Hey mensen, ik heb me hier eeuwen geleden ingeschreven, maar ben sinds niet meer langs geweest.
Nu ben ik terug, want ik heb hulp nodig. Iedereen met enig inzicht in de hondenpsyche: alle hulp is welkom.
Het zit zo:
Toen Babs, mijn Amerikaanse Cocker, bij mij kwam wonen, was er al een hond: Dadek, de Mechelse Herder.
Hij was elf toen ze kwam, en ze hebben dus een paar jaar gelukkig samengeleefd.
Toen we Dadek op 14,5 jaar moesten laten inslapen wegens kanker, heeft Babs dus haar grote vriend verloren.
Ze heeft toen een periode ‘gerouwd’, ze zocht Dadek en was drukker en nerveuzer dan anders en ook aanhankelijker dan we haar kenden.
Maar met wat extra aandacht en afleiding is ze die periode goed doorgekomen.
Intussen hebben mijn ouders een Duitse Herder uit het asiel geadopteerd, Barco, toen tien maand, intussen anderhalf.
Alleen klikt het niet tussen Barco en Babs: Barco is te wild voor haar. Geen probleem, ik verhuis toch, Babs verhuist mee.
Ik was al van plan een nieuw vriendje voor Babs te zoeken, eentje van haar grootte en haar leeftijd.
Ik heb echt het gevoel dat ik Babs daarmee plezier doe, een hondje om mee te spelen, om haar gezelschap te houden.
Ik denk dat ze dat mist, een maatje. En nu wil het toeval dat een hondje dat ik al jaren ken, op zoek was naar een nieuwe thuis.
Baasjes moesten verhuizen, de katten waren welkom, ’t hondje niet. ‘Komt ‘ie toch lekker bij mij wonen!’
Nu heb ik geen glazen bol en ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat Babs en Wicky een heel mooi, lief koppeltje gaan vormen.
Alleen: mijn moeder is erop tegen. Ze vind het superegoïstisch van me. Omdat Wicky al tien jaar is.
Wat als Wicky sterft, dan verliest Babs opnieuw haar vriendje.
Dus mijn vraag: is het egoïstisch om een oudere hond te kiezen, en daardoor Babs mogelijk terug verdriet te doen?
Lijkt misschien een domme vraag, maar ik ben erg gevoelig voor de mening van anderen,
dus als ik ‘onder mijn voeten krijg’ wanneer ík denk goed te doen, dan heeft dat een enorme weerslag op mij.
Vandaar dat ik het eens in de groep gooi, eens luisteren wat jullie ervan vinden.
Groetjes
Isabelle
(ik weet trouwens niet of ik hier goed zit, of dit het juiste forum is. Dan verzetten jullie het maar.
)