Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Asielhonden castreren/steriliseren? *afgesplitst van honden voorstellen aan elkaar  (gelezen 1679 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Ziggy
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

www.dogvision.be

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 07, 2010, 10:25:35 »

een asiel gaat ook geen onnodige risico's nemen voor oudere honden, noch voor pups
bij ons stond in het contract ook dat we niet mogen fokken en werd sterrilisatie aangeraden.

zieke honden laat men meestal niet adopteren tot ze beter zijn.

De prijs van een adoptie gaat dan wrs wel verhogen. Ik zou dat er gerust voor over hebben. Anders betaal ik het toch ook.
Als er dan toch maar een klein percentage mee zou willen fokken valt er slechts een klein percentage mogelijke adoptanten af. En dat is misschien net goed.

Het is in ons eigen belang denk ik dat er zoveel mogelijk gezonde en stabiele honden zijn.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 07, 2010, 11:46:35 »

Ons Flappy destijds had ook zo'n contract waar dat in vermeld stond.

Ik snap wel dat het een hulpmiddel kan zijn om oepsnestjes met asielhonden te voorkomen, maar in principe zou het niet nodig moeten zijn. De honden zijn de dupe van de onverantwoordelijkheid van de mens.

En persoonlijk zou ik er moeite mee hebben om als kandidaat-adopteerder zo betutteld te worden door die mensen van het asiel  eehm

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 07, 2010, 12:29:42 »

en veruit de kleinste...

Ben ik dus ook van overtuigd.
Wij hebben hier tig klanten met een hondje uit het asiel .En, raar maar waar , die fokken daar niet mee hé  lach wink .
« Laatste verandering: Mei 07, 2010, 12:35:12 door greatballsoffire » Gelogd

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 07, 2010, 13:23:57 »

In Barney zijn contract staat inderdaad ook dat we met hem niet mogen fokken, maar hij is wel nog intact en controle is daar niet echt op he. Tenminste in het contract staat ook dat ze contact opnemen om te zien hoe het de hond vergaat, maar hier is nog nooit iemand geweest van het asiel om te vragen hoe het met de jongen gaat. En bij een reu valt controle op fokken ook alweer heel wat moeilijker te controleren he. Tja, vaak moet men hopen op het "gezond" verstand van de mensen en de goodwill van de mensen

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 08, 2010, 15:38:48 »

Citaat
hier is nog nooit iemand geweest van het asiel om te vragen hoe het met de jongen gaat.

Hier toch nog net voor de plaatsing van Tristan bezoek gekregen van het asiel. Dit asiel (Roeselare) doet dat bezoek wel grondig hoor. Alles werd zeer goed bekeken zowel binnen als buiten.
Ik zie hen eenmaal Tristan geplaatst is zeker nog terug komen om te zien het het gaat. maar ik denk dat dit asiel toch een uitzondering is op de rest ... Bij vele andere is het waarschijnlijk weg = weg.

Normaal gezien gingen we Tristan de komende week al mogen halen, maar de omheining lijkt hen niet sterk genoeg voor Tristan.
Gelukkig waren we al van plan (normaal pas tegen de zomer) om een stuk van de tuin af te zetten met van die Betafence draadpanelen. We zullen het dus nu het komende weekend trachten te zetten...     ojee

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 08, 2010, 22:49:26 »

nu... ff op dat van GBOF

als een vzw zoals Rescani geld heeft om hondjes die ze herplaatsen te castreren/steriliseren, zie ik niet in waarom een asiel daar geen geld voor zou hebben.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 10, 2010, 10:29:17 »

nu... ff op dat van GBOF

als een vzw zoals Rescani geld heeft om hondjes die ze herplaatsen te castreren/steriliseren, zie ik niet in waarom een asiel daar geen geld voor zou hebben.

Dat wou ik ook gaan zeggen  wink

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 10, 2010, 11:47:12 »

Op onderstaande link vond ik het vg :

Citaat
RESCANI is een vereniging, met vrijwilligers, die zich inzet voor honden uit Spanje. Wij hebben GEEN asiel in Belgie. Meer info op onze site: www.rescani.be
Klik hier voor adoptieprocedure

Voor de adoptie van een Rescani-hond vragen wij een min. donatie van 240 €.
Dit bedrag vertegenwoordigt maar een gedeelte van de werkelijke kosten die gemaakt zijn voor een hond:

- Bijdrage aan de Spaanse asielen

Per geadopteerde hond storten we gemiddeld 150 euro naar het asiel in Spanje als bijdrage in de kosten voor sterilisatie/castratie, vaccinatie, chip, Europees paspoort en testen voor leishmania, erlichia en filiaria. Dat bedrag volstaat niet om deze kosten te dekken, dus de asielen/vrijwilligers in Spanje betalen het resterende gedeelte van deze kosten uit eigen zak.
- Kosten voor het vervoer van Spanje naar België

We willen ook nog even vermelden dat ALLE administratie- en werkingskosten, zoals telefoons, benzine, portkostenkosten, print- en papierkosten door de leden van het Rescani-team, de opvanggezinnen en de vrijwilligers uit eigen zak worden betaald.

Alle gelden die we inzamelen worden uitsluitend besteed aan:
- medische kosten en voeding voor opvanghondjes
- inkoop van materiaal om te verkopen in onze infostands
- extra bijdragen/donaties aan de Spaanse asielen

Alle honden zijn:
ontwormd / ingeent (cocktail en rabiës) / behandeld tegen vlooien en teken / gechipt / gesteriliseerd of gecastreerd (uiteraard afhankelijk van de conditie of leeftijd van de hond) / Europees paspoort. Ze zijn ook getest op de meest voorkomende ernstige ziekten zoals leismania, filaria en erlichia

Dus ook Rescani leeft door de goedheid van de vrijwilligers en al die andere mensen die meewerken om de hondjes een goede thuis te geven . Daar zeg ik dus ook chapeau tegen.
Dus "geld hebben voor" is een groot woord.Ik zou zeggen : door de goedheid van die mensen kunnen de honden geholpen worden .
En, door die goedheid kunnen hondjes geplaatst worden en dit is niet anders bij andere asielen.
Ik ben ervan overtuigd dat geen enkel asiel geld teveel heeft.
Je kan moeilijk vragen ad vrijwilligers van de asiels hier dat ze buiten het gratis werken en verzorgen van de dieren ook nog het geld voor de sterilisatie van alle adoptiedieren ophoesten .
Je kan natuurlijk ook met een systeem werken dat mensen die vinden dat honden gesteriliseerd moeten worden voor adoptie op een speciale rekening kunnen storten zodat diegene die een hond adopteert dit dan zelf niet zal moeten ophoesten . wink

Zoals Ziggy zegt :
Citaat
De prijs van een adoptie gaat dan wrs wel verhogen. Ik zou dat er gerust voor over hebben. Anders betaal ik het toch ook.
Vind ik dit juist geredeneerd.
Iedere hond en poes (kater) die wij geadopteerd hebben is geholpen geworden toen hij (zij) bij ons kwam .
Hadden we een hoger bedrag ah asiel moeten betalen voor die hond wel dan hadden we er dit ook voor over gehad.
« Laatste verandering: Mei 10, 2010, 11:54:57 door greatballsoffire » Gelogd

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 11, 2010, 11:36:49 »

dan zie ik je 'punt' niet...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Gittje
Puppedup
*

« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 15, 2010, 19:08:46 »

maar er zijn al genoeg honden... ze mogen die gerust ook castreren...

honden uit een asiel zouden moeten gecastreerd of gesteriliseerd worden.

Een aantal jaar geleden zou ik volmondig "ja" daarop geantwoord hebben.  Nu niet meer, wat niet belet dat ik wel begrip heb als je het vanuit het standpunt van de asielverantwoordelijken bekijkt.

Als ik over de jaren de evolutie van onze op jonge leeftijd gecasteerde asielhond Max bekijk, zou ik met plezier de klok terugdraaien.  Toen wij hem in april 2002 adopteerden, vonden wij het prima dat hij gecastreerd was. Intussen weet ik wel beter.

Uit volgende studie blijkt dat die de ingreep toch niet zo onschuldig is als over het algemeen wordt voorgehouden : www.naiaonline.org/pdfs/longtermhealtheffectsofspayneuterindogs.pdf  (voor een Nederlandstalige verkorte versie : zie http://www.tollertales.nl/castratie-sterilisatie.htm ).

Toen ik bij de rappelvaccinatie aan de DA m'n twijfel voorlegde over het al of niet castreren van onze jonge puberreu -met de studie in m'n hand- bevestigde hij dat het idd negatieve gevolgen kan hebben en dat de moeilijkheid is dat het hondafhankelijk is m.a.w. het is moeilijk te voorspellen hoe je hond erop zal reageren.  De DA heeft overigens zelf z'n 2 teefjes niet gecastreerd.

« Laatste verandering: Oktober 15, 2010, 19:11:48 door Gittje » Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: