Een vraag die ik me stel is: "Wie zal dat kostenplaatje betalen ? "
De asiels hebben al moeite om rond te komen om de dieren een verzorgd onderkomen te geven, de nodige medische kosten en voeding.
Voor een middelgrote hond (teef) kostte een sterilisatie 7 jaar geleden 297 € . Hebben wij betaald voor zowel ons Zoë als ons Zayke .
Nu zal dat wel nog iets meer zijn.
Als het het asiel zal zijn dat betaalt dan zullen de meesten er niet van wakker liggen, maar, als ze zelf de kost moeten betalen zal het bij velen wel uitdraaien dat ze er het geld niet zullen willen aan spenderen .En, dat de honden dus niet geadopteerd zullen worden.
MissE heeft gelijk als ze zegt dat er een percentage mensen is dat een hond uit het asiel neemt omdat het goedkoop is. Het zijn niet allemaal mensen die het puur uit liefde voor de hond doen .
Ik ben ervan overtuigd dat het percentage honden dat uit het asiel komt en dat een nestje krijgt heel klein is.
En, wat met de oudjes die soms nog maar enkele maanden te leven hebben ,maar, die toch bij iemand nog die laatste maanden van liefde en geluk kunnen krijgen ?
Wat met de zieke honden die geen operatie meer aankunnen ?
Voor poezen en katers vind ik dit meer dan normaal. Als je kijkt hoeveel nakomelingen een poes kan krijgen per jaar en dat die nakomelingen dan weer op hun beurt voor nakomelingen zorgen, ja, dan is het snel beslist.
Net zoals Els zegt.Een hond heb je bij je, bij de meeste mensen kunnen poezen vrij lopen waar ze willen.
Vroeger liepen honden zomaar onbeheerd op straat . Het is nu toch al diverse decennia's dat dit hier niet meer te zien is.
Net zoals veel zaken in het leven is ook weer niet zwart-wit .