Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: honden voorstellen aan elkaar  (gelezen 1620 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tommelein
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: April 27, 2010, 11:46:02 »

Hoi,

We hebben een Berner Sennen, teefje, binnenkort 5 jaar. Zij groeide op met een labrador en was toen onderdanig. Emma was erg gehecht aan de labbie. Het was echt leuk hen samen te zien ravotten. Sinds de dood van de labbie werd ze dominant naar andere honden toe.

Ik zou heel graag een 2de hond erbij hebben. Momenteel zit er bij ons in het asiel dichtbij een labrador, teefje 5 jaar, kan (volgens het asiel) goed overweg met de andere honden uit het asiel.

Ik mag alvast eens met onze berner en de labrador uit het asiel samen gaan wandelen om te zien hoe ze reageren op elkaar.

Hebben jullie tips om de voorstelling aan elkaar te doen lukken ? Hoe pakten jullie dit, een nieuwe hond erbij, aan ?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!  lach

groetjes

Tineke

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #1 Gepost op: April 27, 2010, 13:50:39 »

Ik heb daar een nogal onorthodoxe aanpak voor - ik zet die namelijk gewoon samen in de tuin  eehm

Eerst de nieuwe, zodat die al wat bekend is, en dan de andere (in ons geval één per één)

Tot op heden geen problemen mee gehad - noch met pups of volwassen honden (Laika destijds en/of bezoek)

In principe wordt dat afgeraden 'eigen terrein' maar ik vind dat we vat genoeg hebben op onze honden om het 'territoriumverdedigen' te onderscheppen - en meestal is dat efkes wat drukdoenerij en daarmee kous af...

Laten kennismaken aan de leiband - dat lukt bij 2 van onze honden heel slecht (zoals je al gezien hebt op wandeling)

Vraag misschien wel na in het asiel of leeftijd- en sexegenoten ook lukken met de labrador - want persoonlijk maak ik liever combinaties met meer leeftijdsverschil  weetniet  hangt ook wel van individueel karakter af natuurlijk.

Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #2 Gepost op: April 27, 2010, 15:10:03 »

aan de lijn zou ik ook vermijden
heeft het asiel mss geen losloopweide?
Esti
Speelkontje
**

« Antwoord #3 Gepost op: April 27, 2010, 17:11:48 »

aan de lijn gaan ze zich meestal meer verzetten heb ik al gemerkt. Hier laten we ze ook gewoon alletwee meteen los, das dan eventjes testen wie de bovenhand krijgt maar nu 5 minuutjes spelen ze meestal wel... we hebben dit al meegemaakt met de boxer en de duitse herder.

Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #4 Gepost op: April 29, 2010, 12:57:13 »

De hond die we zaterdag gingen bekijken is net geplaatst.

Er is nog een labrador in het asiel een reu van 2 jaar. De hond is dus al jonger, misschien dat dit beter zou gaan met Emma.

Maar ik weet niet goed of een reu en een teefje makkelijk samen kunnen.

Ik heb wel horen zeggen dat deze soms beter overeen komen dan 2 teefjes.

Graag zou ik ook jullie bedenkingen horen. Iemand misschien ervaring hier mee?

Alvast super bedankt!

groetjes

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #5 Gepost op: April 29, 2010, 13:45:19 »

Onze eerste combi was een teef en een reu - verschil in leeftijd is 1 jaar - werkt fantastisch goed  thumbsup

Het enige minpunt is dat je moet opletten met loopsheden eventueel ... Met de reuen die wij hebben lukt dat zonder noemenswaardige problemen, ze moeten maar een dag of 3 echt apart (dwz ook in ons bijzijn, als we weg zijn zit de loopse teef uiteraard ook gescheiden)

miss e
Krullebolleke

« Antwoord #6 Gepost op: April 29, 2010, 14:16:28 »

Ik doe ongeveer het zelfde als Els als er een nieuwe hond bijkomt.

Nieuwe hond komt binnen onze omheining en krijgt even de tijd om rond te snuffelen.
Dan laat ik de andere honden er per 2 of 3 bij.
Hier ook nog nooit problemen gehad als er dus een andere hond bijkomt.

Reu/teef zou de meest succes volle combinatie zijn om in 1 gezin te zitten.
Normaal gezien is de labrador reu gecastreerd, gezien dit in bijna elk asiel standaard gebeurd.
Dus dan zou het ook geen groot probleem mogen geven als het teefje loops word.

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #7 Gepost op: April 29, 2010, 19:27:48 »

Ik heb daar een nogal onorthodoxe aanpak voor - ik zet die namelijk gewoon samen in de tuin  eehm

Eerst de nieuwe, zodat die al wat bekend is, en dan de andere (in ons geval één per één)

hier ook met alle honden altijd zo gedaan

bij Binno en Gian ging het echter niet meteen goed, Binno was veel te wild en nam Gian gewoon in haar muil schok Gian had er schrik van en gilde de hele buurt bij mekaar
ze konden niet samen los in de tuin of samen los in huis, heel vervelend
na een paar dagen had ik het briljante idee om ze met hun tweetjes samen mee op wandel te nemen, en vanaf toen ging het plots wel goed en werden ze dikke vriendjes (en ze leefden nog lang en gelukkig tonge lol)

Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #8 Gepost op: April 30, 2010, 09:11:48 »

Bedankt voor de reacties !  thumbsup

Morgenochtend is het zover, dan gaan we kennismaken met "onze" bink. Ik kan niet wachten en hoop alvast dat het zal klikken met onze Emma.

Ik zal alvast jullie raad in het achterhoofd houden en hou jullie op de hoogte.

groetjes

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #9 Gepost op: April 30, 2010, 09:49:07 »

Veel succes morgen !  thumbsup thumbsup

christelbalou
Kwijlbakske
**

« Antwoord #10 Gepost op: April 30, 2010, 09:57:20 »

Als ik balou laat kennismaken met een vreemde hond
ga ik eerst wandelen, aangelijnd, terwijl de andere hond ook aangelijnd is
ik laat ze NIET aan elkaar snuffelen, gewoon naast elkaar wandelen

als ik zie dat balou niet veel interesse toont in de andere hond
lijn ik de honden af
als ik zie dat ze er niks van moet hebben, gaan ze niet los

ik zal nooit maar dan ook nooit, balou loslaten met een andere hond zonder dat ik eerst haar
gedrag heb kunnen observeren ten opzichte van die andere
hond

Tommelein
Ploeteraartje
*

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 02, 2010, 09:03:24 »

Gisteren aan het asiel een bezoekje gebracht en kennis gemaakt met de 2 jarige chocolade kleurige labrador reu, Tristan. (een mooie bink ;-) )

Hij werd afgestaan door zijn baasjes die blijkbaar niet voor hem konden/wilden zorgen.

Het is een hele speelse hond en heeft blijklijk nooit iets echt geleerd. Hij zat dan ook steeds in zijn kennel.

We zullen er dus onze "pluk" mee hebben   wink

Opdat hij zo speels en actief was, had ik wat schrik dat het niet ging klikken met onze Berner.

We vertrokken voor een kleine wandeling. Al gauw bleek dat de twee zich niet viseerden op elkaar en gewoon relaxed samen wandelden. Na de wandeling elkaar dan echt laten kennismaken, wel aan de lijn, maar dit ging goed. eerst wat snuffelen aan elkaar, dan wilde Tristan spelen en sloeg hij zijn pootjes naar Emma. Dit vond Emma niet leuk en dit liet ze ook merken (eens blaffen, maar geen gegrom, etc.). Tristan deinsde meteen terug, ging niet in de aanval, dat is ook goed! Zo'n eentje moeten we hebben met onze dominante meid.
Tristan zal dus onder de sloef liggen ;-).

Emma was net loops en dit geeft ook wat geholpen bij de kennismaking denken we (eerst dachten we dat dit een groot nadeel zou zijn). Op een gegeven presenteerde Emma zich gewoon aan Tristan. En liet ze Tristan zich likken aan de snuit.

De kennismaking verliep dus goed! We zijn heel blij dat we binnenkort Tristan kunnen adopteren. volgende week rond de 11de mei, is het zover. Dan gaan we Tristan ophalen in het asiel. We zullen hem wel eerst naar de dierenarts brengen om te laten castreren. Castratie en sterilisatie wordt in dit asiel enkel bij katten gedaan.

Binnen 10 dagen zal het wel terug  een spannend moment zijn, als we de twee opnieuw aan elkaar voorstellen. Maar we hebben er een goed oog op. Hopelijk kunnen ze leuk wat samen ravotten in te tuin, etc...
Vriendjes voor het leven (b) engeltjes ...  lol

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #12 Gepost op: Mei 02, 2010, 11:11:33 »

Succes  thumbsup

Ilero
Springertje

« Antwoord #13 Gepost op: Mei 02, 2010, 11:25:45 »

thumbsup thumbsup

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 02, 2010, 11:42:09 »

ff terzijde: wel jammer dat ze dat niet ook bij honden doen... (castratie)

mais bon... Goed voor Tristan in de eerste plaats dat hij een goede thuis gevonden heeft duim omhoog

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: