Dat toestel leggen we enkel aan wanneer de honden lange tijd buiten zijn en als we zien dat ze teveel of te lang aan het blaffen zijn.
Dit doen we niet alleen voor hen ,maar ook voor ons.
Bvb,stel ; jij hebt geen honden,en de honden van je buren blaffen voor het eerste het minste en doen dit telkens wanneer je buitenkomt,ik durf er voor wedden dat jij dat ook niet prettig zou vinden,en wij vinden dat tevens ook niet leuk!!
Ik wil er dan ook zeker bijvermelden,nogmaals,dat we het niet continu aanleggen,omdat een hond eens mag blaffen.
Nu kan je misschien beginnen of zeggen dat we onze honden slecht opvoeden maar als we reageren op geblaf dan stoppen ze,maar bij het volgende geluid,durven ze dan weer te blaffen,zo kan je dan continu
reageren.
De kern van deze situatie is om het geblaf gewoon wat in de perken te houden en meer niet.Denk nu zeker niet dat ze niet meer mogen blaffen hé,want tenslotte het zijn en blijven honden,en die mogen wel eens blaffen ,wat dan ook heel normaal is!!
En ondertussen weten ze het al en is het geblaf heel sterk verminderd.
Dat toestel is en was gewoon een tijdelijk hulpmiddel en voorlopig is het nog gelukt ook.
Met dit hier te melden op het forum,wist ik met zekerheid dat er veel reactie zou op gegeven worden en dat was dan ook de reden en mijn bedoeling! Mocht ik niet tegen de "negatieve" reacties gekund hebben zou ik het jullie gewoon weg niet laten weten hebben
maar zo ben ik nu eenmaal niet,en daarbij iedereen heeft een eigen mening en opinie en mag die altijd geven