Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 4 honden  (gelezen 3279 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ziggy
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

www.dogvision.be

« Antwoord #15 Gepost op: April 26, 2010, 15:39:36 »

5 ziggy's of 5 eclipsen zou goed gaan, maar geen 2 Ravazssen  hihi
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #16 Gepost op: April 26, 2010, 17:47:11 »

binnen 2 maanden heb ik een logeke, 10 dagen, dan kan ik eens zien hoe dit gaat, 4 honden, maar denk dat ik toch bij de beslissing blijf van 3 honden
Joni
Puppedup
*

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 29, 2010, 16:14:52 »

Wij hebben er nu tijdelijk 4 (een opvanger tijdelijk) en ik vind dat echt veel te veel. Drie vind ik eigenlijk al teveel. Hoe meer honden je hebt, hoe meer je je tijd moet verdelen dus hoe minder tijd per hond...

Ideaal vind ik twee honden, en nu we er tijdelijk 4 hebbe, snap ik niet goed dat mensen bewust kiezen voor 5,6,7... honden. Tenzij je echt 200% leeft voor je honden, maar ik studeer ook en wil ook nog graag gewoon een sociaal leven hebben en andere dingen doen met niet-hondenmensen, en dan is 4 toch echt wel te veel. Ik vind het ook altijd erg als ik moet zien dat onze honden zich vervelen omdat ik er eventjes niet genoeg tijd voor heb.

Duck †                Mitrill                   Aili                  Yanco               Floris †
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #18 Gepost op: Juni 20, 2010, 18:48:30 »

Neen, 4 honden zullen er nooit komen uiteindelijk en ik merk ook dat 2 honden gemakkelijker is om ergens mee naar toe te nemen,probeer ze bijna altijd met de 3 samen ergens naar toe te nemen maar het is niet altijd even leuk, 3 honden aan de lijn houden als ik eens in stad wil wandelen met hen

Ik maak het me zelf moeilijk door altijd maar medelijden te hebben met diegene die niet mee gaat en dan pak ik ze toch maar met 3 mee terwijl ik weet dat de wandeling aan de lijn in stad dan helemaal niet leuk is.
Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #19 Gepost op: Juli 12, 2010, 17:35:52 »

Wij hebben nu twee honden en ik vind dat ideaal, maar manlief zegt me dat hij, als onze Stitch en ons Fiep geleefd hebben nog maar één hond wil. Eén hond en één kat zegt hij. Maar dat vind ik zo zielig. Met wie moet die hond dan praten?
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #20 Gepost op: Juli 13, 2010, 18:07:30 »

Ik heb nu 4 dagen 4 honden gehad en 2 dagen 5 ( 2 logekes) en was toch wat veel van het goede, 3 gaat nog juist goed grijns 4 en zeker 5 is wa veel.

sonja
vania
Speelkontje
**

« Antwoord #21 Gepost op: Juli 29, 2010, 17:41:00 »

wij hebben 4 honden, echt ideaal is het niet, maar dat komt eerder omdat de oudste (staff reu) niet met de rest kan en dus ook altijd gescheiden zit (de staff binnen, de rest buiten)
als alles goed gaat hebben we over een maand of 3 5 honden en dan zitten er 4 buiten
hier gaat alles goed met de 3, ze hebben allemaal hun eigen ren, kunnen allemaal samen (ook de 2 teven aluwel dat altijd afgeraden werd) buiten, wandelen doe ik ook met deze 3 samen, Darko en Guapa aan een koppelstuk links van mij en Zena rechts, hoe het met de pup gaat weet ik nog niet zo goed, bij Darko en Guapa aan 1 kant zou "beter" zijn, omdat Zena nogal kan trekken  fluit en Darko en Guapa dat absoluut niet doen, maar dan zien we tegen dan weer wel
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 02, 2010, 19:58:17 »

ik blijf bij 3 maar ondertussen is het wat gemakkelijker geworden, vond vooral die wandelingen met 3 niet altijd even handig maar Maja wil alleen nog maar de ochtend wandeling doen, de rest van de dag wil ze niet meer buiten en omdat ze toch niet gezond is forceer ik haar niet, dus ik hoef maar 1 keer per dag met 3 en dan rij ik gewoon naar bos, lekker makkelijk, koffer open en iedereen kan los rondlopen, geen gevloek met de lijnen meer blij

de reden dat maja niet meer wil is natuurlijk minder leuk ween
Gittje
Puppedup
*

« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 14, 2010, 15:30:59 »

Wij hebben nu twee honden en ik vind dat ideaal, maar manlief zegt me dat hij, als onze Stitch en ons Fiep geleefd hebben nog maar één hond wil. Eén hond en één kat zegt hij. Maar dat vind ik zo zielig. Met wie moet die hond dan praten?
Hoewel ik mijn 2 honden en 3 binnenhuiskatten doodgraag zie, zou ik het in de nabije toekomst ook willen houden op één hond & één kat.  Dit heeft te maken met (1) het vorderen van de leeftijd (2) de eerder beperkte infrastructuur nl. stadswoning met koer  (3) de maatschappij minder diervriendelijker geworden is en (4) een vorm van milieubewustzijn (lees : mijn ecologische voetafdruk). 

Maar ... moest ik het groot lot winnen, zou ik natuurlijk op grote voet kunnen leven, ook wat het houden van (huis)dieren betreft.  Dan koop ik mezelf een riant buitenverblijf en wordt de bestaande familie verder uitgebreid met kippen, schapen, 2 ezeltjes en paarden  grijns

sonja
Snuffeltje

« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 14, 2010, 18:34:42 »

de tijd zal het uitmaken of ik nog een 3 de zou bijnemen als er 1 tje overlijd, maar van 4 is wel helemaal over, komt eigenlijk omdat ik besef met 4 honden is helemaal appart moet gaan wandelen en heb nu al het gevoel dat de honden al men energie en tijd opslorpen, vooral op dagen dat ik werk in ieder geval

op zich wel spijtig want vind het wel enorm leuk, veel honden hebben

moest ik de lotto winnen en dat brengt voldoende op, ja dan zouden er wel 4 honden komen maar dan zou ik stoppen met werken en een huis kopen met enorm veel grond aan, maar dan moet dat bedrag wel al heel hoog liggen en naargelang ik nooit geluk heb met spelletjes zal dit wel nooit gebeuren hahaha
tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 14, 2010, 20:52:07 »

hier ook 2 honden en das ook  meer als zat.
ook zoals borderfan zegt gewoon kwestie van aandacht te verdelen.
Ik zou er  ook  liever 3  hebben maar dan kan je bezig  blijven en het wordt er zeker niet goedkoper op want ze moeten tenslotte allemaal  een goed leven kunnen leiden.
ook als je beiden fulltime werkt dan is dat meer als zat wink
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 29, 2010, 19:23:28 »

ik ben nu blij dat ik geen 4 de hond heb genomen want  de situatie is beetje veranderd nu, maja de berner mag geen lange wandelingen meer doen nu omdat ze enorm veel artrose heeft ontwikkeld op haar heupen en ik moet 3 keer per dag 20 min met haar wandelen als ik dan de wandelingen met schelsey en kenji nog erbij reken ben ik dus 5 keer per dag buiten, dus daar zou geen 4 de hond bij passen denk ik
Riet
AdviesRaad
Cross-dog

« Antwoord #27 Gepost op: November 01, 2010, 11:33:36 »

knuffel

heavenlysaints
Kwispeltje

« Antwoord #28 Gepost op: November 01, 2010, 18:18:49 »

hihi wij hebben dia laatst bijgehaald,
en het is super !
1 nadeel: nu moet ik in 2x gaan wandelen  ojee

We got rid of the kids, the dogs were allergic

http://s93.photobucket.com/albums/l42/Heavenlysaints/?albumview=grid
sonja
Snuffeltje

« Antwoord #29 Gepost op: November 07, 2010, 19:17:09 »

hihi wij hebben dia laatst bijgehaald,
en het is super !
1 nadeel: nu moet ik in 2x gaan wandelen  ojee

ook weer een extra werk voor jou, maar het blijft natuurlijk erg leuk, ik blijf veel honden hebben ook leuk vinden alleen dat dikwijls wandelen is soms er wat te veel aan bloos
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: