Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: PetSafe Anti-blaftoestel voor buitenshuis  (gelezen 1469 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Gepost op: Maart 17, 2010, 22:27:19 »

http://www.good-buy.eu/produit_fiche_nl.asp?GammeChoisie=ANTIB&Famille_ID=BCULT&P_ID=267

Sinds vorige week hebben we dit aangeschaft omdat beide honden soms nogal veel aan het blaffen zijn.
Om ons en vooral de buren deze zomer wat meer rust te gunnen hadden we besloten om dit toestelletje
eens te proberen,en waarempel het is heel doeltreffend en ze beginnen het nu al te weten .
Het voordeel van dit apparaat,is dat het de honden geen pijn doet,ze geen nekband aan moeten hebben
en het volledig geluidloos werkt.

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 17, 2010, 22:34:09 »

Da's dan zoiets als die mosquito dingen tegen hangjongeren ?

Ik wist niet eens dat het bestond  denk

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 17, 2010, 22:38:03 »

denk

losloper
Snuffeltje

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 17, 2010, 22:40:27 »

@ slijkduiveltje,
Als ik het goed begrijp; mogen/kunnen ze ook niet meer blaffen als er vreemde op het erf komen !!  denk
grtn:

en een poot van Che mijn chi'ke
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 17, 2010, 22:53:51 »

persoonlijk ben ik daar niet voor. Tis in de eerste plaats nog altijd de baas van de hond die de hond moet kunnen bedwingen.

ooit eens in de wijk gewandeld (waar ma woont) en ineens trok de hond achteruit... en wij maar zoeken vanwaar dat kwam... alleen dààr wou de hond niet passeren...

bleek dat er iemand dat had geïnstalleerd in zijn tuin om de honden van zijn voorland weg te houden...

aangezien dat met een schrikeffect werkt... is dat hetzelfde systeem dat ik ken zonder batterijen en hoge tonen... 't duurt wat langer, maar volgens mij effectiever, omdat de hond de link gaat leggen met 'baas' ... Terwijl de hond in dit geval met niets de link kan leggen... behalve dat de hond volgens mij eerder de 'toon' gaat linken met dié plaats.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 17, 2010, 22:55:21 »

@ slijkduiveltje,
Als ik het goed begrijp; mogen/kunnen ze ook niet meer blaffen als er vreemde op het erf komen !!  denk
grtn:

Hier wat uitleg.

http://www.petsafe.net/Intl/BE/Products/Bark-Control/Ultrasonic/Outdoor-Bark-Control.aspx

En hier ook.

http://www.petsafe.net/PetSafe/files/fd/fd10f829-fb6d-4df0-9e3a-b2dc1c03d97c.pdf
Blz 20 voor het Nederlands.

Zelf sta ik daar toch wel sceptisch tegenover . Hoe veilig is het ????
Als ik dan lees dat ze het ook adviseren om pupperds te leren van niet te blaffen dan word ik nog sceptischer er tegenover.
Nee, ik zal zelf wel zeggen dat ze moeten ophouden .  wink
« Laatste verandering: Maart 17, 2010, 22:59:24 door greatballsoffire » Gelogd

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 18, 2010, 09:06:31 »

... als de ene hond blaft, krijgt de andere die niks verkeerd doet dus ook automatisch zo'n vervelend 'geluidje' te horen
of de hond van de buren die gezellig in het zonnetje ligt braaf te wezen
(waarop die dan weer gestresst gaat reageren)
of voorbijgangers zoals DF ook al aanhaalde denk

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #7 Gepost op: Maart 18, 2010, 21:24:40 »

Ik zou het lolliger vinden als de buren zelf er gestrest op reageren  grijns

losloper
Snuffeltje

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 18, 2010, 21:29:12 »

Hallo,
Ik ben er ook geen voorstander van hoor, als che blaft op iets wat  onze buur doet en wat een normaal geluid of lawaai is, word hij terecht gewezen, ik ga wel eerst kijken of het bij het dagelijkse leven hoort, is het niet dan laat ik hem ff blaffen en zeg dan " nu is het genoeg" en dan weet ie het ook.
grtn

sabine
AdviesRaad
Gravertje

« Antwoord #9 Gepost op: Maart 18, 2010, 21:55:56 »

ik ben daar ook niet voor, om dezelfde redenen gelijk Binno en DF aanhalen
yvy
Snuifdooske

« Antwoord #10 Gepost op: Maart 21, 2010, 20:14:38 »

Dat toestel leggen we enkel aan wanneer de honden lange tijd buiten zijn en als we zien dat ze teveel of te lang aan het blaffen zijn.
Dit doen we niet alleen voor hen ,maar ook voor ons.
Bvb,stel ; jij hebt geen honden,en de honden van je buren blaffen voor het eerste het minste en doen dit telkens wanneer je buitenkomt,ik durf er voor wedden dat jij dat ook niet prettig zou vinden,en wij vinden dat tevens ook niet leuk!!
Ik wil er dan ook zeker bijvermelden,nogmaals,dat we het niet continu aanleggen,omdat een hond eens mag blaffen.
Nu kan je misschien beginnen of zeggen dat we onze honden slecht opvoeden maar als we reageren op geblaf dan stoppen ze,maar bij het volgende geluid,durven ze dan weer te blaffen,zo kan je dan continu
reageren.
De kern van deze situatie is om het geblaf gewoon wat in de perken te houden en meer niet.
Denk nu zeker niet dat ze niet meer mogen blaffen hé,want tenslotte het zijn en blijven honden,en die mogen wel eens blaffen ,wat dan ook heel normaal is!!
En ondertussen weten ze het al en is het geblaf heel sterk verminderd.
Dat toestel is en was gewoon een tijdelijk hulpmiddel en voorlopig is het nog gelukt ook.

Met dit hier te melden op het forum,wist ik met zekerheid dat er veel reactie zou op gegeven worden en dat was dan ook de reden en mijn bedoeling!
Mocht ik niet tegen de "negatieve" reacties gekund hebben zou ik het jullie gewoon weg niet laten weten hebben
maar zo ben ik nu eenmaal niet,en daarbij iedereen heeft een eigen mening en opinie en mag die altijd geven winkt

losloper
Snuffeltje

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 22, 2010, 19:42:26 »

Yvy, ik heb begrip voor je situatie, en achteraf gezien, zou ik misschien ook zo'n tijdelijke oplossing kiezen moest mijn hond konstant blaffen, en chapeau voor je houding ten  opzichte van dit forum. thumbsup
grtn

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #12 Gepost op: Maart 23, 2010, 18:08:13 »

Daarvoor dient het forum dan ook hé,en moet je tegen kritiek ed kunnen.
Iedereen heeft zijn mening of opinie en daar moet je tegen kunnen,want zoals eerder gezegd zou ik het jullie
anders niet hebben laten weten  winkt

Het is dan ook maar een tijdelijk hulpmiddel en voor mij toch heel wat hondvriendelijker dan een anti blafband
met stroomstoten. ojee eek ojee

belinda64
Speelkontje
**

« Antwoord #13 Gepost op: Maart 31, 2010, 14:13:58 »

Nou ik zou willen dat mijn buurman zo`n ding voor zijn herdershond aanschafte...Dat (arme) dier zit hele dagen te blaffen als hij is werken..Nu werk ik zelf ook 6 dagen per weer maar laatst was ik een dagje vrij en het ging de hele dag door...
Ik heb heel bewust franse bulldogjes gekozen omdat die in de regel niet veel en vaak blaffen..

Maar over Petsafe van jou: ik denk van alle oplossingen tegen blaffen zal dit de meest "diervriendelijke" zijn...

Kaya en Niko
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #14 Gepost op: Maart 31, 2010, 15:32:22 »

... als de ene hond blaft, krijgt de andere die niks verkeerd doet dus ook automatisch zo'n vervelend 'geluidje' te horen
of de hond van de buren die gezellig in het zonnetje ligt braaf te wezen
(waarop die dan weer gestresst gaat reageren)
of voorbijgangers zoals DF ook al aanhaalde denk

en met die reden vind ik het ook niks. Honden in de buurt worden voor niets gestraft. Ik zou daar echt niet blij mee zijn als een buur dat in zijn tuin heeft hangen voor zijn honden, ik zou alvast 1 angstig hond krijgen.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: