Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Discussie met schoppende hondenbaas  (gelezen 584 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Linda
Speelkontje
**

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 04, 2010, 13:47:10 »

Dag hondenvrienden,

Gisterennamiddag tijdens een wandeling met Spike & Kwispel zag ik opeens een eindje verder 'n jongeman 3 keer schoppen naar zijn Herdershond.
Ik riep 'stop eens met schoppen naar die hond!'
Hij vroeg 'wat is dat daar?' en kwam redelijk agressief naar ons toe.
Nogmaals zei ik 'stop met schoppen naar die hond' en daarbij ook nog 'voed hem belonend op en weet jij niet hoe dat moet ga dan naar een hondenschool. Dit is dierenmishandeling.'
Hij antwoordde dat z'n hond moest naast hem lopen en anders niet wilde luisteren en dat zijn hond iets helemaal anders was dan die 2 van mij ???
Toen probeerde ik hem duidelijk te maken dat geen enkele hond schoppend hoeft opgevoed te worden.
'k Moet wel bekennen dat ik me toch niet zo op m'n gemak voelde maar m'n woede om het mishandelen van die hond won het van mijn angst.
De Herdershond begon voorzichtig kennis te maken met ons en gelukkig werd die persoon kalmer, hij vertelde dat z'n hond 5 maanden was en Inca noemde. We hadden het nog enkele minuten over hondenopvoeding en hopelijk kon ik de jongeman wat bijbrengen zodat Inca voortaan hondvriendelijk zal opgevoed worden.
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 04, 2010, 13:49:11 »

Ik hoop ook dat hij je raad opneemt. Zijn hondje zal je dankbaar zijn  duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Moozer
Springertje

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 04, 2010, 14:07:19 »

Dit heb ik ook al moeten/mogen meemaken.
Bij mij was het een Border Collie die slagen kreeg.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 04, 2010, 14:19:54 »

nog geen zo'n toestanden voorgehad...

zelf zo 'gezien' van anderen misschien?

De vriend van m'n broer heeft dat altijd zo gezien thuis en zou het zelf dus ook zo doen... nooit bij stil gestaan dat het ook anders kan. De eerste keer dat ik die een hond zie pijn doen, zal hij het ook hebben geweten. Een moederhond schopt ook niet naar haar puppy's...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 04, 2010, 17:01:22 »

Ja soms kom je zo'n mensen tegen hé - wij in de zomer een man met een engelse cocker, op een terraske, en die mocht geen vin verroeren terwijl wij ook een hondje bijhadden en hij nieuwsgierig was natuurlijk. Man maar brullen en op die cocker en snokken aan zijn flexi, heb toen ook gezegd dat ik ook niet zou komen als iemand mij zo zou roepen  hmpf
(al durf ik ook wel eens vloeken als de vriendelijke aanpak niet blijkt te werken  fluit bloos)
Schoppen is nog een stadium verder natuurlijk ...

Ilero
Springertje

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 04, 2010, 19:58:05 »

Tja en dan staan ze verstomd dat een hond agressief word uit angst. En gaat bijten of aanvallen en dan krijgt de hond weer de schuld en een spuitje.

Ik hoop ook dat hij een beetje tot inkeer is gekomen.

Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 06, 2010, 11:33:14 »

Ik hoop dat hij je advies opvolgt.

Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 07, 2010, 19:56:04 »

Ik heb zoiets eens meegemaakt in mijn trimsalon jaren geleden. Ik heb die baas de les gelezen en haar getoond dat je met de zacht hand veel verder kwam. Nooit nog iets van dat mens gehoord. Ik denk nog vaak aan dat hondje
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 07, 2010, 20:00:50 »

ik denk dat je best net niet de les spelt...  denk want dan jaag je ze net weg...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 07, 2010, 21:53:47 »

ik denk dat je best net niet de les spelt...  denk want dan jaag je ze net weg...

Dat is ook zo.En, moest het dan nog iets veranderen voor de hond zou je kunnen zeggen : doen.Maar, zij gaan ervan uit.Het is mijn hond, mijn bezit en ik doe ermee wat ik wil.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: