Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Serial Killer  (gelezen 829 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Domibear
Speelkontje
**

Geslacht: Vrouw

I didn't do it !

« Gepost op: April 21, 2010, 19:26:31 »

Bobke heeft vandaag weer een slachtoffer gemaakt.... ditmaal een kip.  Voordien heeft hij al een konijntje, een gans en een fazant gedood.  Ik vind dat is nu eenmaal zijn instinct als Jack Russell.  Nochtans is Bobke een hele lieve, sociale en speelse hond. 
Ik vraag mij af of ik iets kan doen om dit te voorkomen behalve door hem aan de leiband te houden.
Iemand suggesties ?
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: April 21, 2010, 19:43:42 »

Gebeurt dat telkens bij u thuis in de tuin? Zou ze niet kunnen gescheiden houden door kippegaas te spannen?

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: April 21, 2010, 22:23:10 »

Welke omstandigheden? Tuin, tijdens wandelen....

yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: April 21, 2010, 22:45:50 »

Welke omstandigheden? Tuin, tijdens wandelen....

ja,de omstandigheden en de plaatsen eerst eens omschrijven,zodat we een beter zicht krijgen om je daar eventueel
tips te kunnen bij geven..... weetniet

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #4 Gepost op: April 21, 2010, 23:00:52 »

Ik denk wel dat het buitenshuis is gezien :

Citaat
Ik vraag mij af of ik iets kan doen om dit te voorkomen behalve door hem aan de leiband te houden.

Dus denk ik niet dat de hond aan de leiband in de tuin gaat  weetniet .

Domibear
Speelkontje
**

I didn't do it !

« Antwoord #5 Gepost op: April 22, 2010, 08:43:50 »

Ik denk wel dat het buitenshuis is gezien :

Citaat

Dus denk ik niet dat de hond aan de leiband in de tuin gaat  weetniet .
Er is 't er toch ene die oplet !  laughing
Ja het is inderdaad tijdens wandelingen.  Bobke blijft altijd redelijk dicht bij mij maar als hij iets in de gaten heeft, dan vertrekt hij zoals een pijl en kan er niets hem meer tegenhouden.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #6 Gepost op: April 22, 2010, 12:17:44 »

Eigenlijk zou jij vóór Bobke moeten zien of er iets in het struikgewas ruist dat hij lekker zal vinden  lol .
Je zorgt er bvb voor dat je dit inderdaad doet, zal moeite en tijd kosten (en, misschien zal het ook niet lukken  weetniet ) .
Heeft hij een speeltje waar hij gek op is of een snoepje ? Dan maak je dat je dit inderdaad mee hebt en je zorgt ervoor dat hij op deze manier geen oog heeft (krijgt) voor iets anders.
Misschien kan je na enige tijd wat geruster rondlopen  wink , of de andere diertjes  weetniet hihi.
Op die manier wandelen is natuurlijk niet zo ontspannend , maar, het went  wink .

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: April 22, 2010, 20:37:07 »

Er is 't er toch ene die oplet !  laughing
Ja het is inderdaad tijdens wandelingen.  Bobke blijft altijd redelijk dicht bij mij maar als hij iets in de gaten heeft, dan vertrekt hij zoals een pijl en kan er niets hem meer tegenhouden.

Ik zeg al niks meer  grijns

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: April 22, 2010, 20:57:33 »

Mja, ik probeer dat zo jong mogelijk aan te pakken, onze jonge honden (pubers) hingen een hele periode aan de flexi - ons Zohra tot haar 2,5 jaar - Borus heeft eigenlijk nooit gejaagd en Fifi hangt nog aan de lijn  héhé
Zelfs Elbee heeft een half jaar aan de flexi gehangen op risicoplaatsen. Daarna heb ik die - zelfs àls hij al weg was toch redelijk onder appel gekregen - op een enkele uitzondering na (is nog 1 keer met Nuka op de lappen geweest en recenter zelfs nog eens achter een ziek konijn  ojee)

Instinct of niet, jagen mogen ze van mij niet ...

Het is vaak een kwestie om hun voor te zijn en hun dus (vrolijk) te roepen voor ze zich ergens op gefocust hebben. (wat Greatballsoffire ook al schrijft)
Als je alleen wandelt en met 1 hond moet dat toch redelijk te oefenen zijn  weetniet

Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #9 Gepost op: April 22, 2010, 21:16:57 »

Hinta mag van mij ook niet jagen.
Ze heeft ooit bijna een kip vast gehad, maar dat heb ik nog net kunnen voorkomen.
Als ik zie dat ze ergens achter zit, dan roep ik haar zo snel mogelijk. En 9/10 komt ze direct terug.
Emmy die volgt haar neus en heeft bananen in haar oren als ze iets interessants heeft geroken of gezien.

marijke
Snoepertje

« Antwoord #10 Gepost op: April 22, 2010, 21:49:00 »

idd je hond voor zijn door hem heel goed te observeren
ik kan bvb aan melly zijn staart zien of hij iets op spoor is of niet

op plaatsen die ik heel goed ken en dus als er geen straat in de buurt is mag hij van mij wel eens zijn gang gaan ,...

ttz ; in de zomer en herfst worden er dan eens wat fazanten uitgestoten
hij komt dan met een gelukzalige en fiere kop terug

als het wel gevaarlijk zou kunnen zijn doe ik hem los volgen kijkt hij geïnteresseerd of begint hij te snuffelen reageer ik erop door éé éé te doen en als hij dan nog de indruk geeft dat hij te veel moeite moet doen om te luisteren gaat hij aan de lijn

konijnen interesseren hem al veel minder dan vroeger zeker als ze gewoon wat blijven zitten
maar het zijn vooral katten die ik als groot gevaar beschouw ik weet echt niet wat hij er van plan mee is en wat er zou kunnen gebeuren met hem indien ze echt een confrontatie aangaan dus die situatie wordt angstvallig vermeden  grijns
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #11 Gepost op: April 22, 2010, 22:06:39 »

van pup af aanleren is natuurlijk handig als je hem of haar van pup af hebt  zonnebril

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: