Op onderstaande link vond ik het vg :
RESCANI is een vereniging, met vrijwilligers, die zich inzet voor honden uit Spanje. Wij hebben GEEN asiel in Belgie. Meer info op onze site:
www.rescani.beKlik hier voor adoptieprocedure
Voor de adoptie van een Rescani-hond vragen wij een min. donatie van 240 €.
Dit bedrag vertegenwoordigt
maar een gedeelte van de werkelijke kosten die gemaakt zijn voor een hond:
- Bijdrage aan de Spaanse asielen
Per geadopteerde hond storten we gemiddeld 150 euro naar het asiel in Spanje als bijdrage in de kosten voor sterilisatie/castratie, vaccinatie, chip, Europees paspoort en testen voor leishmania, erlichia en filiaria. Dat bedrag volstaat niet om deze kosten te dekken,
dus de asielen/vrijwilligers in Spanje betalen het resterende gedeelte van deze kosten uit eigen zak. - Kosten voor het vervoer van Spanje naar België
We willen ook nog even vermelden dat ALLE administratie- en werkingskosten, zoals telefoons, benzine, portkostenkosten, print- en papierkosten door de leden van het Rescani-team, de opvanggezinnen en de vrijwilligers uit eigen zak worden betaald. Alle gelden die we inzamelen worden uitsluitend besteed aan:
- medische kosten en voeding voor opvanghondjes
- inkoop van materiaal om te verkopen in onze infostands
- extra bijdragen/donaties aan de Spaanse asielen
Alle honden zijn:
ontwormd / ingeent (cocktail en rabiës) / behandeld tegen vlooien en teken / gechipt / gesteriliseerd of gecastreerd (uiteraard afhankelijk van de conditie of leeftijd van de hond) / Europees paspoort. Ze zijn ook getest op de meest voorkomende ernstige ziekten zoals leismania, filaria en erlichia
Dus ook Rescani leeft door de goedheid van de vrijwilligers en al die andere mensen die meewerken om de hondjes een goede thuis te geven . Daar zeg ik dus ook chapeau tegen.
Dus "geld hebben voor" is een groot woord.Ik zou zeggen : door de goedheid van die mensen kunnen de honden geholpen worden .
En, door die goedheid kunnen hondjes geplaatst worden en dit is niet anders bij andere asielen.
Ik ben ervan overtuigd dat geen enkel asiel geld teveel heeft.
Je kan moeilijk vragen ad vrijwilligers van de asiels hier dat ze buiten het gratis werken en verzorgen van de dieren ook nog het geld voor de sterilisatie van alle adoptiedieren ophoesten .
Je kan natuurlijk ook met een systeem werken dat mensen die vinden dat honden gesteriliseerd moeten worden voor adoptie op een speciale rekening kunnen storten zodat diegene die een hond adopteert dit dan zelf niet zal moeten ophoesten .

Zoals Ziggy zegt :
De prijs van een adoptie gaat dan wrs wel verhogen. Ik zou dat er gerust voor over hebben. Anders betaal ik het toch ook.
Vind ik dit juist geredeneerd.
Iedere hond en poes (kater) die wij geadopteerd hebben is geholpen geworden toen hij (zij) bij ons kwam .
Hadden we een hoger bedrag ah asiel moeten betalen voor die hond wel dan hadden we er dit ook voor over gehad.