Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Honden en vuurwerk  (gelezen 885 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Gepost op: Januari 01, 2010, 17:27:19 »

Hallo, hier hebben we van oud naar nieuw gevierd met vijf honden in huis. Cooper (border collie) is héél erg bang van het vuurwerk, hij weet niet waar kruipen, hijgt en steekt zich weg achter een zetel of in de bench van Sloeber(ke). Wobo (Weimaraner) doet héél normaal, ook buiten trekt ze zich van het vuurwerk niets van aan. Zorra doet ook heel normaal, gaat gewoon buiten haar piske doen. Sloeber(ke) blaft veel en plakt een beetje aan mij maar hij is niet echt in paniek, hij heeft wel op ons bed geslapen (was onrustig in zijn bench) en Delilah, die hoort niets meer en associëert blijkbaar het spectakel niet meer met de knallen. Vorig jaar deed ze dat nog wel en was nog erg bang, nu laat het haar allemaal onverschillig.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 01, 2010, 17:39:16 »

Wat dat betreft hebben wij geluk met Barney, die kijkt nog niet eens op als het vuurwerk begint en zou dan zelfs een wandeling willen gaan doen.
Mijn vorig hondje die was er zo bang van dat die kalmeringspillekes moest krijgen.

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 01, 2010, 18:02:51 »

wij hebben geluk ,,, wonen tever van het dorp
dus alles wat ze horen is in de verte
Ilero
Springertje

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 01, 2010, 19:39:01 »

Noa en Duckie blijven er vrij rustig onder. Zino is de broekschijter hier en dus ook voor vuurwerk. Mijn moeder kreeg haar niet eens mee naar boven en heeft dus maar onder op de bank bij haar geslapen. En vandaag is ze nog onrustig. Maar ja er zijn zo van die gekken die vandaag ook nog zitten te knallen.

sabine
AdviesRaad
Gravertje

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 01, 2010, 19:42:36 »

Muck is er ook verschrikkelijk bang van. Gisteren was ze ook alleen thuis  ween .

Maar heb het vandaag proberen goed te maken, maar jammergenoeg zijn ze ook terug beginnen knallen toen we bijna thuis waren van de wandeling  schok
Christel
Grommertje

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 01, 2010, 21:05:03 »

Skye loopt een beetje grommend rond bij de eerste knallen en maakt er dan niks meer uit. Erka heeft er helemaal geen probleem mee. Ik ben hier wel heel blij mee.

Dikke knuffel voor de hondjes (en baasjes) die er minder goed tegenkunnen.

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 01, 2010, 21:08:05 »

Veel gegrom, veel geblaf.
Ze zijn hier al een paar dagen bezig en net zijn ze opnieuw begonnen.
Resultaat; Charlie is al behoorlijk hees  eehm

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 01, 2010, 21:14:30 »

Chucky maakt er niets van.
Dit jaar droeg Dixie een beaphar-bandje die 'feromonen' ofzoiets verspreidde... volgens dat mama zei bibberde ie niet, kwam gewoon bij haar liggen... voor de rest heeft dat bandje niet echt gewerkt...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 01, 2010, 22:25:24 »

Wij vieren oudjaar met een kliekje mensen met vuurwerkbange honden  hihi Ttz, we beginnen er vroeg aan en gaan dan allemaal voor midderrnacht terug naar huis naar de honden  grijns

't Was gisteren nogal nipt - maar door het rumoer van onze thuiskomst en hun dan ook hun eten te geven, hebben ze er niks van gemerkt  joehoe

't Is hier eigenlijk enkel ons Zohra die er last van heeft.

Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 02, 2010, 20:25:53 »

Emmy had er helemaal geen last van. Ondanks dat ze naast ons vuurwerk aan het afsteken waren.
Dit jaar is er rondom ons huis veel vuurwerk afgestoken.
Hinta is wel wat onrustig geweest denk ik. Toen ik haar na het vuurwerk uit haar kennel ging halen vond ik dat ze iets 'anders' deed dan gewoonlijk.

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 02, 2010, 21:04:08 »

met Gian geen enkel probleem, een paar blafjes bij de eerste knallen maar verder niks, hij deed gewoon zoals anders

Binno werd wel onrustig en is haar mand overhoop gaan krabben, kwam steun zoeken met een zielige blik van "allez hoorde gij da nu ni? hebde gij gene schrik, ikke wel' hihi
maar ze was niet zo paniekerig als vorig jaar toen ze zich overal probeerde weg te stoppen en uiteindelijk onder het bed weggekropen is, dat deed ze nu dus niet

had zoals elk jaar een heleboel voorzorgen genomen... DAP verdamper, DAP halsband (voor Binno), alle ramen en overgordijnen dicht, rolgordijn vooraan en rolluiken achteraan helemaal naar beneden en dan een beetje voor middernacht Nervoheel tabletjes en dit keer ook nog Bach Rescue druppels (voor Binno dus, Gian had dat niet nodig)

ik had wel de indruk dat het vuurwerk hier meer verspreid was over de avond, ze begonnen echt al vroeg te knallen aw

Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 04, 2010, 12:43:08 »

Wij hadden 7 hondjes bij en geen enkele heeft er last van gehad, het huisje in Easterwood ligt redelijk ver van het vuurwerk en de radio stond redelijk luid. De Nederlanders die kunnen er wel wat van met hun vuurwerk, we hebben toch een hele lijn gezien van vuurwerken die werden afgestoken zeker minstens een uur lang. Mooi van ver ja  thumbsup
Michel
Krullebolleke

Geslacht: Man

« Antwoord #12 Gepost op: Januari 06, 2010, 08:38:29 »

Ik heb gelezen dat die DAB zou werken?
En ook van iemand die haar hondje een lepeltje advocaat gaf... Deed wonderen vertelde ze.  grijns

biegel
Ploeteraartje
*

www.marcbervoets.be

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 06, 2010, 12:10:11 »

Frenchman is zo bang dat hij 3 maanden lang Xanax heeft gekregen, 2 tabletten per dag, bij de eerste miniknal om 10 uur is hij beginnen bibberen, om 11 uur heeft hij het huis onderge puke en hij heeft de hele avond tegen mijn benen geplakt. Ik ben hem om middernacht beginnen borstelen, vlak voor de tv
gelukkig is er in balen en mol een vuurwerkverbod  duim omhoog, zodat het in de buurt beperkt bleef, ik hou persoonlijk zelf veel van vuurwerk, maar als je zo'n hond hebt is het niet zo leuk meer  ween
Dancer maakt er geen probleem van
Bij French is het om zeep gegaan door een buurman die het nodig vond te gaan "schieten" voor de trouw van zijn dochter, 2 x drie kwartier aan een stuk  twister zot

Wie het onverdraagzaamst is tegenover anderen is meestal wel het verdraagzaamst jegenst zichzelf (Ivo Opstelten)
Petalouditsa
Kwispeltje

« Antwoord #14 Gepost op: Januari 06, 2010, 12:22:41 »

gilenka is ook enorm bang, kruipt weg onder tafel of in bench
chase niet, stoort hem niet

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: