Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Discussie over ja of nee geld vragen bij adoptie (afgesplitst van HERpl'ing)  (gelezen 3728 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Erika
Speelkontje
**

« Antwoord #60 Gepost op: November 21, 2009, 23:34:40 »

Maar garantie dat je hond goed is bij zijn nieuwe eigenaar heb je nooit en dan mag je nog zo goed je voorbereidingen genomen hebben.

Neen, zekerheid heb je nooit. Mensen komen soms evenementen in hun leven tegen waar ze geen meester over zijn en dus zijn ze ook niet altijd meester over de gevolgen.
Voorbeeld: ik heb 6 jaar geleden een teefje herplaatst onder contract van de vzw. Altijd goed contact onderhouden, adoptant deed alles voor de hond. Nu heeft zijn vriendin hem gepluimd en met niks achtergelaten (huis leeggehaald, rekening leeggehaald en onbetaalde facturen verstopt). Resultaat: de man staat daar met niks meer en zonder geld. Tja, dan vallen er zware beslissingen die hij niet wil nemen.
Helaas zijn de meeste herplaatsingen niet het gevolg van zulke situatie's, maar van grillen en ondoordachte handelingen. Vandaag nog iemand aan de lijn gehad die 4 maanden geleden een jonge hond uit het asiel haalde. Nu blijkt zijn vrouw zwanger en gezien de hond opspringt en mevrouw er niks over te zeggen heeft, moet de hond weg ... Als je een kinderwens hebt, dan hou je daar aub rekening mee als onervarene en neem je geen super energieke, jonge en lompe Dobermann ook al komt dat kind iets vroeger als gepland. Ik doe dan altijd begripvol aan de telefoon, maar ik denk er het mijne van ... grrrr.
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #61 Gepost op: November 21, 2009, 23:44:15 »

Maar garantie dat je hond goed is bij zijn nieuwe eigenaar heb je nooit en dan mag je nog zo goed je voorbereidingen genomen hebben.

Neen, zekerheid heb je nooit. Mensen komen soms evenementen in hun leven tegen waar ze geen meester over zijn en dus zijn ze ook niet altijd meester over de gevolgen.
Voorbeeld: ik heb 6 jaar geleden een teefje herplaatst onder contract van de vzw. Altijd goed contact onderhouden, adoptant deed alles voor de hond. Nu heeft zijn vriendin hem gepluimd en met niks achtergelaten (huis leeggehaald, rekening leeggehaald en onbetaalde facturen verstopt). Resultaat: de man staat daar met niks meer en zonder geld. Tja, dan vallen er zware beslissingen die hij niet wil nemen.
Helaas zijn de meeste herplaatsingen niet het gevolg van zulke situatie's, maar van grillen en ondoordachte handelingen. Vandaag nog iemand aan de lijn gehad die 4 maanden geleden een jonge hond uit het asiel haalde. Nu blijkt zijn vrouw zwanger en gezien de hond opspringt en mevrouw er niks over te zeggen heeft, moet de hond weg ... Als je een kinderwens hebt, dan hou je daar aub rekening mee als onervarene en neem je geen super energieke, jonge en lompe Dobermann ook al komt dat kind iets vroeger als gepland. Ik doe dan altijd begripvol aan de telefoon, maar ik denk er het mijne van ... grrrr.

Dat is dus wat ik bedoelde  thumbsup

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
anette
Snuffeltje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #62 Gepost op: November 24, 2009, 23:14:33 »

Het is heel normaal dat je moet betalen. De honden zijn ingeent gechipt paspoort en waarschijnlijk gesterliceerd. En met het geld wat er dan misschien over is. Kunnen zij andere honden weer helpen Dit geld voor een stichting. Maar partikulier zou ik ook geld vragen om de verkeerde mensen ( broodfokkers enz) af te schrikken.
« Laatste verandering: November 24, 2009, 23:19:56 door anette » Gelogd

ben gek op dieren en de natuur
Ziggy
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

www.dogvision.be

« Antwoord #63 Gepost op: November 24, 2009, 23:56:35 »

Maar partikulier zou ik ook geld vragen om de verkeerde mensen ( broodfokkers enz) af te schrikken.

awel, dat geloof ik dus niet. - derom niet in jouw geval-
Maar hoeveel mensen die van het dump-je-hond-type zijn kennen iets van broodfok??Sommigen weten zelf nog niet wat ee hond nodig heeft.
Meeste mensen willen gewoon geld voor wat ze wegdoen.

en als een broodfokker 600 euro voor n pup kan krijgen is 100 euro voor n asiel/herplaats hond makkelijk terugverdient eh
rascals
Jankertje

« Antwoord #64 Gepost op: November 25, 2009, 12:36:01 »

als er hier honden terug komen voor herplaatsing is dat steeds gratis .......en we zoeken ook gericht naar een goede definitieve thuis .......idd ni altij makkelijk maar tis ons al drie keer gelukt met succes !!!!!

Als ik hoor dat het werkelijk is om in DE FOK te steken vertrekken ze niet .....ze zijn beter af met een warme zetel onder hun kont in huis  , lekkere brokken , een hele ketel liefde en vriendschap ..........

Ze zullen dan eerder vertrekken naar mensen die ik ken en of al een hond van ons hebben geeft meer zekerheid voor de sloeber zijne verdere toekomst
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #65 Gepost op: November 28, 2009, 02:09:35 »

Citaat
en als een broodfokker 600 euro voor n pup kan krijgen is 100 euro voor n asiel/herplaats hond makkelijk terugverdient eh

maw: daarom dat veel mensen net wel zo'n hoog bedrag op hun hond zetten... omdat broodfokkers er niet op af zouden komen

en daarom dat ik ervoor pleit dat je even langsgaat bij de plaats waar je hond zou terechtkomen...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]   Omhoog
  Print  

Ga naar: