Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: met allerhande dingen gaan lopen  (gelezen 498 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
tamara
Wriemelkontje
*

« Gepost op: December 10, 2009, 19:14:59 »

hier dus de  topic op aanvraag

mijne man was gisteren namiddag buiten in de tuin aant werken  en hij had de hond los bij zich lopen met als gevolg dat alles wat hij langs zich lag gepikt werd door Daya tonge moest er wel mee lachen achteraf wink
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: December 10, 2009, 21:15:58 »

en hoe reageert je vriend daar dan op?

ik denk dat dat te maken heeft meer met belonen...

als je hondje bijv de schroevendraaier neemt en ermee wegloopt (wat doet ze er dan eigenlijk mee?) en je vriend staat op, loopt ernaartoe en zegt 'Foei Daya' terwijl hij het weer afneemt. Vrees ik dat je hondje dat aanziet als 'baasje speelt met mij' en los je er niets mee op.

Het lijkt mij beter dat je vriend haar negeert gedurende de periode dat ze in zijn zicht is... En als ze dan die schroevendraaier achterlaat... ze gaat bijv naar binnen (als ze dat kan)... dan neemt hij zijn gerief terug.

op die manier beloon je haar niet en bestraf je haar niet. Ze is pup, dus een beetje 'toelaten' mag wel. Zolang ze er niet op gaat liggen kauwen of het gaat begraven is er geen probleem.

Als je vriend het terug gaat halen, terwijl ze erop toekijkt, dan beloon je haar. Ook als hij zijn 'foei Daya' uithaalt. Ook negatieve aandacht wordt bij een hond aanzien als beloning.

Dat is hetzelfde principe als het aanleren van de zindelijkheid.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #2 Gepost op: December 10, 2009, 21:29:48 »

ja ik heb eigenlijk geen idee wat hij dan zegt , vermoedelijk de 'foei Daya'
maar hij is eigenlijk niet zo vaak bezig met de hond dus probeert ze zoals ge al aanhaalt hem dan op die  manier uit
Ziggy
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

www.dogvision.be

« Antwoord #3 Gepost op: December 14, 2009, 17:07:59 »

wij hebben hier 2 opruimers
komt erop neer. beiden zeulden als jonge honden graag met onze spullen. Soms namen ze dat mee naar hun nest, of knauwden het kapot. Vandaar hebben we proberen aan te moedigen dat ze de gevonden spullen naar ons brengen en in ruil krijgen ze een koekje.
Stukbijten doen ze dan niet meer, maar af en toe -vnl als we aan het werken zijn en ze wat aandacht willen- beginnen ze op te ruimen. Dwz wat ze maar vinden komen ze ons brengen in de hoop op een aai of een snoepje.
Vind prima zo  wink
tamara
Wriemelkontje
*

« Antwoord #4 Gepost op: December 14, 2009, 20:19:24 »

haha ja das eigenlijk wel de  ideale oplossing  hihi
hier knauwt ze gelukkig  ook niets kapot en laat ze het op den duur liggen als ze het beu is wink
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: