Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vernielen...dringend hulp gezocht!  (gelezen 1684 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Khan
Puppedup
*

« Gepost op: Januari 13, 2010, 16:04:38 »

Khan is een grote hond  - een kruising met een Leonberger - maar een enorm grote schat ook. Wij hebben Khan bijna 3 weken maar het lukt ons nog niet om hem alleen te laten. Het asiel heeft ons gezegd dat hij zeker een uur of drie toch alleen kan zijn. Wij hebben hem gisteren voor de eerste keer een paar uur eens alleen gelaten in huis en hij heeft een stuk uit de glazen tussendeur kapot gedaan en daar door gesprongen. Weet er iemand tips om dit op te lossen? En hoe kunnen we hem best alleen laten? Want we hebben schrik dat hij nog meer gaat vernielen.

Alvast bedankt!  lach
Dogo-fan
Puppedup
*

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 13, 2010, 17:09:35 »

Misschien dat een bench oplossing kan bieden.Al is het maar tijdelijk en dan rustig aan opbouwen met alleen blijven.
Gaat het langere tijd goed, even 5 minuten alleen laten uit de bench en buiten ergens uit zijn zicht gaan staan.Daar waar jij hem wel kan zien.En dat zo opbouwen.
Heb er hier ook zo'n 1 gehad.Een Dogo, ook geen kleintje.Wij hebben het haar zo geleerd en het gaat perfect!
We hebben nu geen bench meer nodig.

Groetjes Nancy
Emm@nuelle
Snuffeltje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 13, 2010, 17:11:00 »

Wij hebben geen ervaring met vernielers, maar ik zou denk ik opteren voor een bench...
Onze honden gingen van pups af ook in de bench als ze alleen bleven, en konden zo niets uitsteken.  Later lieten we ze rondlopen in huis en hebben ze eigenlijk nooit iets kapot gedaan.
Maar ik zou het echt stilaan opbouwen, ook door hem ook regelmatig alleen te laten in een andere kamer als jullie thuis zijn en dan in de gaten te houden.
Is hij braaf: uitbundig belonen. Is hij iets aan het uitsteken: er meteen op reageren.

Groetjes,

Emmanuelle
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 13, 2010, 18:12:06 »

Hij kon misschien wel alleen zijn op de plaats waar hij vandaan komt, maar dit is nu voor hem nog een nieuwe omgeving en nieuwe baasjes, dus zijn vertrouwen is er nog niet helemaal dat jullie wel steeds terugkomen.

Indien mogelijk het alleen zijn terug langzaam opbouwen vanaf nul, met enkele minuutjes (of nog korter als dat nodig zou zijn) om te beginnen.
Een bench is ook een mogelijkheid, maar ook dat moet stilaan opgebouwd worden.
Hij moet de bench als een veilig nest zien waar hij graag ingaat, waar hij af en toe iets lekkers krijgt, waar hij kan uitrusten of slapen met een gezellig dekentje erin enz...
in het begin laat je hem uit zichzelf er in en uit gaan, erin liggen, deurtje open laten...
na een paar keer kan je dan eens het deurtje heel eventjes dicht doen en kijken hoe het gaat,
direct belonen als het goed gaat;
oefen gewoon ook tussendoor als je thuis blijft, dus dat in de bench niet persé betekent dat je weggaat.
Als dat goed gaat kan je de tijd dat hij erin moet met het deurtje toe langer maken, en al eens uit de kamer, of naar buiten verdwijnen.
Als hij stil en braaf is kom je terug binnen, en beloon je hem, als hij blaft of huilt, wacht dan om terug naar hem toe te gaan of hem eruit te halen tot hij weer stil is (anders beloon je het blaffen en huilen).

Je zou ook een kinderhekje kunnen plaatsen ipv een bench, zodat hij bvb de keuken of gang als ruimte heeft, maar daar zal hij misschien gewoon overheen springen of klauteren. denk
(ik had er met één van mijn vorige honden zo twee hekjes boven mekaar geïnstalleerd, hielp wel, maar was niet echt praktisch voor mezelf ojee)
Maar ook dat moet je oefenen en opbouwen, dus niet meteen achter het hekje en een tijdje alleen laten, tenzij hij er totaal geen probleem mee zou hebben natuurlijk.

Als hulpmiddel zou je ook een DAP verdamper of een DAP halsband kunnen gebruiken.
https://www.medpets.nl/dierenarts/bestellen/DAP+feromonen/65/1/1/
en de hond flink uitlaten vóórdat je hem alleen laat, eventueel radio aanlaten... kan ook helpen.
Succes! duim omhoog

yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 13, 2010, 19:21:53 »

ik opteer ook voor een benche ,maar zoals reeds gezegd hier stilaan opbouwen en iedere keer belonen met snoepje !!.
Wij hebben dat ook gedaan met onze honden en als ze weten dat ze moeten gaan slapen dan staan ze al klaar voor het deurtje van de benche en willen ze er heel vlug in omdat ze weten dat ze dan een snoepje krijgen .
Wij krijgen soms de tijd niet om het deurtje te openen,want ze zijn dan zeeeeeeer gehaast om erin te zitten. duim omhoog

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 13, 2010, 19:26:10 »

Buiten de tips die reeds gegeven werden, flink moe maken en dus eerst lange wandeling gaan maken, kan ook helpen  zonnebril

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 13, 2010, 19:26:25 »

Je kan hem ook een gevulde Kong geven om hem een tijdje bezig te houden
maar zelf ben ik voor een bench wel altijd belonen als hij erin gaat
de bench is geen straf ,,,

mijne pup Bamse is nu 10 weken en gaat steeds in de bench als ik moet werken
hij maakt daar geen probleem van ,,,
Dogo-fan
Puppedup
*

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 14, 2010, 00:04:38 »

Je kan hem ook een gevulde Kong geven om hem een tijdje bezig te houden
maar zelf ben ik voor een bench wel altijd belonen als hij erin gaat

Je moet een hond nooit alleen laten met speelgoed, al lijkt het nog zo veilig.
Datzelfde geldt voor botten.
Die 2 dingen zijn met alleen zijn geen aanraders, zeker niet bij slopers!
Speelgoedfabrikanten kunnen nog zo het tegendeel beweren, maar het is echt gevaarlijk!

Groetjes Nancy
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 14, 2010, 11:39:31 »

Hmm... een deur vernielen is nog iets anders dan alles opeten denk ik  denk

Bij ons durft de (zwarte) Kong en Nylabones ook blijven liggen als we weg zijn. Maar we weten wel dat ze die 'juist' gebruiken.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 14, 2010, 13:11:17 »

ivm het speelgoed laten liggen, Dogo-fan zal iets hebben meegemaakt waarschijnlijk...

voor de rest werd alles al meegegeven aan forumlid Khan, kan je weinig aan toevoegen...

alleen ivm het 'opbouwen'

als je tijd hebt...

ge doet alsof dat ge weg gaat... alles wat je anders zou doen, doe je nu ook...
ge doet de deur achter je dicht, ge gaat de voordeur uit... ik weet niet of je hond kan zien naar waar je gaat?
(bijv, bij mama hier kan haar hond op de zetel naar buiten kijken)
In dat geval ga je best de hoek om... mss maar een minuut, hoeft echt niet lang te zijn...
je keert terug, doet deur open, doe alles wat je anders zou doen... je gaat naar binnen

heeft je hondje niets gedaan?

BELONEN

een aai, een snoepje, woorden 'das braaf' ofzo, wat je ook gebruikt.

volgende keer, mag gerust uur later zijn... weer hetzelfde... desnoods kijk je op je horloge als je achter de hoek staat. Bijv de eerste keer was je twee minuten weg, nu probeer je vijf minuten.
Je keert terug, gaat naar binnen, doe alles wat je anders doet, deur open

hond niets gedaan?

BELONEN

aai, snoepje, woorden...

en zo bouw je dat op naar bijv een uur... in dat uur kan je naar de winkel gaan of bij vrienden langs of je buurman bezoeken...

Als je hond WEL iets heeft gedaan... zeg je gewoon 'dag' tegen je hond, niet teveel tralala rondbouwen. Je laat je hondje de tuin in (hopelijk kan je dat?). Jij weer naar binnen: je ruimt de schade op. Bijv hond heeft kussen stuk gebeten, waar hij op ligt... alles opruimen en weg doen... daarna laat je je hondje weer binnen... niets gebeurd.
Je kan kwaad zijn op je hond... maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij beseft waarom je kwaad bent.

er zijn veel mensen die zeggen: "hij wist het maar al te goed, want toen ik hem kwaad aansprak, boog hij door z'n poten, z'n oren plat en keek hij me angstig aan"

aja, tuurlijk... gewoon al door JOU houding tgo je hond. Die zal gewoon denken: 'ai, mijn baas is kwaad, wat heb ik misdaan?'

als je vaak roept, zonder dat je hond beseft waarom... kweek je er een hond van die totaal geen besef meer heeft van goed of slecht...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 14, 2010, 18:33:58 »

onze doggies hebben meestal iets eetbaars liggen als we vertrekken. meestal is dat iets dat vrij snel op is. als Vas is zijn bench zit (wat momenteel het geval is gezien hij sinds een tijdje wat begon te pikken) heeft hij ook altijd een been om op te knauwen. Momenteel zelfs een echt been met vulling.

nugoed, onze honden eten wel heel graag en Vas trekt wel eens een karton van he aanrecht of eet een botervlootje leeg, maar echt slopen doet hij niet. Een beentje eet hij dan ook zorgvuldig maar rustig op.
Bij een schrokop zou ik het niet riskeren.

Ik denk dat t bij Khan wel zal beteren. Elk hondje moet effe wennen aan een nieuwe omgeving.
succes!
Mandy
Speelkontje
**

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 03, 2010, 18:08:20 »

Ik ben het HELEMAAL met DOGSFRIENDLY eens!! Mij lijkt dit de beste methode om een hond te leren om alleen te zijn. Eerst 1 minuut, dan 2 minuten, en dit bouw je geleidelijk op. Als je thuiskomt en de hond heeft niks gesloopt belonen!! D.m.v. voer, spel, woorden enz.

De hond moet het vertrouwen hebben dat jij elke keer weer terugkomt..!! en op deze manier kun je het hem het beste aanleren.

Succes!!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: