dan ook geregeld eens tegen ons "frotten".
*
een speelvogelTristan heeft heel wat energie in zijn lijfje. Hij kan plots beginnen crossen in de tuin , ni te doen

.
Wij zijn natuurlijk ook ondertussen het tempo van onze Berner gewoon .
Wat een verschil bij het apporteren van een frisbee:
Emma: pootjes haast niet van de grond, gezapig tempo
Tristan: verre, hoge sprongen, supersnel

Hij speelt ook graag met zijn touw, bijtring, bal, maar het kippetje van Emma geniet toch de voorkeur

.
Hij zoekt steeds toenadering naar onze katten om met hen te "spelen". De katten denken daar alvast anders over

. Nog wat wennen voor onze jongen.
*
een schrokopHij schrokt echt zijn eten naar binnen. Een koekje wordt niet geknabbeld maar zo naar binnen gespeeld.
Kleine beetjes met een keer dus voor onze Tristan.
*
een kwijlerkeZou je niet ... als je moet samenleven met zo'n knap teefje

*
een schat!Tristan is een deel van ons gezin. We zouden hem niet meer willen missen.