Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Re:Wicky (afgesplitst van Een nieuw vriendje voor Babs?)  (gelezen 1219 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
isabelle
Speelkontje
**

« Gepost op: April 13, 2010, 15:08:40 »

En hij is er. De Wicky. Mijne Wicky. Kga hem straks in bad stoppen, en dan vanavond of morgen wat fotootjes nemen.
Toen ik de wagen zag stoppen, overviel me even de angst: waar ben ik aan begonnen? Oh jee.
Nog even met de baasjes gebabbeld, en toen vertrokken ze en bleef ik achter met Babs en Wicky.
Wicky hangt nu vast in de winkel aan zijn flexi, want ik wil hem nog niet alleen laten in het appartement,
omdat er geen deuren hangen en hij dus ongehinderd het hele appartement kan doorbanjeren.
en ik wil hem ook niet in de tuin laten, alhoewel die goed is afgemaakt, ik ken Wicky nog niet dus misschien is hij wel een ontsnapper,
en hij mag ook nog niet los in de winkel, om net dezelfde reden, ik ken hem nog niet en hij luistert nog niet naar mij,
dus voor ik het weet loopt hij met een klant mee naar buiten, recht onder een auto.
Dus zit hij nu bij mij en Babs in de winkel. En ik krijg er al een iets beter gevoel bij. De faalangst overviel me even, maar die is aan het wegtrekken.
Straks om zeven uur, wanneer de winkel toe is, ga ik ze samen uitlaten in de tuin. Wat met het balletje spelen, en hen de kans geven mekaar te leren kennen.
En dan daarna de woefkens etengeven, en nog wat met Babs met de Nina Ottoson spelen, 't is niet omdat Wicky dat niet kan, dat ik dat met Babs niet meer ga doen.
Wicky sliep bij zijn vorige baasjes in de keuken, wat heel erg goed uitkomt, want Babs slaapt op bed, dus komt Wicky zijn bench in de keuken,
dan hebben Babs en ik nog steeds ons avondlijke speelkwartiertje op bed nog steeds voor ons alleen.

Is het touwens normaal dat het scherm waarin ik nu aan het typen ben steeds naar boven scrolt, waardoor ik niet zie wat ik typ en ik toruwens ook veel fouten typ? Ik kan mijn stuk tekst wel voorbereiden op word, maar da's vst niet de bedoeling.

Groetjes
Isabelle

Als je hond denkt dat je de beste bent, vraag dan geen tweede mening.
Sheltiefun
Grommertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: April 13, 2010, 15:31:31 »

Is het touwens normaal dat het scherm waarin ik nu aan het typen ben steeds naar boven scrolt, waardoor ik niet zie wat ik typ en ik toruwens ook veel fouten typ? Ik kan mijn stuk tekst wel voorbereiden op word, maar da's vst niet de bedoeling.

Groetjes
Isabelle

Proficiat met Wicky en veel plezier !!!

Btw ik dacht dat ik alleen dat probleem had, maar jij blijkbaar ook, als de tekst groter dan het vakje is verspringt dat inderdaad altijd. Ik weet ook niet hoe dat komt  aw
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #2 Gepost op: April 13, 2010, 15:54:24 »

Citaat

voor IE 8 gebruikers : klikken op het icoontje naast de adresbalk (zo'n papier doormidden met een zigzag)

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: April 13, 2010, 16:41:49 »

Veel plezier samen  thumbsup

isabelle
Speelkontje
**

« Antwoord #4 Gepost op: April 14, 2010, 10:35:38 »

Gisterenavond is beter gegaan dan ik verwachtte. Heb ze samen uitgelaten, maar ze trokken zich weinig aan van elkaar. Wat wel goed is, want ze konden ook ruzie maken. En dan 's avonds in het appartement hebben ze allebei rustig geslapen zolang ik tv aan het kijken was. En toen ik ze gisteravond de laatste keer had uitgelaten, ging Wicky helemaal uit zichzelf (verbazing alom) in het hondenkamertje liggen om te  slapen.
Het enige probleem tot nu toe, hij heeft gisteravond in huis geplast, en vandemorgen ook. En ik zeg nog tegen hem terwijl ik de trap afkom wat een flinke jongen hij is om zo braaf beneden te blijven, stap ik recht in een plas pis. Dus nu zit hij in de bench. Ik moet in de mate van het mogelijke dergelijke ongelukjes voorkomen, want als Wicky in huis 'mag' doen, gaat Babs dat misschien overnemen.
Hoe dan ook, de eerste dag en nacht zijn goed verlopen.
Groetjes

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #5 Gepost op: April 14, 2010, 10:44:52 »

thumbsup

ivm dat in huis plassen, zodra daar een beetje een vaste routine in zit zal dat wel opgelost zijn ...

Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #6 Gepost op: April 14, 2010, 11:23:43 »

Goh fijn om te horen dat het allemaal meevalt. En ik denk ook dat dat plassen zich vanzelf wel oplost.
isabelle
Speelkontje
**

« Antwoord #7 Gepost op: April 14, 2010, 15:44:11 »

Dank je.
Ik wist van het vorige baasje dat Wicky nogal gemakzuchtig is en dus al eens durft binnen plassen wanneer het bv regent, omdat hij dan niet buiten wil. En dàt wil ik hem wel afleren, Babs wil ook niet buiten als het regent, maar ze moét. En hij dus ook. Dus wanneer ik hem niet in het oog kan houden, gaat hij de bench in. Net zoals ik met een puppy zou doen.

Ik zit nu in de winkel achter de pc met twee honden aan mijn voeten. lol
Het was de bedoeling dat Babs in de winkel mag, omdat zij dat gewoon is, en Wicky in het appartement,
maar hij jammerde zooo zielig dat ik hem ook maar in de winkel gelaten heb. Tot zover het consequent zijn. *rolt met de ogen* 
Maar ze moeten aan mekaar wennen en hoe meer ze samen zijn en samen goede ervaringen opdoen, hoe beter, niet?
Alleen moet hij dringend in bad, maar ik had gisteren geen puf meer, dus ik hoop dat ik het vanavond kan.
Groetjes

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #8 Gepost op: April 14, 2010, 21:13:46 »

Troost je, je hebt nog geen tijd gehad om consequent te zijn  hihi

isabelle
Speelkontje
**

« Antwoord #9 Gepost op: April 17, 2010, 10:57:00 »

Intussen zijn we een paar dagen verder en Wicky verandert met de dag. De eerste dag durfde hij niet op het gazon, de tweede dag een paar meter, tot hij Varkentje en Geitje zag en in paniek wegspurtte. En gisteren heeft hij de hele gazon op en af gelopen, en hij heeft zich ook liggen rollen op de gazon. Dat was echt een leuk zicht. Babs bekijkt het allemaal. Ze laten mekaar gewoon doen. Geen grote liefde, maar ook geen ruzie. Ik let er wel op dat Babs niets tekort komt. Ik vrees dat ze nog een beetje meer verwend word dan gewoonlijk, maar ik wil haar zeker niet het gevoel geven achteruitgesteld te worden door Wicky. Zij mag mee op bed slapen, Wicky heeft zelf zijn plaatsje gekozen in het hondenkamertje. En zij mag ook in de voormiddag een paar uur in de winkel, voor Wicky er in de namiddag bijkomt. Wicky mag (nog) niet in de zetel, Babs mag erin omdat ze weet dat ze dat eerst moet vragen, en tot Wicky dat ook leert, mag hij er niet in. Tja, Babs was er eerst dus krijgt zij de meeste rechten. Gisteren is het vorige bazinnetje langsgekomen om nog een en ander af te geven, en ik heb haar verzekerd dat Wicky hier echt gelukkig is. Op een paar dagen is hij van een oud stijf mannetje veranderd in een hondje dat de tuin op en af loopt. En hij luistert ook al tamelijk goed, waar ik ook van schrik omdat het tenslotte toch een maltezer is, die tien jaar is, en nog maar een paar dagen bij mij woont, maar blijkbaar moest hij bij de vorige baasjes ook luisteren, dat zie je wel, hij reageert onmiddellijk. Af en toe betrap ik hem er nog op in huis te plassen, maar ik laat hem veel vaker uit nu, en als ik hem even alleen moet laten in het appartement, gaat hij even in de bench, met een snoepje, zodat hij niet in de fout kan gaan. Al bij al valt het heel goed mee, en ik heb er ook een goed gevoel bij, het is wel extra werk, en wat extra organiseren, maar hij is ook een verrijking van ons gezinnetje.
Groetjes 

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: April 17, 2010, 11:23:29 »

duim omhoog duim omhoog duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Ilero
Springertje

« Antwoord #11 Gepost op: April 17, 2010, 20:40:35 »

thumbsup

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #12 Gepost op: April 17, 2010, 20:56:56 »

Leuk om zo regelmatig een verslagje te lezen.
Het gaat goed  gek

sabine
AdviesRaad
Gravertje

« Antwoord #13 Gepost op: April 17, 2010, 23:36:56 »

hij heeft het getroffen bij jou  thumbsup
isabelle
Speelkontje
**

« Antwoord #14 Gepost op: April 21, 2010, 18:33:14 »

'k Heb nu weinig tijd, maar gauw even een paar fotootjes.
De update komt morgen.

(nog aan de flexi, omdat ik het niet helemaal vertrouwde ivm weglopen voor de zekerheid nog aan het bandje)

Groetjes

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: