Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Demente hond? UPDATE  (gelezen 1650 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Gepost op: November 24, 2009, 16:29:40 »

Delilah die naar haar 16 jaar gaat is hoe langer hoe meer 'afwezig' met momenten. Soms staat ze gewoon ergens in de woonkamer met haar hoofd gebogen en haar blik op oneindig. 's Nachts is ze erg onrustig, ze vindt geen rust en loopt op en af en op en af, ik hoor haar nagels tikken op de vloer tot ze eindelijk in haar mand of haar zetel gaat liggen en inslaapt. Ze is doof en hoort ons 's morgens niet opstaan en blijft héél vast slapen, zelfs haar lichtjes schudden of tikken op haar flank maakt haar niet wakker. Als ze dan ineens wakker schiet heeft ze een verwarde blik, springt op, waggelt een beetje en hervindt haar evenwicht en is weer vertrokken voor een nieuwe dag van lege blikken en onrustige op en af gewandel. Toch heeft ze momenten waar ze nog speelt of zich moeit met het spel van Zorra en Sloeber(ke), wandelen kan ze eigenlijk nog goed en eten doet ze ook nog héél goed. Ze is nog gezond voor haar leeftijd alleen begint ze een beetje dement te worden.
Nog mensen met ervaringen met 'afwezige' honden? en hoe uit zich dat dan bij uw hond?
« Laatste verandering: September 04, 2010, 10:56:55 door Zorrathello » Gelogd

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #1 Gepost op: November 24, 2009, 17:40:54 »

ik herken het wel van mijn vorige honden
vooral bij Snow, hij stond dikwijls zomaar verdwaasd naar niets te staren
vaak ook naar zijn etensbakje of drinkbakje, hij wist dan niet meer wat hij daar eigenlijk stond te doen
of was vergeten waar ik was en stond me dan aan de voordeur op te wachten ofzo
overdag sliep hij wel diep maar 's nachts ging hij dikwijls rondwandelen en dan hoorde ik ook het getrippel
op het laatst kon ik hem buiten ook niet meer loslaten, hij herkende geen omgevingen meer en voelde zich dan angstig,
soms herkende hij ook mij niet meer, en als ik hem dan riep dan liep hij van me weg, als ik dan in zijn richting liep om hem toch aan te lijnen dan vluchtte hij paniekerig van me weg, vreemde blik in zijn ogen, staartje naar beneden...
hij hoorde en zag niet goed meer dus hij was sowieso al wat moeilijker bereikbaar,
vermits hij je niet hoorde dichterkomen kon hij ook erg schrikken als je hem dan aanraakte, dus op de duur klapte ik dan maar in mijn handen, knipte hard met mijn vingers of duwde eens op zijn kussen zodat hij ook wist dat ik daar was

Shiba was dan weer niet echt dement maar kon ook wel wat afwezig staan staren,
hij heeft me een aantal keren bijna een hartverzakking bezorgd door zooo diep te slapen dat hij zelfs door hem aan te raken en zachtjes schudden niet wakker werd, en kweet niet hoelang geen adem te halen, pffieuw verschietachtig zenne

sterkte ermee, gelukkig is Delilah verder nog relatief goed, wandelt en eet ze nog goed, ik hoop dat jullie nog een tijdje van elkaar mogen genieten knuffel

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: November 24, 2009, 21:26:35 »

Geen ervaring mee, kan  alleen maar duimen dat jullie nog zo lang mogelijk van elkaar kunnen genieten  knuffel

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: November 24, 2009, 22:53:19 »

Ik heb hier ook geen ervaring mee, maar wil wel duimen dat jullie nog veeeele jaren van mekanders gezelschap kunnen genieten  duim omhoog duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #4 Gepost op: November 24, 2009, 23:53:19 »

Jammer kan jou ook niet verder helpen en heb er ook geen ervaring mee  weetniet
Hopelijk kunnen jullie toch nog lang van elkaar genieten  knuffel knuffel

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Ilero
Springertje

« Antwoord #5 Gepost op: November 25, 2009, 07:47:17 »

heb er wel geen ervaring mee, maar Noa krijgt sinds haar beroerte karsivan en dat zouden ze ook geven aan demente hondjes om de hersenactiviteit te stimuleren volgens mijn da.

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #6 Gepost op: November 25, 2009, 14:08:10 »

Karsivan, t'is genoteerd. Ik denk niet dat ze het al direct nodig heeft maar ik houd het in gedachten. Bedankt voor de tip.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #7 Gepost op: November 25, 2009, 15:05:32 »

ik heb een hele tijd Cholodin ter ondersteuning gegeven, is een natuurlijk product
en blijkbaar zijn het lekkere tabletjes, dus makkelijk te geven
http://www.plaza33.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=16331

van de DA heb ik ook Selgian voorgeschreven gekregen, veel verschil heb ik niet gemerkt,
maar misschien hangt dat wel van hond tot hond af

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #8 Gepost op: November 25, 2009, 18:48:30 »

het is lang geleden ,,,
maar één van mijn berners toen 9 jaar oud heeft een 4 maanden een voeding van Hils uitgetest
het was iets tegen dementie ,,, ik ben wel de naam kwijt  weetniet

we zagen de hond na een aantal weken sterk verbeteren ,,
ze was ook heel veel afwezig ging bijna niet naar buiten ,
ik moest haar echt altijd roepen om een plasje te gaan doen
toen we het voer begonnen te geven was ze weer veel meer betrokken bij ons gezinsleven
en ging weer uit haar eigen aangeven dat ze naar buiten wilden ,
het deed ons heel veel deugt om de hond zo weer te zien opleven
Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #9 Gepost op: November 25, 2009, 19:14:58 »

het is lang geleden ,,,
maar één van mijn berners toen 9 jaar oud heeft een 4 maanden een voeding van Hils uitgetest
het was iets tegen dementie ,,, ik ben wel de naam kwijt  weetniet
was het Hill's b/d ?
https://www.medpets.nl/dierenarts/bestellen/Hills+Canine+bd/253/1/1/

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/senior/dementie.html

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #10 Gepost op: September 04, 2010, 11:09:17 »

Hallo allen, ik haal deze oude topic naar boven om jullie op de hoogte te stellen dat Delilah nog altijd kikking and alive is.Ze is ondertussen 16 1/2 jaar, eet nog altijd erg goed, alleen als ik haar laat barfen moet ik wel de kippenkarkassen plat slagen omdat haar tanden niet meer zo sterk zijn als vroeger. Ik merk dat vooral omdat ze tegenwoordig de afgevallen hazelnoten niet meer kraakt. Ze is nog dover dan doof en haar ogen beginnen ook wat troebel te worden en tegenwoordig heeft ze moeite om van de trap te komen, ze is ook al regelmatig naar beneden gegleden, alle treden tegelijk. Nu gaat ze voorzichtiger van de trap. Ze wordt niet graag gedragen, dus moet ik gewoon naast haar naar beneden en haar wat tegenhouden als ik hoor dat ze gaat glijden. Soms doe ik ze haar auto-harnaske aan en kan ik ze zo tegenhouden naar beneden. Mss dat ik toch van die halve tapijttegels om de treden ga plakken, heeft ze toch meer houvast. Ik ben tegenwoordig alert als ik iets hoor zoals vanmorgen. Ik lag nog in bed en hoor een hond staccato janken (zoals wanneer ze dromen) ik denk "Delilah, haar laatste adem" en spring uit bed, ik zou het mij niet vergeven moest ze alleen sterven. Nee hoor zij lag nog diep te slapen, het was Sloeber(ke) die aan het dromen was.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #11 Gepost op: September 04, 2010, 12:29:13 »

Super! Een droom van iedere hondenbezitter om je maatje(s) zolang bij je mogen hebben en zoveel van mekaars gezelschap te mogen genieten  duim omhoog headbang headbang

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Fiep
Kwijlbakske
**

« Antwoord #12 Gepost op: September 04, 2010, 20:01:45 »

Fijn om te horen en hoe gaat het ondertussen met haar dementie? Heeft die voeding geholpen. Dat is wel interresant om te weten voor de toekomst.
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #13 Gepost op: September 04, 2010, 20:08:58 »

Ik heb haar geen speciale voeding gegeven. Haar dementie is niet verslechterd, soms vindt ze haar nest s'nachts niet of zit ze rond te dolen. Als het te erg wordt sta ik op (ik hoor haar nagels op de vloer) en wijs ik haar haar zetel en eens ze ligt blijft ze meestal wel de hele nacht in een diepe slaap verzonken. Overdagheeft ze geen last van haar verwarde geest en kan nog met momenten echt spelen met de andere honden (één tegelijk, alles ineens is voor haar te veel).

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: