|
Zorrathello
|
 |
« Gepost op: Januari 10, 2010, 18:49:56 » |
|
Vandaag was Sloeber(ke) blijkbaar niet goed, hij bleef maar rillen en jammeren. Ik kon niets bedenken waarom hij niet zijn normale vrolijke zelve was behalve dat ik hem buiten nogal veel aan ijsklompen had zien knabbelen. Hij kwam zich tegen mij leggen, stak zijn neus onder mijn trui en bibberde maar voort. Toen heb ik hem maar een warme maaltijd gegeven. Kon niets anders bedenken dan wat müsli te overgieten met warm water, dat heeft hij met wat aandringen opgegeten, na een tijdje is hij naar buiten gegaan, grote pipi gedaan terug binnen gekomen en.... ja hoor, hij was weer de oude. Nu vraag ik mij af of het daadwerkelijk zou kunnen dat zijn maag in de war was door de koude en of de warme müsli hem 'genezen' heeft.? Ik dacht toch dat het ijs niet meer zo oud was als het de maag bereikt?
|
|
|
|
|
|
  Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
|
|
|
Ziggy
Ploeteraartje
Geslacht: 
www.dogvision.be
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 10, 2010, 19:18:47 » |
|
als je als mens op een koude dag ijs (of iets koelend als bv citrus) eet kan je het ook erg koud krijgen. Het ijs wordt wel onderweg verwarmd maar is nog steeds koeler dan de lichaamstemperatuur. En sommige dingen die je eet hebben dan ook nog een verwarmend of koelend effect op het lichaam. Het lichaam moet dan nog extra moeite doen om je warm te stoken.
Dus volgens mij kan het wel...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 10, 2010, 22:33:49 » |
|
Dixie eet sneeuw, die heeft daar alleszins geen last van...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 10, 2010, 23:16:22 » |
|
Ijs of sneeuw eten kan een hond zijn maag en darmen danig in de knoop gooien. Barney mag het eigenlijk helemaal niet van mij omdat die al last van zijn darmen en maag heeft, maarja, het blijft een hondje en een terrier he en wat is dan leuker om het stiekum toch te doen  Gelukkig nog geen last gehad  Maar het kan dus wel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ziggy
Ploeteraartje
Geslacht: 
www.dogvision.be
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 11, 2010, 09:08:49 » |
|
Dixie eet sneeuw, die heeft daar alleszins geen last van...
de onze hebben er ook geen last van, maarja niet elke hond is hetzelfde denk k. Zig heeft wel sneller dan Vas last van de kou als ze stil ligt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 11, 2010, 10:34:52 » |
|
van teveel sneeuw eten kunnen ze inderdaad maag en darmklachten krijgen maar tot hiertoe ook nog niet veel problemen mee gezien en Binno is toch ook een echte sneeuwhapper maar als ze er gevoelig aan zijn kan het zeker wel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 11, 2010, 11:45:34 » |
|
Borus heeft vorige week overgegeven van te veel sneeuw op te korte tijd naar binnen te werken. Ook diarree is hier al voorgevallen. Maar daarna is dat dan wel beter - bibberen en toestanden nog niet gezien ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Borderfan
Deugenietje
Geslacht: 
A woman's best friend is her Border Collie!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 11, 2010, 21:21:12 » |
|
Hinta had, onlangs door het sneeuw schop-spelletje, wat teveel naar de sneeuw gehapt en daar wat van binnen gekregen. De volgende dag was haar stoelgang niet echt vast. Vandaar dat ik dit spelletje maar heel weinig en kort speel, omdat ze vroeger een tijdje op de sukkel was met een maag en darm ontsteking. Sindsdien is haar maagje wat gevoeliger gebleven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 13, 2010, 19:22:45 » |
|
van teveel sneeuw eten kunnen ze inderdaad maag en darmklachten krijgen maar tot hiertoe ook nog niet veel problemen mee gezien en Binno is toch ook een echte sneeuwhapper maar als ze er gevoelig aan zijn kan het zeker wel
Ik ben dezelfde mening als Binno Mijn honden weten er ook weinig van ,,,, hier word veel sneeuw gegeten zelfs Bamse de pup doet mee en geen problemen ,,,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dogo-fan
Puppedup
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 14, 2010, 00:02:18 » |
|
Hier vond ik sneeuw eten (in normale mate) ook niet zo erg.Tot vorige week zondag!Lies komt binnen en spuugt drie keer achter elkaar grote hoevelheden bloed.Gelijk naar de dierenarts gegaan, daar kreeg ze medicijnen en een infuus. We zijn nagegaan waardoor het kon komen en er bleven 2 dingen over: een bloeding of sneeuw eten. Een bloeding bleek het al snel niet te zijn en de kans dat het door de sneeuw kwam werd aanzienlijk groot.Ze had echter al zoveel bloed verloren, dat als ze nog 1 keer moest spugen ze bloedtransfusies moest krijgen. Gelukkig was dat niet nodig, de medicijnen bleken vodoende en ze stopte algauw met overgeven.Wel kreeg ze voor 5 dagen een maagbeschermer mee en moest ze opnieuw brokken leren eten.Het arme beest is dood- en doodziek geweest.Dus ik zal blij zijn als de sneeuw weg is!
|
|
|
|
|
|
Groetjes Nancy
|
|
|
|
Ilero
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 14, 2010, 07:50:36 » |
|
Duckie eet hier ook graag sneeuw. Maar dat is niet zoveel. En hij kan er blijkbaar tegen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 14, 2010, 11:34:51 » |
|
Bloed overgeven  ? Zal ze dan maar niet meer teveel alleen in de sneeuw laten spelen (is nu ook wel aan 't smelten ...)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mandy
Speelkontje

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 04, 2010, 19:16:45 » |
|
Ik denk dat het wel degelijk komt door het ijs wat hij gegeten heeft. Dat dit toch zijn maag/darm stelsel een beetje overstuur heeft gebracht. Dat hoor ik wel vaker van mensen met honden. Het enige wat je kunt doen is opletten dat ie het niet eet  , maarja alles wat eigenlijk van het baasje niet mag is toch wel heeeeeel spannend 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hansenwodan
Puppedup
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 01, 2010, 01:30:02 » |
|
Hallo. Ik heb mijn hond er mee verpest (niet echt natuurlijk) maar ik kan in de zomer geen ijskar passeren zonder dat hij mij duidelijk maakt dat ik hem haast zou vergeten. Het is voor honden net als voor mensen... iets wat lekker is KAN niet slecht zijn zolang je maar niet overdrijft. Geef hem liefst een kinderhorentje met 1 bolletje en geen sorbet van 10 euro hahahaha.  Hans
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|