Bericht door: Sheltiefun op Mei 28, 2007, 09:54:41
Hey hey allemaal,
Hier volgt dan mijn verslag:
Gisteren 27 mei 2007 ben ik om 7.OOu opgestaan om te vertrekken naar Shamrock River Sheltiekennel in Duitsland ( Niederkleen, 50 km van Frankfurt ). Na gefoefel op de pc om een duitse gpsprogramma te vinden ( wat dan uiteindelijk niet gelukt is ) zijn we om 8.45 vertrokken, met schrik voor het slechte weer aangezien we met de moto gingen en een ietswat slechtgehumeurde vriend die overgestresseerd was

Eerst door naar Aachen, dan over Kôln en zo door naar Frankfurt. De A45 van Kôln naar Frankfurt was de mottigste baan, met slecht weer !!! Het water stond in mijn schoenen, jeans, jas alles drijfnat ! Derrick had gelukkig een regenbroek, de gelukzak

Na drie keer stoppen en 1 keer de verkeerde afslag genomen te hebben, zijn we om 14.00u toegekomen in Niederkleen. Het is een klein dorpje, hoger gelegen in de bergen, héél gezellig ! Eenmaal het huis gevonden, werden we eerst verwelkomd door hun zwart - witte kat. Dan gebeld waarop je direct de sheltie's hoorde blaffen ( je kon niet missen van huis hahaha ). We werden begroet door de mensen en hun dochters en aan de deur stonden de volwassen sheltie's en één collie ons al op te wachten. Ze hebben in totaal 11 eigen sheltie's, 1 collie, 1 sheltie op logé ( de enigste sable ) en 18 pups !!! Dus ik was direct omringd door 30 sheltie's en een collie !

De oma van Xkippy was zo lief en speels, de mama daarentegen was een beetje boos omdat we naar de pups gingen. Zij hing aan de leiband voor ieders veiligheid. Er liepen ook 3 toekomstige mama's rond. Ik mocht aan hun dikke buiken voelen, en moet zeggen amaai die stonden veel dikker als toen ik Roxy's buik voelde indertijd. Die mensen hebben enkel blue merle, biblue, biblack en tricolor sheltie's. Ze hebben het in het begin ook moeilijk gehad om blue's te vinden Blijkbaar zijn ze echt moeilijk te vinden, ook in Duitsland. De 18 pups hadden een enorm grote ren, die eigenlijk gewoon de muren van de living en de veranda beschermden. Zoveel plaats hadden ze ! Een eigen ballenbad, veel speeltjes, mandjes enz ! Op en top verzorgd !!! Er waren speelse bij, vooral de blue's en er lagen er ook veel te slapen. Zo schattig ! Mijn vriend was dol op de bluekes die echt sprongen tussen de ballen door hihihi. We kregen direct Xkippy in ons handen en ik werd direct helemaal gewassen door haar hihihi. Ik vind haar persoonlijk de alleroiste snoet hebben, en die zijstrepen zijn ook uniek ! We mochten ook foto's maken, en hebben we dan ook buiten gedaan, gelukkig regende het op dat moment niet. Buiten hadden ze ook een agilityparcoerske ter hunner beschikking. Het is helemaal niet gemakkelijk om zo een wriemelkont te fotograferen !!! Hahaha Derrick der maar achter lopen met zijn toestel

Ik had het te druk met haar te knuffelen en te giegelen met der speelse indruk. Terug binnen kregen we taart en koffie. De mensen waren erg sociaal en supergastvrij ! Het was de moeite om zo ver in regen en wind te rijden. Zelfs Derrick was voldaan en vond het een uitdaging om zo ver te rijden en hij was vertederd door de gastvrijheid en alle hondjes natuurlijk. Ik moet er ook bij vertellen dat we enorm geluk hebben dat we kunnen gaan zij. Drie weken geleden had ik al gebeld voor een blueteefje. Maar er zouden twee zondagen achtereen fokkers gaan kijken naar Xactly en Xkippy. De eerste mensen hebben Xactly gekozen, de anderen wouden enkel Xactly, maar waren ze te laat voor, Xkippy moesten ze niet hebben. Ik heb woensdag gebeld en direct een afspraak gemaakt en diverse mailtjes enz... Nu zeiden ze me gisteren dat die mensen zich bedacht hadden en Xkippy toch wilden. aar ze zijn te laat, ze is helemaal voor ons !!! We zijn reuzeblij !!! Om 21.00u waren we terug thuis, gebroken, moe en kou na een rit van 10 uur en 900 km afstand ! Maar het was zeker de moeite !
Xkippy heeft 3 broertjes en 4 zusjes.
16 juni gaan we ze gaan ophalen mt Gina ( Villa Collie ), die ik alvast bedank !!! En ook aan alle andere mensen die me geholpen hebben met mijn zoektocht en me bijstonden toen ik ongelukkig was. En een special thank aan Yvonne, dankzij haar ben ik bij deze kennel terecht gekomen !!!
Ik plaats eender deze dagen mijn foto's.
Hier volgen alvast deze van de kennel:
Xkippy één week oud:

Xkippy twee weken oud:

Xkippy 5 weken oud:

En op hun website staat ook een filmpje:
http://www.shamrock-shelties.de/shelties_from_shamrock_river.htm Dan Aktueller Wurf, X-Wurf en die titel geeft een video !
Groetjes
Titel: Re: Xkippy from Shamrock River !
Bericht door: Dookia op Mei 28, 2007, 09:58:11
t'is gelijk nen aussie lol,
hij is prachtig.
Bericht door: Sheltiefun op Mei 28, 2007, 10:10:40
Dookia ( het is een meisje :greenroll: ) Wel een stukske kleiner dan een aussie hihihi :greenroll:
Bericht door: Riet op Mei 28, 2007, 11:17:34
Ik ben zo blij voor je. Bedankt om me op de hoogte te houden.
Tof dat het dadelijk liefde op het eerste zicht was.

Bericht door: Sheltiefun op Mei 28, 2007, 11:54:02
Hier een filmke om van te smelten:

En mijn foto's:

Dat zijn de foto's 8)
Groetjes
Bericht door: Riet op Mei 28, 2007, 05:26:39
Eindelijk terug een stralend Anneke. :wav:
Ziet er een schatje uit.
Nog veel plezier met haar.
Bericht door: muffin en emma op Mei 28, 2007, 05:58:27
wat een prachthondje, zo heb ik ze graag, knuffelig en mét haar en flaporen.
Bericht door: Isabelle op Mei 28, 2007, 06:55:19
inderdaad! Je straalt!!
Had ik dat eerder geweten, je mocht mijn regenbroek lenen. Ik was begin april in Belgie, en ik denk niet dat ik die voor oktober-november zou nodig hebben.
Maar ik weet dus wel wat het is om water in je schoenen te hebben, en da's allesbehalve leuk.
Veel succes met de kleine. ;-)
Bericht door: Dogsfriendly op Mei 28, 2007, 08:06:06
kreeg je daar geen droge sokken? :greenroll:
Alé succes met je spruitje eh :winkthumb:
Bericht door: els op Mei 28, 2007, 08:14:26
Leuk verslag !
Schitterende foto's van een geweldig schattig pupje :love10:
en ik had je ook wel een regenbroek kunnen lenen :verward:
Bericht door: Nathalieke op Mei 29, 2007, 09:05:11
Leuke tekst!
En jawat, een schitterende pupperdewup!
ik vind het mooi, maar ik heb het ook voor de merletjes hoor

Bericht door: Sheltiefun op Mei 29, 2007, 09:30:08
Maar te laat opgemerkt dat het zo rottig weer zou zijn. En we hebben wel een broek, maar die lag natuurlijk bij zijn ma

Mja zoals ik al zei, maakte me niet uit, heb alles voor Xkippy over !!!
Groetjes
Bericht door: saskia op Mei 29, 2007, 09:38:05
Wat tof te zien dat je straalt !!!
Je verdient het hoor ... Heeeeeeeel veeeeeeeeeeeel succes met je schatje :handjes:
Bericht door: Copin op Mei 29, 2007, 10:02:41
Van mij ook veel plezier gewenst, Ann!!!
van Xkippy-mémé Sylvie

Bericht door: Sheltiefun op Mei 30, 2007, 12:40:44
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH !!!!
Mijn naam staat eindelijk bij Xkippy op de site !!!!
Yipppiiee Xkiiippyy !!!
http://www.shamrock-shelties.de/aktuellerwurf.htmEn een gloednieuwe foto van Xkippy 6 weken oud:

Nog 17 daagjes !....

Bericht door: saskia op Mei 30, 2007, 04:50:50
:love10: :love10: :love10: :love10:
Bericht door: Sheltiefun op Juni 08, 2007, 02:01:11
Geen commentaar voor nodig

Hier is Xkippy 7 weken ! ( Nog één week te gaan )
Bericht door: saskia op Juni 08, 2007, 02:41:17
:love5: :love5:
Wat een dotje
Bericht door: Riet op Juni 08, 2007, 09:38:05
Ze zit al op uitkijk naar je

Bericht door: Isabelle op Juni 09, 2007, 10:49:35
wat een prachtige foto!! Eentje om in te kaderen!!

Bericht door: binno op Juni 09, 2007, 10:58:07
Wat een mooie foto!

Bericht door: Nathalieke op Juni 09, 2007, 12:44:23
Leuke foto ...
Nog een weekje aftellen, dan zal wel stressen zijn

Titel: Re: Xkippy de sheltie !
Bericht door: Sheltiefun op Juni 14, 2007, 10:42:23
Overmorgen gaan we haar halen

En ze is CEA vrij verklaard net als alle broertjes en zusjes !

Bericht door: saskia op Juni 14, 2007, 10:46:52
Alvast heel veel plezier enne
FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOS :winkthumb:
Bericht door: Copin op Juni 14, 2007, 10:48:12
Ik leef volledig mee met je én met m'n metepupje

Bericht door: Riet op Juni 14, 2007, 01:22:04
Veel plezier dan zaterdag

Titel: Re: Hoi, ik ben Xkippy, de sheltie !
Bericht door: Minoes op Juni 14, 2007, 05:11:00
Oh, wat een dotje!
Bericht door: Copin op Juni 16, 2007, 02:42:48
En ondertussen is Xkippy waarschijnlijk al de trotse eignaar van een nieuw vrouwtje!!!!!
(en omgekeerd

)
Bericht door: saskia op Juni 16, 2007, 02:43:56
Zal er daar afgeknuffeld worden

Hopelijk zien we gauw foto'kes van dat nieuwe pupperke

Bericht door: Dogsfriendly op Juni 16, 2007, 02:54:21
vandaar die bliksem

electricity - spanning in the air

Bericht door: Sheltiefun op Juni 22, 2007, 01:57:04
Alvast een verslag, foto's volgen nog:
Hey allemaal,
Hier ben ik dan Xkippy from Shamrock River, veilig en wel thuisgekomen van een goede reis. Jaja jullie hebben een week langer moeten wachten op een antwoord van ons maar de computer thuis zit vol met virussen en moet dringen geherformateerd worden want nu hangt hij constant vast…
Ons verhaal gaat als volgt:
Mijn nieuwe mama was al een tijd in volle glorie aan het wachten op mijn komst en vrijdag 15 juni 2007 was het dan zo ver dat ze eindelijk kon vertrekken naar Leuven naar Gina en co. Op de trein al uitbundig aan het vertellen met een boek in de hand van “Opvoeding van Uw pup” aan de omstaanders dat ze de dag nadien mij zou gaan afhalen. Met een valies waar vééls te veel in zat ( de medemensjes moesten helpen om die bovenaan op het rek te krijgen ) op stap op een goede volle trein. Buiten heeft ze letterlijk de valies uit het station gesleept waar ze toen onze vrienden tegemoet kwam. S’avonds lekker met alle beestjes bezig geweest en dan proberen te slapen ( met mij in haar hoofd natuurlijk ).
De zaterdag 16 juni 2007 dan vertrokken om half 10 richting Niederkleen en na éénmaal stoppen waren ze al om 13u bij ons toegekomen. Direct een hele verwelkoming door al de grote hondjes. Veel broertjes en zusjes waren al weg bij hun nieuwe mama’s en papa’s. Ik wachtte vol ongeduld op mijn nieuwe mama die ik drie weken geleden al eens ontmoet had ( en toen een lekkere wasbeurt heb gegeven) . Mijn baasjes hadden voor mijn nieuwe mama alles al klaar: een welkomstpakket van Pedigree met brokjes en natvoer en nog een andere pakket van een voeding waar ook nog eens een speeltje bij zat Mijn baasjes hebben ook een héél winkelmandje meegegeven met spulletjes voor mij. Een nieuwe lijn en halsband, een flostouw, vitaminetabletjes voor wanneer ik mijn tandjes wissel, oasisklevers voor mijn oortjes moot te laten tippen, koekjes, brokjes, natvoer,… alles wat ik nodig had dus . Na de nodige papieren te hebben ingevuld mocht ik dan mee in de auto. Mijn eerste autorit was spannend maar oooo zo vermoeiend. In het begin vond ik het wel supereng en heb ik mijn nieuwe mama ondergeplast :$ Gelukkig was ze niet boos. Ik heb de hele rit dan maar lekker gedut, de ene keer bij mijn mama, de andere keer bij Robin, van de ene kant naar de andere. Ik heb een superleuke kwakende eend gekregen, die altijd bij mij slaapt. Toen we thuiskwamen zag ik zoooo véél hondjes die allemaal me wouden verwelkomen. Allemaal hebben ze voorzichtig met mij geneusd, maar ik was absoluut niet bang hoor en ook nog moe van de rit naar huis. Thibault de kat, die kwam ook dikwijls een kijken naar mij, maar we waren niet bang van elkaar. S’nachts mocht ik bij het vrouwtje in bed slapen, en ik heb helemaal niet gejankt. Wel in bed geplast, maar dat is normaal, ik moet alles nog leren.
Zondag 17 juni 2007 zijn we allemaal samen naar de markt gegaan in Erps – Kwerps. Ik vond het de eerste keer echt wel eng al die mensen en geluiden… Gelukkig mocht ik op de arm van mijn mama en kon ik zo alles rustig bekijken. Na een halve markt liep ik al af en toe op rustige plaatsjes op de grond. Al die nieuwsgierige en vertederde mensjes die me zo mooi vonden op de markt. Velen moesten echt raden welk ras ik was, ze noemden me border collie’s, of kleine Lassie’s. Nee, een Sheltie dat kennen ze echt niet hoor. Ze vinden mijn kleur zo mooi en dat hebben ze nog nooit gezien . Iedereen wou me aaien in mijn knuffelig zachte vachtje ( vond ik wel leuk hoor ) . Daarna zijn we naar de pony’s gaan kijken. Mens wat zijn dat een grote beestjes ! Ik heb daar lekker op de graspaden los kunnen lopen en mijn mama kunnen zoeken. Het was supermooi weertje . In de namiddag zijn we dan naar huis gegaan, zowel mijn mama als ik waren doodop ! Toen kwam de ontmoeting met de katten. Serenity is zo een lekker klein springkonijntje, ik vind haar superleuk en we rennen graag achter elkaar. Sarah is ook een braveke, alhoewel ik toch voorzichtig ben hoor. Maar Foust, da’s echt wel de helper van de duivel, de eerste avond kreeg ik al een klop van hem ! Gelukkig hield hij zijn klauwtjes niet uit, man wat was ik verschoten. Maar ik denk mijn mama nog véél meer ;). Gelukkig had ik niets, ben er met de schrik vanaf gekomen. Mijn oma en opa ( mama’s ouders ) zijn ook even weesten kijken naar mij. Mijn oma was zo vertederd en wou enkel knuffelen en nog eens knuffelen . De eerste nacht thuis heb ik wel 5 keren gejammerd voor mijn broertjes en zusjes die ik mis. Maar iedere keer voelde ik mijn mama’s hand tussen de traliesen van mijn bench en stelde ze me gerust. We zijn om 07u opgestaan en heb al van de eerste dag mijn ochtendplasje op de koer gedaan. Flink hé ! Toen kwam er een vriendin van mijn mama kijken en zijn we samen naar de markt geweest, wat al véél beter ging dan de dag ervoor. S’middags na het bezoek van een andere vriendin heb ik een goede middagdut gedaan en derna zijn we bij oma en opa thuis geweest. Mijn eerste kennismaking met Rakker en Xena. Het was volledige inspectie, allebei snuffelden ze in mijn oren, mijn nek,… Ze waren tobbezot Rakker is wel een beetje wild, die wil graag spelen maar ik ben nog zo klein en onstuimig en dat lukt nog niet zo goed. En iedere keer dat ik moest proberen plassen buiten stond iedereen te kijken vol verwachting, maar ze hebben lang gewacht hoor. Ik viel er buiten van in slaap . Deze nacht ben ik maar twee keer wakker geweest. Baasjes wekker ging altijd zo vroeg af want die moest om 04u al op om te gaan werken. De rest van de week zijn we naar de stad geweest, naar de kapster, naar nog familie en vrienden… Het was een vermoeiende maar leerrijke week. Ik ben niet bang van de auto, tram of bus, ik doe dan lekker een dutje. Andere mensen en honden vind ik leuk. Alleen het zindelijk zijn lukt nog niet zo goed, maar dat zal wel komen. Ik slaap nu al de hele nacht door. Wij wandelen veel en ik stap al goed aan de lijn mee. Voor mij geen droge koekjes als beloning, maar een lekker kaasje daar zeg ik geen nee tegen. Ik kan nu al kusjes geven en gaan zitten. En de mama heeft de koer helemaal geschuurd en zelfs mijn zwembadje staat al buiten, met zo een lekker weertje .
Vele kusjes aan alle forumleden en hondjes natuurlijk en tot het volgende verslag ;)
Nogmaals bedankt aan Gina, Roger en Robin voor het superfijne weekend en voor de autorit die jullie voor mij wilden doen!
Bericht door: Sheltiefun op Juni 22, 2007, 02:08:10
Al vlug ene:

Bericht door: Dogsfriendly op Juni 22, 2007, 02:10:39
:thumb: prachtverslag én foto

Bericht door: els op Juni 22, 2007, 02:30:46
:handjes: :handjes: :handjes:
leuk verhaal - Xkippy gaat een prachtleventje tegemoet

Bericht door: saskia op Juni 22, 2007, 02:32:51
Ah daar heb je skippy gekocht (bij de boer) :lachen:
Nee serieus, mega foto
VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL plezier met je nieuwe schat

Bericht door: binno op Juni 22, 2007, 02:38:48
Toffe foto en heel leuk verslag!
Veel succes met de kleine deugniet.

Bericht door: Riet op Juni 22, 2007, 02:58:46

Ik wil meer foto's

Bericht door: Sabine op Juni 22, 2007, 09:10:07
het ziet er zo'n lieveke uit

veel succes ermee
Bericht door: Sheltiefun op Juni 25, 2007, 11:15:19
Aub dame

Hou jullie vast, hier komt een eerste deel:
Ook de video kan je bekijken, maar zet het geluid uit want is niet aan te horen, ik heb nogtans Mika derboven staan maar blijkbaar wou Photobucket die niet...

De ontbrekende foto's van de beginpagina:
Xkippy drie weken:

Xkippy 4 weken:

Xkippy 8 weken:

En dan de foto's die ik gemaakt heb, de vorigen zijn gemaakt door Shamrock River:

Voila en een volgend deel komt verder deze week

Slaapwel allemaal xxx
Bericht door: Nathalieke op Juni 25, 2007, 11:26:50
Slaapwel ...
't ziet er een snoezig dingske uit, zo lekker pluchig, wollebaal!
Lief gewoonweg! veel plezier nog met die kleine spruit!
Bericht door: els op Juni 25, 2007, 11:52:59
Hoe leuk zeg :handjes: :handjes: :handjes:
Die laatste foto's in 't veld zijn knap, al goed gegroeid precies :winkthumb:
Bericht door: Riet op Juni 25, 2007, 11:54:49
Eindelijk

meer foto's :handjes:
Bericht door: Dogsfriendly op Juni 26, 2007, 07:15:18
Megamooie foto's :winkthumb: en filmpje... en een gelukzalige dame daar nog eens bij 8)

Bericht door: Isabelle op Juni 26, 2007, 07:42:55
argh *smelt* :love5:
Bericht door: Sheltiefun op Juni 26, 2007, 08:53:33
En hier komen de volgende:

Met mémé Sylvie

Groetjes
Bericht door: Nathalieke op Juni 26, 2007, 09:06:08
Haha met die poezen ... die zijn (nu nog) wel imposant he

Bericht door: els op Juni 26, 2007, 11:11:39
:cool Xkippy is geweldig, kan niet wachten om die eens in levende lijve te zien

Bericht door: Sheltiefun op Juni 27, 2007, 12:09:03
Goedenacht allemaal,
Ik lig nog steeds niet in mijn bedje omdat mijn mama echt de foto's van mijn bezoek aan mijn nieuwe vriendjes op het forum wou plaatsen. Het was een echte "blue"festival

. Copintje, Chelsey en ik gaan elkaar nog véél ontmoeten.
Hier volgen de foto's van een leuk avondje uit:
Even voorstellen:
Dit is Chelsey:

Dit is voor allen bekend, Copintje 8)

Chelsey kan knipogen

Maar ikken ook hoor

Hier doe ik lekker tegenstrijdig en kijk ik telkens de andere kant uit 8)

Even op de grond er bij zitten

Speciaal voor jullie zit ik héél mooi:

En wat vinden jullie van deze?

Nog even lekker bij mémé Sylvie en Copintje in de zetel:

Of misschien in Folle zijn mandje?

Pfff... Ik word er zo moe van... van al dat poseren...

Slaapwel allemaal :geeuw:
Bericht door: Sabine op Juni 27, 2007, 12:29:20
wat een schatjes allemaal :love5:
Bericht door: Dogsfriendly op Juni 27, 2007, 07:00:10
mooie foto's, is alles int roze?

Bericht door: Riet op Juni 27, 2007, 08:26:19
Citaat van: Dogsfriendly op Juni 27, 2007, 07:00:10

Voor Sheltiefun is het nu 'la vie en rose'

Doe zo verder

Bericht door: Sheltiefun op Juni 27, 2007, 08:33:46
Citaat van: Dogsfriendly op Juni 27, 2007, 07:00:10

Ja hoor, ik heb nog een mooie roze halsband en lijn ook van Maddogs hoor, ik wacht nog even op mijn kleindere halsband en dan kan ze ook in het roze mee, met een roze belletje en een roze medaillon

Bericht door: Copin op Juni 27, 2007, 08:55:12
Het is ook zo'n schattig, lief knuffelkontje...
Hihihi, toen Chelsey en Copin aan het spelen waren geslagen, was ze ondanks de voor haar imposante honden, héél geinteresseerd om mee te doen

Maar daar zal ze toch wel nog een paar weekjes moeten voor groeien

btw, de border Chelsey is dezelfde als in het 2e filmpje in "copin op agility"

Bericht door: Riet op Juni 27, 2007, 12:44:40
Dacht ik al

Bericht door: els op Juni 27, 2007, 02:41:25
Elbee wil ook mee op de foto

Bericht door: Sheltiefun op Juni 27, 2007, 03:51:04
Dan moet je maar eens afkomen hé Els

Kunnen we een bluefestival houden :lachen:
Bericht door: Minoes op Juni 28, 2007, 02:08:10
Ik kijk uit naar zondag! Dan zien we hem toch he?

Bericht door: Sheltiefun op Juni 28, 2007, 02:21:52
Jaja zeker en vast, ik rij wel mee met jullie hé

En het is een HAAR, een meisje, madammeke, teveke, ...

Bericht door: Minoes op Juni 28, 2007, 03:01:24
Citaat van: Sheltiefun op Juni 28, 2007, 02:21:52
Jaja zeker en vast, ik rij wel mee met jullie hé

En het is een HAAR, een meisje, madammeke, teveke, ...

Oeps

Bericht door: Copin op Juni 28, 2007, 03:06:38
Ooooo, romance in the air, een trico-reutje én een BM teefje in 1 wagen...
muilband én veiligheidsgordel gevraagd!!!

Bericht door: Sheltiefun op Juni 28, 2007, 03:08:35
Neenee we zetten der scheidrechter Charlie tussen :lachen:
Bericht door: Riet op Juni 28, 2007, 10:32:54
We zullen zien dat we ze uit elkaar houden, anders is dat pupje helemaal ondergekwijld :lachen:
Voor zoiets negeert Kobbe scheidsrechters

Bericht door: Gaia op Juni 29, 2007, 06:50:38
Wat een schatje is dat zeg !!!!!!!!!
Lijkt veel op mijn zusje , maar wij zijn borders
www.bordercolliegaia.web-log.nl (
http://www.bordercolliegaia.web-log.nl)
Knufsss Gaia
Bericht door: Sheltiefun op Juli 26, 2007, 11:17:48
Leuke weblog Gaia :winkthumb:
Iddem ze lijken wel op elkaar

Bericht door: Copin op Juli 29, 2007, 10:01:32
Omdat ik deze zoooo mooi vind, hoort ie ook hier:

Bericht door: Riet op Juli 29, 2007, 10:02:32
Gelijk heb je, daar staat ze echt schattig op.

Bericht door: Dogsfriendly op Juli 30, 2007, 07:20:39

idd
Bericht door: Hans op Juli 31, 2007, 06:34:25
Ja, een zeer mooie foto van Xkippy...

Bericht door: Sheltiefun op Juli 31, 2007, 09:42:36
:love3: :love10: :love5:
Mijn :angelfly:
Bericht door: Sheltiefun op Augustus 07, 2007, 02:09:43
Om mijn fotodagboek bij te houden...
De foto's van de hondsdolle dag, Xkippy 15 weken oud:
Xkippy in de koetswereld:

Prachtige foto van Xkippy en ikke:

Lekker languit met de zomerse sletskes achter haar:

Lief koppie:

Xkippy en Dino ( Wimtine's Home ):

Wraaaaaffff:

Molletje:

Ben ik niet mooi?

Xkippy en Gipsy ( die ik tevens van Xkippy moest halen want het was grote liefde, Gipsy is From Sammy's World en 1 week ouder of Xkippy )

Uuuhh... wa doede gij hier?

Het kasteel van Beervelde:

Xkippyke in de bloemekes:

Toedels xxx
Bericht door: Hans op Augustus 07, 2007, 10:04:19
Weeral een prachtige serie foto's van Xkippy en jezelf...

Alhoewel ik bovenstaande een mooie foto vind, blijf ik die aan het strand super vinden!

Bericht door: Sheltiefun op Augustus 27, 2007, 03:51:16
Even een voorproevertje van mijn vakantiefoto's:

Xkippy, mama Malaika en oma Ronja !
Groetjes
Bericht door: saskia op Augustus 27, 2007, 03:52:05
Net een drieling

Mooi hoor ... Laat maar komen die rest

Bericht door: Riet op Augustus 27, 2007, 04:33:28
Ik wacht op de rest en dan commentaar :lachen:
Bericht door: Copin op Augustus 27, 2007, 04:39:08
ja, ze lijken goed op elkaar é, zo mama, zo dochter...

Bericht door: alessandraak op Augustus 28, 2007, 12:12:34
Mooi! Je ziet vanwaar Xkippy's schoonheid komt hé.

Bericht door: els op Augustus 28, 2007, 09:53:33
Leuke foto

Bericht door: Dogsfriendly op Augustus 30, 2007, 07:24:35
mooie foto met drie prachtige honden wi

Bericht door: Sheltiefun op Augustus 30, 2007, 05:04:58
EAT OR BE EATEN:

Bericht door: Riet op Augustus 30, 2007, 09:04:58

en wie was de overwinnaar?
Bericht door: Sheltiefun op Augustus 31, 2007, 09:22:05
Ah onze Xkippy was stukske groter of Whisper die deronder ligt. Whisper is één dag ouder of Xkippy, maar een schatje van een hond !

Bericht door: Sheltiefun op September 04, 2007, 12:31:54
Mijn foto's en deze van Shamrock River zelf van de kennelmeeting staan samen online op hun website:
http://www.shamrock-shelties.de/fest-2007.htm (
http://www.shamrock-shelties.de/fest-2007.htm)
Groetjes Anneke
Bericht door: Sheltiefun op September 18, 2007, 05:22:40
Deze twee zijn van vorige zondag:
Xkippy is inmiddels al 5 maanden oud:

Groetjes
Bericht door: Hans op September 18, 2007, 05:29:03
Xkippy is een mooi hondje aan het worden.
Bericht door: saskia op September 18, 2007, 05:32:21
Knappe pup

Bericht door: Riet op September 18, 2007, 08:47:29
Wordt een mooi sheltiemeisje

Bericht door: Dubhe en Kyrah op September 19, 2007, 09:09:56
Sheltiepups zijn altijd knap :love10:
Bericht door: Sheltiefun op September 21, 2007, 09:19:19
Actie à volonté:

:love5: :love5: :love5:
Bericht door: beagleke op September 21, 2007, 09:27:13
wauw echt leuke foto's om te zien en is echt een mooie hond

Bericht door: Sheltiefun op September 25, 2007, 01:54:58
Kijk eens hier wat een verschil:
Xkippy 8-9 weken:

Xkippy 5 maand:

Groetjes
Bericht door: Riet op September 25, 2007, 10:37:34
Wordt een flinke meid

Bericht door: Happyke op September 25, 2007, 11:36:26
kleine meisjes groeien toch veel te rap hé, 't word een flinke meid

Bericht door: Sheltiefun op Februari 06, 2008, 10:55:33
Met dank aan Sabine deze drie keimooie foto's van mijn Xkippeke:
Foto's in La Roche:

Groetjes
Bericht door: Copin op Februari 06, 2008, 11:11:34
Mooie dame is het geworden!!!!
Bericht door: Lina op Februari 06, 2008, 01:08:26
Dat zijn inderdaad heel mooie foto's van je knapperd!

Bericht door: Riet op Februari 06, 2008, 01:31:49
Heel mooie foto's

Bericht door: Minoes op Februari 06, 2008, 06:18:32
Mooi!

Bericht door: Sheltiefun op Februari 16, 2008, 11:09:23
Xkippy kan eindelijk meerdere keren door mijn benen weaven zonder aarzeling

Ze kan zitten, liggen, wachten, pootje geven, ander pootje geven, kusje, high five, twist en weaven.
Ik zou ze graag leren rollen, maar ik heb geen idee hoe er aan te beginnen. Ook wil ik graag dat ze over mijn armen leert springen want ik vind doggydance leuk !
Iemand tips?
Groetjes
Bericht door: saskia op Februari 16, 2008, 11:10:42
Het boekje Doggy Dance van Nicole Weber aanschaffen ???
Daar staan je gevraagde oefeningen in

http://www.dierenboeken.nl/shop/product_info.php?products_id=1219Titel: Re: Hoi, ik ben Xkippy, de sheltie !
Bericht door: Sheltiefun op Februari 16, 2008, 11:19:22
Yups Mary Ray heeft ook een boek, zij is een bekende dd'er die zelfs op Crufts dd't. Maar boeken en ik dat duurt lang eer ik daar begin in te lezen, ook al interesseert het me, maar ik leer niet vlot uit boeken, ik moe het horen en zien en dan nog... Jammer dat in mn buurt geen ddschool is. Xkip is nu 10 maand en ze zou er goed voor zijn, net als agility, maar ik zelf vind dd leuker dan agility.
Groetjes
Thx voor de tip, ik ga toch wel eens neuzen

Bericht door: Emmanuelle op Februari 16, 2008, 11:21:43
Citaat van: saskia op Februari 16, 2008, 11:10:42
Het boekje Doggy Dance van Nicole Weber aanschaffen ???
Daar staan je gevraagde oefeningen in

http://www.dierenboeken.nl/shop/product_info.php?products_id=1219Inderdaad, 'k heb dat boekje, ben er alleen nog ni echt aan toe gekomen. Ben ook niet zo'n boek-lezer.Het meeste leerde Falco op men eigen manier :hihi: Bv. rollen ging bij hem heel gemakkelijk.Wij deden dat door hem eerst te doen liggen, en dan een snoepje vanachter over zijn kop te bewegen, en die rolde dan gemakkelijk. Op de duur komt dat eerst gaan liggen er niet meer aan te pas, Falco laat zich vallen en rolt meteen bij het bevel. Altijd leuk als wij bv. voor te lachen zeggen: Falco leg eens een drol. Dan rolt hij natuurlijk ook meteen :hihi:Maar voor de moeilijkere oefeningen zal dat boekje wel heel handig zijn.Titel: Re: Hoi, ik ben Xkippy, de sheltie !Bericht door: Sheltiefun op Februari 16, 2008, 11:33:46Ik heb ook een ddforum gevonden, staan interessante dingen op.http://www.dogdanceforum.nl/phpbb/index.php (http://www.dogdanceforum.nl/phpbb/index.php)Titel: Re: Hoi, ik ben Xkippy, de sheltie !Bericht door: Sheltiefun op Mei 29, 2008, 09:01:23Xkippy mijn allerliefste wervelwind ![img]http://i39.photobucket.com/albums/e181/luvgirlke/Collie%20en%20Co%202/xkipje.jpg)

Met dank aan Tim en Emmannuelle voor de foto's.
Groetjes
Bericht door: Copin op Mei 29, 2008, 09:09:41
Mooi!!!!
wat wordt ze toch knap é
Bericht door: Riet op Mei 29, 2008, 03:14:20
Mooie Xkippy

Bericht door: Christel op Mei 29, 2008, 05:52:19
Knappe Xkippy

Bericht door: marij op Mei 29, 2008, 07:06:11
mooooiiiii!!!
Bericht door: greatballsoffire op Juni 08, 2008, 01:30:26
Knappe meid hoor

:hugg: