Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Jake - Engelse Bulldog  (gelezen 878 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
DF
Gast
« Gepost op: Januari 30, 2009, 12:58:44 »

Bericht door: Thea op Juni 24, 2008, 11:54:18
--------------------------------------------------------------------------------

Naam : Orthen's Green Gypsy Jake
Roepnaam : Jake
Bijnamen : Opa, Hanias, Kwijlebabbel, Ouwe, Honneponnetje Suikerbeestje
Geboren : 29 - 11 - 1996
Bij mij : sinds zijn 8ste week
Sporten : Inmiddels met pensioen, maar heeft EG, VEG, behendigheid gedaan
Hobby's : vroeger naast de fiets lopen, nu nog achter de meiden aan gaan (moeten ze natuurlijk niet gaan rennen want dat redt hij niet meer), ballonnen knallen, zwemmen
Lievelings eten: Pens
Houdt niet van : lever
Medisch : Heeft sinds zijn 7de spondylose en atrose en sinds zijn 9de heeft hij problemen met zijn traanbuizen hij maakt geen traanvocht meer aan. Men dacht dat hij binnen een half jaar blind zou zijn, maar we zijn nu 2,5 jaar verder en nog ziet hij alles. Verder nog heel gezond voor een bulldog van 11,5 jaar.

En wat ik verder te vertellen heb over Jake:
Jake is mijn 2de hond en ik dacht met een bulldog een hond te hebben waar ik niet zo intensief mee hoefde te trainen. Maar hij dacht er anders over. Na de gehoorzaamheidscursus ging hij altijd mee naar de behendigheid, omdat hij anders alleen thuis moest blijven. Jake vond het geweldig, maar sprong wel 20 cm, omdat dit hoog genoeg is voor een Bulldog vind ik persoonlijk. Hij heeft 3 jaar lang meegelopen in de demonstratieploeg van onze vereniging. Gewoon om te laten zien dat alle honden op hun eigen niveau toch wel iets kunnen doen. Met Iwan ging ik veel fietsen, daar zag Jake ook wel brood in, dus hij ging ook mee naast de fiets, ok een stuk korter dan Iwan en op zijn eigen tempo, maar hij genoot ervan.
Inmiddels is hij al een stuk ouder, ben blij dat hij nog steeds bij mij is en hoop nog lang van hem te mogen genieten. Hij loopt niet zo snel meer, maar in het water heeft hij geen last van zijn gewrichten, dus zwemt hij nog regelmatig een stukje rond. We aan een tuig met een touw, want je weet nooit natuurlijk.
Verder heeft hij zichzelf een hoop dingen aangeleerd. Ik deed met onze herders KNPV (politiehondentraining) en één oefening is een kist in het bos opzoeken en erop gaan staan en aanblaffen. Dat aanleren ging in een open veld en Jake liep gewoon rond daar tijdens het oefenen. Ineens had hij het ook door, ziet de kist en hup erop en blaffen. Zo leerde hij ook pakwerk hij kan zowel man rivieren (dus aanblaffen) als bijten en natuurlijk ook weer lossen. Dus van kijken kan je een hoop leren, dat heeft hij wel bewezen.
Jake is gewoon mijn kanjer. Leuk is trouwens dat wij 3 jaar geleden een mailtje kregen van de baasjes van zijn broer. Hij blijkt ook nog steeds in leven en in goede gezondheid.

Jake mag ook even bijten

Jake is de werpkist aan het uittesten voor Gioi

Jake met een ossenstaart

Jake met zijn nieuwe kussen gekregen voor zijn 11de verjaardag

Lekker baggeren, ookal is hij inmiddels al ouders, hij gaat nog steeds mee wandelen. (hij heeft een halsband met lichtjes om, vandaar dat kastje wat je ziet, maar dat is de engiste band met een naamplaatje en nu hij ouder is ben ik bang dat hij soms verkeerd gaat lopen).

Daarna natuurlijk wel even wassen

Spelen met de meiden

Jake aan het zwemmen

--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Re: Jake - Engelse Bulldog
Bericht door: Sheltiefun op Juni 24, 2008, 12:37:30

hihi grumpy old man  laughing

Bericht door: Moozer op Juni 24, 2008, 12:39:17

Schitterend.

Bericht door: marij op Juni 24, 2008, 12:43:45

zal dat maar niet aan vriendlief laten zien , hij is nogal gek op die schattige platsmoeltjes  hihi

Bericht door: Riet op Juni 24, 2008, 01:11:46

Dat moet een heerlijke hond zijn  klappen

Bericht door: els op Juni 24, 2008, 04:12:35

Magnifieke vertegenwoordiger van zijn ras dan  thumbsup thumbsup

Bericht door: racer op Juni 24, 2008, 08:22:03

oooooh *smelt*

Bericht door: Lab-Borderfan op Juli 10, 2008, 12:48:09

Leuke hond en fijn dat hij zo actief is dan andere Engelse Bulldogs.

Bericht door: Heavenlysaints op Juli 10, 2008, 02:14:45

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hij is echt wel geweldig !!!!!!!!!!!!! :tongue:

Bericht door: De Sjelle op Juli 11, 2008, 09:54:03

Je mag nog meer foto's plaatsen hoor! lach

Bericht door: Lina op Juli 11, 2008, 11:37:15

Geweldig om zien! grijns headbang

Bericht door: Thea op Juli 11, 2008, 02:23:44

Citaat van: De Sjelle op Juli 11, 2008, 09:54:03
Je mag nog meer foto's plaatsen hoor! lach

Natuurlijk hebben we meer foto's van onze opa dans

Nee je mag mijn kluifje niet hoor

Jake denkt de zitverhoger van Amber als kussen te kunnen gebruiken

Waar blijft mijn snoepje?

Ik heb hem er wel op moeten tillen, maar het is leuker om door de hoge buizen te lopen dan die op de grond liggen natuurlijk dans

Jake had altijd een grote hobby, van glijbanen af gaan, hij klom er ook zelf in, al moest ik altijd zijn kont ondersteunen, want het was zijn zo'n stijl trapje

Jake met Fether in zijn stoel

En samen met Kim, zij lag wel als eerste, maar het was echt zijn stoel

Met een pup uit Gioi haar eerste nest

En nog eentje met een pup uit het eerste nest, samen zonnen

Bericht door: Lab-Borderfan op Juli 11, 2008, 05:45:48

Mooie foto's.

Bericht door: Riet op Juli 11, 2008, 08:07:59

Zo lief  headbang

Bericht door: saskia op Juli 11, 2008, 08:11:43

:lachen: mega foto's thumbsup

Bericht door: Sabine op Juli 11, 2008, 10:11:36

mooie en lollige foto's   lol
« Laatste verandering: Maart 13, 2010, 00:25:38 door dogsfriendly » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: