|
sonja
|
 |
« Gepost op: April 03, 2010, 17:28:21 » |
|
In begin vond ik 3 honden erg moeilijk, maar nu gaat het zo goed dat ik niet anders meer zou willen, maar! 4 honden, daar droom ik soms van, lijkt me erg leuk, wie heeft er sinds kort 4 honden en hoe ervaar je dat zou graag een bernertje erbij willen, het zijn zo'n lieve leuke honden en weet een herplaatsertje van 1 jaar, een teefje, van een bernerfokker die haar herplaatst omdat ze niet kan dienen voor de fok door zeer lichte vorm van HD, lijkt me te doen daar ik al 2 honden met HD heb, ben het gewent en ze eisen minder dan een gezonde hond omdat ze toch redelijk wat centjes kosten ben ik van werk veranderd vandaag, werk nu iets meer uren maar het zou wel financieel gaan nu om nog 1 hond erbij en ben nog altijd redelijk veel thuis, werk vanaf volgende week 18 uur per week in plaats van 10 uur moet alleen mijn man overhalen, daar vrees ik beetje voor  sonja
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 03, 2010, 19:27:57 » |
|
ik heb vroeger 4 honden gehad, ging (gelukkig) meestal prima al was het uitlaten weleens een probleem en als ik er alleen voorstond deed ik dat in shiften vaak was er zelfs nog een vijfde (logee) in huis vond ik het echt zalig zo tussen de honden ik zou er zo weer een hond bijnemen maar met Binno is dat helaas om problemen vragen de vraag is dus vooral doe je jouw honden een plezier met een vierde erbij, heb je tijd genoeg om er voldoende mee bezig te zijn, nu, maar ook op langere termijn gezien en lukt het ook financieel als je honden vaker naar de DA zouden moeten gaan en de medische kosten oplopen? (het zijn mijn zaken natuurlijk niet, maar wel iets om rekening mee te houden  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
miss e
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 03, 2010, 20:22:15 » |
|
Ik ben het aantal van 4 al een tijdje voorbij  Er lopen nu 9 eigen honden en 2 opvanghonden rond hier (nu ja lopen  snurken op dit ogenblik  ) Voor ik opvang deed van Spaanse honden had ik samen met mijn ex-vriend 16 Mechelse herders. Maar dat was helemaal anders dan nu, de Mechelaars zaten elk in hun eigen kennel en kwamen bijna nooit bij elkaar. Met de Mechelaars trainden we ook 6/7. Voorlopig ben ik nu steeds thuis (wegens ontslag) en kan ik heel de dag met de honden bezig zijn. Omdat we nog niet zo lang verhuist zijn is er hier ook nog van alles te doen, als alles bijna in orde is ga ik opnieuw achter werk zoeken maar geen full-time meer denk ik. Wandelen doe ik met 6 tot 8 honden te gelijk
|
|
|
|
|
|
www.galgoaid.eu Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving. (Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 03, 2010, 22:54:36 » |
|
GBOF heeft er meer dan 4... zal haar es doorsturen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 03, 2010, 23:38:07 » |
|
wij hebben er momenteel nog 4 - de vijfde komt binnen enkele weken - en de hond van ijn ouders komt toch ook nog vaak mee
we werken allebei fulltime - maar we zijn wel alletwee in onze vrije tijd met niks anders bezig als met de honden ...
maar ik ben het niet helemaal eens met 'eisen minder dan een gezonde hond' met ons Zohra komt dat minder wandelen wel goed - Borus daarentegen is toch wat lastiger nu hij minder beweging / afleiding krijgt - dus 't is hier wat schipperen tussen fysieke en mentale voor-/ nadelen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sonja
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 05, 2010, 08:45:08 » |
|
heb er met mijn man over gehad en we zijn toch maar overeen gekomen om het bij deze 3 te laten, ikzelf wil wel nog altijd graag een 4 de maar ik sta er voor de wandelingen en verzorging alleen voor, mijn man gaat heel af en toe eens mee maar verder doe ik alles met ofwel de 3 samen of met kenji alleen en ja, gisteren veel gaan wandelen, in de tuin gewerkt en honden allemaal gewassen en had het weer in mijn rug, op zo'n moment denk ik ook, gaat het te doen zijn om extra te werken al is 18 uur per week, (poetsdame) niet veel, herplaatser of pup opvoeden en nog meer wandelen, want denk niet dat ik met 4 honden aan de lijn kan wandelen, 3 gaat momenteel goed, dat ben ik gewent
alhoewel het blijft kribbelen natuurlijk, zeker voor die berner
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fiep
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 05, 2010, 09:43:59 » |
|
Wij hebben er vier gehad en ik wil dat nooit meer. De twee reuen konden we niet bij elkaar zetten want die moesten elkaar gewoon niet. Dus samen gaan wandelen zat er niet in. Als je met de ene ging dan was de andere niet goed gezind. Wij hadden gewoon geen tijd om aan alle vier even veel tijd te besteden. Ik voelde me constant schuldig. Twee honden leefden buiten en de ander twee binnen. Ik zeg niet dat die twee buiten het slecht hadden. Die waren content met hun leven, maar ik had het toch liever anders gehad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sonja
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 07, 2010, 08:02:49 » |
|
Wij hebben er vier gehad en ik wil dat nooit meer. De twee reuen konden we niet bij elkaar zetten want die moesten elkaar gewoon niet. Dus samen gaan wandelen zat er niet in. Als je met de ene ging dan was de andere niet goed gezind. Wij hadden gewoon geen tijd om aan alle vier even veel tijd te besteden. Ik voelde me constant schuldig. Twee honden leefden buiten en de ander twee binnen. Ik zeg niet dat die twee buiten het slecht hadden. Die waren content met hun leven, maar ik had het toch liever anders gehad.
Dat is natuurlijk ook weer een risico, als ik een 4 de hond zou nemen zou het een teef zijn en met al 2 teven in huis vraagt dit misschien weer om ambras, Maja de berner zou geen probleem zijn, daar zit niets vechtlust in, maar schelsey de mechelaar is wel wat anders Neen, zal het zo maar laten, misschien toch beste, ze komen alleen goed overeen, en alls gaat goed, waarom dan in een opwelling het veranderen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yvy
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 07, 2010, 18:30:48 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 07, 2010, 18:50:43 » |
|
GBOF heeft er meer dan 4... zal haar es doorsturen  Mja, eigenlijk vind ik het altijd moeilijk om iemand daar raad in te geven omdat alles afhangt van mens tot mens en van situatie tot situatie. Dus, raad kan ik je niet geven, maar, ik heb gezien dat je je beslissing intussen al genomen hebt 
|
|
|
|
|
|
 Het kan vriezen, het kan dooien . Maar, als je op je bek gaat hebben ze vergeten te strooien .
|
|
|
|
ximmeke
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2010, 06:41:33 » |
|
misschien toch wel heel verstandig om bij 3 te blijven
we zijn heel snel van 3 naar 5 gegaan ,, 3 was zalig we gingen overal naar toe nu met 5 in een keer 2 berners erbij is alles toch wel wat moeilijker vakantie , in de auto , wandelen , verzorging thuis ,,,enz...
ik heb een grote tuin echt wandelen moet ik niet , maar ze doen dat oohh zo graag
met 5 op vakantie toch al niet zo simpel meer om een huisje te vinden waar je met 5 welkom bent
de auto nu het grote probleem we hebben 9 maanden geleden een andere gekocht , maar met 2 extra berners gaan we toch moeten uitzien naar weer een andere ,,,anders hebben ze niet meer genoeg plaats meer om te liggen
2 berners erbij ,,, das een paar uur kamwerk meer zeker als de pup volwassen is
3 was toch veel makkelijker ,,,
maaaarrrr ik zou er gene ene meer van kunnen missen en er word dus voor alles een oplossing gezocht en meestal gelukkig ook gevonden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Borderfan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 23, 2010, 13:51:49 » |
|
heb er met mijn man over gehad en we zijn toch maar overeen gekomen om het bij deze 3 te laten, ikzelf wil wel nog altijd graag een 4 de maar ik sta er voor de wandelingen en verzorging alleen voor, mijn man gaat heel af en toe eens mee maar verder doe ik alles met ofwel de 3 samen of met kenji alleen en ja, gisteren veel gaan wandelen, in de tuin gewerkt en honden allemaal gewassen en had het weer in mijn rug, op zo'n moment denk ik ook, gaat het te doen zijn om extra te werken al is 18 uur per week, (poetsdame) niet veel, herplaatser of pup opvoeden en nog meer wandelen, want denk niet dat ik met 4 honden aan de lijn kan wandelen, 3 gaat momenteel goed, dat ben ik gewent alhoewel het blijft kribbelen natuurlijk, zeker voor die berner
 Ik houdt het op 1 of 2 honden. Anders moet ik m'n aandacht te fel verdelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heavenlysaints
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 25, 2010, 13:44:20 » |
|
wij hebben hier 4 jaar geleefd met 4 sinten, en nu is dia hier sinds 4 maanden, er veranderd wel wat ja, hihi, iron speelde altijd met summer, en nu speelt hij altijd met dia, maar ik denk niet dat summer het erg vind, ze is nu een heel pak rustiger
het is ook terug meer werk, zindelijk maken enz, maar dat ga jij niet hebben,
maar zie dat ze met elkaar kunnen opschieten, dan is het super, dan kan 2 per 2 gaan wandelen
|
|
|
|
« Laatste verandering: April 25, 2010, 13:46:30 door heavenlysaints »
|
|
|
|
|
|
Sheltiefun
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 26, 2010, 07:53:58 » |
|
Wij hebben er vier tot vanavond, dan gaat Flynn naar zijn nieuwe baasje.
4 is toch niet zo evident en afhankelijk van hond tot hond en situatie tot situatie.
Je moet de aandacht goed kunnen verdelen, genoeg tijd in hen kunnen steken en zien dat het één vaste roedel is of kan worden. Bij het wandelen is het ook al wat moeilijker als je met grootteverschillen zit. Neem je bv 4 sheltie's dan denk ik dat dat handiger is dan twee grote en twee kleintjes etc... Maar elke hond is anders, je kan superbrave zielekes hebben en je kan honden hebben die moeilijker qua karakter zijn en dan moet je in de ene meer tijd gaan steken dan de andere. Als je werkt gaat dat niet altijd en zowel jij als je partner moeten ze alle 4 de baas kunnen ook alleen als je gaat wandelen.
Echt tips of aanraden kan ik niet, elke hond is anders in omgang, de ene vergt meer tijd en geduld dan de andere.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: April 26, 2010, 10:56:25 » |
|
Dat klopt - ik kan gerust 10 Ellebiekes hebben maar geen 3 Fifi's Aangezien je dat nooit op voorhand weet - heeft het lang geduurd eer we hier overwogen om er één bij te nemen. En ik durf er voor wedden dat we aan nummer 5 onze handen gaan vol hebben hé  Nuja - wij doen niks anders dus het zal wel lukken. We zijn er ook altijd van uitgegaan dat de hele bende door 1 van ons 2 onderhouden moet kunnen worden - zowel qua verzorging als qua training en bezighouden ... en er wordt ook van uitgegaan dat dat voor een jaar of 15 is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|