Copin:
en hier wat foto'kes vanop den benefiet wedstrijd:

Flying Collie

Heeft ie de wissel gezien, denk je??

hij heeft op deze dag 4 parcours gelopen; 1 jumping met 1 weigering
1 jumping foutloos
1 Vast parcours met 2 weigeringen
1 Vast parcours met DK...
22/10/07

16/12/07
Na een paar weken op den dool met gekwetste voeten & zooltjes, heeft Copin gister opnieuw een wedstrijd gespeeld, let wel, het was er 1 buiten categorie, dus gewoon een oefen wedstrijd. Indoor, wat hij nog nooit gedaan had, maar toch ijziiiiiigggg koud, want in een manegebak is er geen verwarming :sad2: behalve de glühwein

.
Enfin, er werden die dag 160 honden ingeschreven en 2 maal een jumping parcours (geen raakvlak-toestellen dus)
En, Copin heeft zich niks aangetrokken van de andere ondergrond, noch van het lawaai dat er indoor kan zijn. Integendeel, hij heeft 2 maal zich van zijn beste kant laten zien, en 2 x foutloos én binnen tijd zijn rondje gelopen!! Trotser dan gister kon ik waarschijnlijk niet zijn, want 1 keer foutloos rondkomen, kan toeval zijn, maar 2 keer, leert mij dat Copintje op de goeie weg is en stabieler wordt

We zijn uiteindelijk op de ondankbare 4e plaats (van 29) geëindigd, maar dat kon de pret niet bederven!!!

21/01/08
Yes, Yippie,
Copin zijn voetjes waren niet 100% maar gisteren toch maar gestart, enne meneertje heeft toch wel zijn best gedaan. Alhoewel het niet echt simpel was , op een bepaald moment moest ie door de zak, dan een tunnel, demi toer voor de paaltjes en dan omdraaien door diezelfde tunnel van daarstraks. Daarna nog es een tunnel, waar hij weigerde, ik denk dat de ribbels niet echt deugd deden aan zijn voetjes

Maar de rest deed hij dan terug foutloos!!!
Door die weigering aan de tunnel en een beetje rare wissel van vrouwtje zijn we wat tijd verloren en finishten 3.31" buiten tijd. Wat ons in de tussenstand op een 7e plaats bracht (van de 30 honden).
Na zijn 1e parcours (jumping) vlug nog wat afgestapt en zijn voeten ontsmet met hibitane, want de ondergrond in die manege was zwaar aan de voeten (zuigend) en nog leemachtig.
Tijdens de middag ging ik dan wandelingske maken met hem en ik heb hem op 3 voeten uit zijne bench gehaald :sad2: maar na een paar stappen was dat terug in orde, gelukkig...
In de namiddag was er dan het V(ast) P(arcours), waar hij (voor mij) te vlug startte en ik hem daardoor niet deftig op het 2e toestel kon wijzen, de tunnel terug, waar hij dan ook naast liep. Enfin, ben al héél bij dat hij niet op de brug stapte daarbij, want de tunnel lag onder het opgaande deel vd hondeloop.
Copin herpakt en hij heeft de rest foutloos gedaan, maar terug wat tijd verloren door die weigering op de tunnel.
Deze keer was hij wél nog binnen tijd.
Eindklassement: 5e op 30 honden!!!
Baasje content en trainster ook content natuurlijk

11/02/08
Met wat vertraging... actiebeelden van onze aller1e indoor, waar Copintje 4e is geworden

18/02/08
Copin zijn eerste indoor+tapijt ervaring is achter de rug en we kunnen zeggen dat het niet echt voor hem is

ten eerste omdat hij du diezelfde morgen opnieuw mankte door zijn malassezia én omdat hij te krachtig loopt
Eerste parcous was jumping, dus vliegen geblazen :saywhat? en dat deed hij eigenlijk ook hoor, maar dan ook veelvuldig met den bek tegen de grond
Nu spuiten de meesten wel show feet op de zolen, maar wegens gekende redenen durfde geen produkt te gebruiken op copin zijn zooltjes.
Wat natuurlijk enig spectaculair beeld oplevert, hij ging echt op de zijkant vlak tegen de grond en gleed door tot +/- 50cm voor een horde, waar hij zich wel rechtstelde en ze nog sprong ook. het heeft me wel een weigering gekost.
En zo is het de ganse dag gegaan voor ons, al slippend het parcours afleggen, maar zijn zin en moed was zo groot dat hij niet opgaf en met vol enthousiasme bleef lopen (én slippen).
Uiteindelijk zijn we geëindigd op een 14e plaats (van de 32)
03/03/08
ja, allez, t'es goe... :twisted:
Het was een Federale wedstrijd in Oudegem, wat wil zeggen dat de reglementering ietske anders is (hogere hordes én een spelleke

) en max 120 honden.
het spelleke was een "power & speed", voor de leken, dit is een parcours in 2 delen, beginnend met een VP, dus mét raakvlakken, gevolgd door een jumping, waar dus alles op snelheid gezet wordt. Heb je echter 1 fout op 1e deel, (latje af, weigering, raakvlak gemist) heb je onherroepelijk DK, en mag je het terrein verlaten.
Zo dus ook met ons é, het power gedeelte staat niet op tijd, dus kan je dat rustig afleggen, maar probeer dat maar es aan Copin uit te leggen

.
Horde, horde en dan stonden de paaltjes, zoef, gemist en we mochten dus van het terrein :sad2:
Enfin, het was maar een spelletje é
Copin:
Het eerste was dus een VP, maar op federaal niveau geen 40 voor ons, maar 50 cm...
daar heeft ie op zich geen probleem mee, heb het zelfs liever, mss dat ie dan wat trager loopt é

enfin, we starten mooi, horde, horde en tunnel, op da moment kom ik (alweer) beetje achter en geef hem een "vooruit" naar de vertesprong, jiehaa, alles goed, maar vooruit is vooruit, dacht ie in zichzelf, en als de weerlicht naar het volgende in de lijn liggend toestel...
alleen jammer dat hij er eigenlijk van tussen moest en een tunnelke te neme

enfin, we hadden onze start gemaakt met opnieuw een DK

positiefste was dat hij geen latjes afgesprongen heeft op 50 :lachen:
namiddag was dus de jumping en ik vreesde voor alweer een mislukking, want het parcours was een gepeperd geval, zunne.
De tunnels lagen in 2 halve cirkels tegenover elkaar en we moesten daarin achtjes draaien en later ook nog eens tss al die ingangen door/langs lopen voor een hordetje achter al die tunnels...
enfin, de start horde en het eerste tunnelgat vlekkeloos, dan was het kwestie van bij de pinken te zijn, was ze komen eruit en zien dan eigenlijk alleen maar 1 gat, dat ze dus niet mochten nemen, maar kruisen. en opnieuw ging alles goed. Vanuit dat tunnelgat moesten we naar de palen, maar het vrouwtje stond niet echt goed, dus opnieuw gemist, ff herpakken, en weg waren wij, voor een verder vlekkeloos en foutloosparcourstje, waar hij dan toch wel eens mocht "vooruit" gaan

einduitslag: 7e vd 15
23/03/08
Den eersten is voorbij, gelukkig heeft het niet geregend, maar dat verhindert niet dat het een slippertjes terrein kon worden...
Alles lag mooi berijpt, dus in namiddag zou dat gegarandeerd een vuile boel zijn :saywhat?
1e was een jumping, het zag er gemakkelijk uit, mooi parcours voor snelle hondjes (en dus ook standaard met instinkers).
het begon al aan de start

ik had de verkeerde leiband aangedaan en moest daardoor prutsen om hem af te doen, wat wil zeggen dat Copin al héél erg klaar stond :shock:
Hij start en ik erachter

, de eerste gaat (te) vlotjes en hij schiet voorbij de 2 recht door de band (zijnde nr 3 (tuuuuut: DK) we mochten wel verder lopen en dan doet hij alles netjes, snel én foutloos, ikke blij natuurlijk ondanks de DK.
2e was VP, en daar waren de instinkers duidelijk

Maar het was hopeloos, Copin stond te enthousiast, deed niks liever dan zijn baasje aanporren, dus rondjes draaien (= weigeringen) opspringen en happen... heb het dan maar opgegeven om snel te gaan
Geen diskwalificatie, maar wel uitgelopen met 7 weigeringen/fouten
Enfin, hij had dus héél duidelijk geen last van zijn voeten

24/03/08
En dan nog het relaas van vandaag...
Het was in Torhout om doen nu. Het was een federale wedstrijd, dus mochten we ons eigenlijk verwachten aan een spelletje en 2 parcours.
Maar na een bericht van paar deelnemers die vertraging hadden omwille van het weer, werd de start een beetje uitgesteld en het spelletje afgelast.
1e was vandaag opnieuw de jumping, Copin zijn favoriet

. Eigenlijk niet zo simpel, nogal veel veel wissels zo op een maandagmorgen :roll: Deze keer ben ik vroeg beginnen opwarmen en hem veel bezig en aan de gang gehouden voor het starten en dat loont blijkbaar, want we zijn binnen tijd geëindigd met 1 weigeringske :handjes: tussenstand: 7/18
In de namiddag was het dan een VP, waar Copin de laatste tijd gemakkelijk raakvlakken durft te weigeren

Dees was ook weer niet zo simpel, maar we hebben opnieuw een lange opwarming gedaan (eigelijk hem gewoon vermoeien) en deze keer koos hij om de wip te weigeren, tot 2x toe :saywhat?, maar al de rest was :winkthumb: en terug binnen tijd...
Gelukkig hebben we de ganse dag droog weer gehad en is de sneeuwbui pas gekomen just voor de prijsuitreiking!
Copin is uiteindelijk 6e geworden vd 18
Ikke content, zeker na zijn kuren van gisteren

Copin 25/03/08
Het jongeren tornooi is vervangen door tornooi voor beloften en die is nu ook op elke federale wedstrijd.
Enne, idd, in Aug ook, dus Torhout heeft er 2 op een jaar

btw, Vorig jaar heeft Copin zijn laatste jongeren gedaan en 1e wed in 1e graad op deze wedstrijd.
maw, we zijn een jaar bezig