|
*~*DF*~*
|
 |
« Gepost op: Mei 16, 2010, 21:48:36 » |
|
Chucky is zo'n slokop dat we zijn eten beetje bij beetje in zijn pot gieten... neen, zo'n steen of iets anders in z'n pot leggen is geen oplossing (ik had eens een topic geopend over die hondenpot...)
Dixie kreeg op een dag kuren... hij wou eten, maar pas als je de pot echt onder zijn neus duwde.
dag erna keek hij naar z'n pot alsof ze van mars kwam... hij ging zitten en besloot NIET te eten. En toen kreeg Hans het idee om hem zijn brokjes te geven. Een paar in z'n hand... en tja... daar at Dixie dan wel van.
Maar ik ben niet zo'n hulpvaardige typ. Van mij moet ie echt uit z'n pot eten.
Dus dag erop, twas aan ik om eten te geven. Heb hem 'alleen' gelaten ('k stond achter de deur). Dixie zat neer, keek weer voor zot naar de pot en ineens stond ie op, keek nog even over zijn schouder en begon te eten.
"Yes" dacht ik, dat is dus de methode?
lol, niet dus
dag erop lukte dat niet.
Dan dacht ik: "tis misschien de pot zelf die hem niet meer aanstaat?" ff andere pot gehaald, alles overgegoten en op het emmerke (zodat hij hogerop kan eten) gezet. Maar nee, dat werkte ook niet...
Tis dus niet de pot tis niet Chucky die te dichtbij staat tis niet het eten zelf en tis evenmin het uur waarop hij het krijgt ...
en toen kregen we het idee om eens eten te geven zoals we bij Chucky doen, beetje bij beetje in de pot gieten. Dat ging dus goed... Tot hij beseft dat je er meer ingooit dan bij Chucky, lekker weer op z'n poep.
En als ie op z'n poep gaat zitten, mag je véél geduld hebben, maw: tis noppes.
Vandaag ging ie redelijk laat op z'n poep zitten... al na een 3/4 opname van zijn brokken.
Iemand zei vandaag: "tis een oude hond en een oude hond heeft gewoon minder trek" waarop ik zei: "Maar hij moet wel eten..."
Iemand een idee om toch aan het eten te krijgen, zonder dat hij moet geholpen worden of op z'n minst, zonder dat ik hem constant moet dwingen... (want das ook ni leuk voor mij)
|
|
|
|
« Laatste verandering: Mei 16, 2010, 21:51:09 door dogsfriendly »
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 16, 2010, 21:53:57 » |
|
Alleen met de brokken of s'avonds ook met de Duck?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:30:41 » |
|
ochtend duck 's avonds brokken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:34:17 » |
|
Maar is nog geen antwoord he.  Doet ie ook met zijn Duck moeilijk? Of is het enkel als hij brokken moet eten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:36:07 » |
|
das toch wel een antwoord?  edit: 'k snap ondertussen wat je bedoelt ik schrijf ochtend: duck avond : brokken ik heb al zitten denken dat hij de brokken misschien wel beu was... en nee, ik ga geen duck eraan toevoegen ofwel is het duck ofwel is het brokken van Duck weet ik sowieso dat ie dat zal opeten. Dus het heeft niets te maken met niet willen eten hij eet uit de hand ook.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:37:40 » |
|
ivm dat 'dat ik nu snap wat je bedoelt' ik spreek van de brokken, niet van de Duck 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:43:42 » |
|
Misschien eens proberen met speciale seniorbrok? Die hebben ze in van die heel luchtige makkelijker te kauwen zeg maar. Barney eet ook geen brok, als ik het hem voor hou is het meer "zijn will to please" die hem zijn brokken doet eten dan ze echt willen hebben. Bij hem komt het doordat zijn gebit zo slecht was en dat altijd een gevoelig punt zal blijven. Maar oudere honden hebben soms ook last met kauwen en daar hebben ze bij de betere voedingsmerken een goede seniorvoeding voor. Of eens proberen met wat water bij de brokken te doen voor ze makkelijker eetbaar te maken  En anders 2 maal per dag Duck 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:44:11 » |
|
De onze durven ook al eens een paar dagen geen zin hebben in brokken - de pot gaat dan gewoon de kast in, ze krijgen ook geen Duck meer ...
Zolang ze gezond zijn en goed op gewicht zijn hé...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:46:34 » |
|
IVM Duck en brok onder elkaar, hebben wij net op cursus gehad dat dat niet mag. Omdat Duck natte voeding is en brok opzwelt van natte voeding kan dat al eens in de slokdarm en maag misgaan. Beter is inderdaad alleen brok of alleen natte voeding/Duck.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sabine
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:53:59 » |
|
IVM Duck en brok onder elkaar, hebben wij net op cursus gehad dat dat niet mag. Omdat Duck natte voeding is en brok opzwelt van natte voeding kan dat al eens in de slokdarm en maag misgaan. Beter is inderdaad alleen brok of alleen natte voeding/Duck.
en water bij brokken kunnen dat dan niet veroorzaken? De brokken zwellen dan toch ook op met water?  Een oplossing voor Dixie zie ik nu eigenlijk ook niet direct 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:55:51 » |
|
Ja dat wordt altijd zo gezegd - ik doe dat thans al 10 jaar met ondertussen 4 honden en ik merk daar echt geen probleem mee. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ziggy
Ploeteraartje
Geslacht: 
www.dogvision.be
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 16, 2010, 22:59:09 » |
|
dan toch enkel de niet-geperste brokken? en een hond moet toch kunnen drinken ook?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marijke
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 16, 2010, 23:34:55 » |
|
mss heeft hij tandpijn en gaat hij daarom makkelijker iets eten waarop hij niet moet kauwen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 17, 2010, 07:53:01 » |
|
Er wordt afgeraden om een hond vlak na het eten van brok te laten drinken voor dezelfde reden en voor het voorkomen van maagkanteling. Vooral bij grotere rassen. dan toch enkel de niet-geperste brokken? en een hond moet toch kunnen drinken ook? Drinken vlak na het eten van brokken wordt om diezelfde reden ook afgeraden, en om maagkanteling te voorkomen. Vooral bij de grotere rassen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Mei 17, 2010, 07:55:09 door Xtreme Taz »
|
|
|
|
|
Tine
Puppedup
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 17, 2010, 09:10:21 » |
|
Al eens goed het volledige tandvlees nagezien of er zich geen onsteking bevind Tim ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|