Met een hond die niet goed zoekapportjes doet zou ik zo lang mogelijk wachten.
Als je ambities hebt voor de beker moet je natuurlijk van augustus tot augustus spelen.
Ik snap eigenlijk niet dat hij in programma 1 enthousiaster zou zijn, de oefeningen zijn toch - op toestellen na - hetzelfde ?
En dat is het hem juist, die toestellen é. Ooit had hij daar een enorme schrik voor en nu vind hij dat heel leuk en word daardoor dus enthousiaster (soms een beetje te, want hij durft soms wel eens toestellen nemen die hij niet moet nemen nu

) en P1 is wat moeilijker waardoor hij meer moet denken. In de debutanten kon hij op training niks meer bijleren, op training verliep alles perfect en daardoor verveelde hij zich (wij trainen bij de debutanten op de hs ook echt debutanten niveau, heel af en toe wel eens wat moeilijker maar eigenlijk bijna altijd niveau van debutanten). Kai is eigenlijk een hond die continu moet bijleren om enthousiast te blijven en in P1 is dat geen probleem omdat er altijd wel iets nieuws is, nu toch nog

De zoekapportjes daar is inderdaad nog werk aan, maar we hebben eigenlijk nog maar zo'n 6 lessen ongeveer in P1 gehad, in die 6 keer heeft hij 3 keer zijn apport niet kunnen halen (waren dan weer apporten niveau P2) en daardoor zoekt hij nu niet meer zo goed (hij wacht op mij tot ik de ingang aanwijs of hij heft het hek met zijn neus op om zo de apport te pakken, ook niet echt de bedoeling

). Ik ben nu momenteel gewoon terug opnieuw begonnen met aanleren, heel duidelijke ingang en van daaruit wat moeilijker maken.
Ik zou graag ooit met een leeuwhondje op de beker mogen staan, maar dat zal Kai niet zijn

Ik ga dan maar gewoon afwachten, nog niks uitschrijven. Ik heb dus nog 10 wedstrijden voor augustus, we zullen zien hoe die verlopen

2 mei doe ik met Kai mee met de clubmatch op de hondenschool in P1 (moet als je in P1 traint), dus dan kunnen we al eens zien wat hij doet.