|
Zorrathello
|
 |
« Gepost op: November 13, 2009, 17:15:57 » |
|
Het klopt niet om van adoptie te spreken daar hij verkocht wordt. In onze hondenwandelclub zouden er mss wel geïnterresserden kunnen zijn daar er daar verschillende mensen zijn die (net zoals ik) alléén een hond willen dat ergens anders weg moet, maar ik wil dit topic niet doorsturen daar het een beetje verwarrend (misleidend) is. (adoptie, prijs te bespreken????)
|
|
|
|
« Laatste verandering: November 18, 2009, 13:03:35 door Zorrathello »
|
|
  Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
|
|
|
|
els
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: November 13, 2009, 17:28:52 » |
|
Bellen kost niet veel hé  ivm geld vragen voor adoptie, je kan daar argumenten pro voor vinden ook : 'zomaar' weggeven werkt impulsief in huis nemen in de hand, 't kost toch niks...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greatballsoffire
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: November 13, 2009, 20:38:48 » |
|
Het klopt niet om van adoptie te spreken daar hij verkocht wordt. In onze hondenwandelclub is er iemand die haar tervurense herder héél oud is en niet lang meer zal leven. Zij heeft altijd honden geadopteerd uit asiel of van particulieren. Mss zou ze wel geïnteresseerd kunnen zij maar ik wil dit topic niet doorsturen daar het een beetje verwarrend (misleidend) is. (adoptie, prijs te bespreken????)
Adoptie wil zeggen dat je het het jouwe maakt. Een kind dat geadopteerd wordt, daar wordt er ook voor betaald.Een hond (kat) die uit een asiel geadopteerd wordt of via een stichting , daar wordt ook voor betaald en die worden ook geadopteerd. Wij hebben hier ook geadopteerde honden en daar werd ook voor betaald. Was wel via de baasjes zelf, maar, dat blijft hetzelfde. Persoonlijk vind ik niks misleidend aan het topic, het staat er allemaal klaar en duidelijk op en wie interesse heeft kan altijd contact nemen. Er zijn ook tig mensen die, als ze iets gratis krijgen het hen eigenlijk niet zoveel uitmaakt wat er met het gekregene gebeurt. Misschien kan die mevrouw wel tot een vergelijk komen met die mensen ? In ieder geval duim ik voor hem. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: November 14, 2009, 00:01:05 » |
|
In een asiel worden ze toch ook niet gratis meegegeven?
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: November 15, 2009, 08:24:55 » |
|
Ik noem Siebe ook mijn adoptiehond , ik heb er ook 100 euro voorgegeven vorige eigenaars laten de hond ook nog op mijn naam zetten bij St Hubertus , kost ook weer gelden ik heb een klein zakje hondeneten meegekregen maar we duimen voor Lord , ik hoop dat hij snel een thuis vind 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: November 15, 2009, 11:01:57 » |
|
Ik heb voor Barney 85 euro gegeven bij het asiel in Tielt-Winge. Ik weet dat de adoptieprijs van het asiel in Maastricht 105 euro is. Zo raar is geld vragen dus niet. Dank jullie wel voor de duimpjes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zorrathello
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: November 15, 2009, 11:46:44 » |
|
Ik heb voor Zorra 90€ moeten betalen in het dierenasiel van Schoten en dat vind ik niet meer dan normaal. Ze hebben administratie- en andere kosten wat een particulier niet heeft. Ik krijg dikwijls mails met te adopteren honden via onze hondenwandelclub en het gaat telkens om gratis te verkrijgen honden. Sloeber(ke) heb ik van een particulier geadopteerd en ze was blij genoeg dat haar hond een goede thuis kreeg, ik heb er niets voor moeten betalen.
By the way, ik weet een kruising Duitse Herder X Tschechisch wolfshond te adopteren (gratis). (reu, ong. 7jaar) Ik zal hem plaatsen zodra ik meer details heb.
|
|
|
|
|
|
  Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
|
|
|
Levensboom
Puppedup
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: November 15, 2009, 20:47:32 » |
|
Jammer dat Lord nog steeds geen thuis gevonden heeft. Mijn schoonouders hebben enkele weken geleden telefonisch contact genomen en zijn gaan kijken naar Lord. Hebben hem echter niet mee naar huis genomen; vraagprijs voor hond was 550 €, zonder chip en papieren.
550 €: adoptie- of verkoopprijs???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: November 15, 2009, 21:00:06 » |
|
 mij zeiden ze toch een andere prijs. Ik heb wel al gehoord dat er veel mensen bellen met vragen of hij een stamboom heeft en rechtuit zeiden dat het voor te fokken was, dat willen ze niet hebben. Gelukkig heeft hij dus geen stamboom. Maar als je hem voor een habbekrats wegdoet loopt hij dus wel kans in de broodfok terecht te komen. Hoogstwaarschijnlijk door de vele vragen om met hem te fokken dat ze met de prijs omhoog gegaan zijn en eerlijk, ik vind dat geen slecht gedacht  Mijn mening natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sheltiefun
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: November 16, 2009, 09:47:10 » |
|
Ge kunt wel een prijs vragen voor een te herplaatsen hond, maar ik zou die dan echt wel laag houden, en zeker in het geval nu dat hij opnieuw moet herplaatst worden.
Hopelijk vind Lord gauw een goede baas die goed met hem kan trainen.
Wij hebben Flynn gratis geadopteerd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zorrathello
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: November 16, 2009, 11:23:16 » |
|
Ik heb net de prijs gezien. Dit kan ik echt niet doorsturen onder de noemer 'adoptie'. Dit is 'Te Koop'
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: November 16, 2009, 12:05:40 » |
|
Jammer dat Lord nog steeds geen thuis gevonden heeft. Mijn schoonouders hebben enkele weken geleden telefonisch contact genomen en zijn gaan kijken naar Lord. Hebben hem echter niet mee naar huis genomen; vraagprijs voor hond was 550 , zonder chip en papieren.
550 : adoptie- of verkoopprijs???
Dan hebben uw schoonouders toch een andere hond voor trouwens. Ik heb net 3 vrienden laten bellen. 1 de zaterdag, 1 de zondag en 1 nu net en ze zeggen overal dezelde prijs, 400 euro en indien ze vertrouwen hebben in het toekomstige baasje is deze zelfs bespreekbaar. Hoe ik al zei, ze willen broodfokkers afschrikken en impulsaankopers ook en dit kan ik alleen maar terecht vinden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ziggy
Ploeteraartje
Geslacht: 
www.dogvision.be
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: November 16, 2009, 14:46:05 » |
|
als je een hond verkoopt móet die een chip hebben!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Levensboom
Puppedup
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: November 16, 2009, 21:26:31 » |
|
We hebben over dezelfde hond, ik heb jou persoonlijk gebeld om meer achtergrond informatie over Lord. Hij werd na deze affaire van Rescani site gezet - 400 of 550 € is een verkoopprijs, geen adoptie. (Valt nu jouw euro ????) Mijn schoonouders hadden echt interesse in deze hond. Hun hond was enkele maanden geleden gestorven, wilde hem een fijne thuis geven, vonden vraagprijs van 550 € teveel voor adoptie - aan de telefoon werd idd eerst een andere prijs afgesproken. Deze mensen reden voor niets naar Zutendaal....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*~*DF*~*
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: November 16, 2009, 21:47:49 » |
|
ik kan er wel inkomen dat ze broodfokkers wensen af te schrikken
maar dan moeten zij op huisbezoek gaan... zoals verenigingen doen... en zoals fokkers soms doen
hoe doen ze dat het best?
Ze vragen het adres van de kandidaten
Ze spreken af om eens de omgeving te zien waarin de hond gaat vertoeven ze vragen de eventuele overnemer uit... bijv: wat ben je van plan te doen met mijn hond? *Enkel in de tuin of ermee gaan wandelen? *Enkel in een kennel de ganse dag door? *Een sport ermee beoefenen? *Ermee naar een hondenschool gaan? *Hoe ga je met strafmaten overweg?
en dat allemaal zonder zelf te laten voelen hoe jij erover denkt VOORDAT je antwoord krijgt. want anders praten ze naar je hand en dat is nu net niet de bedoeling dacht ik.
Daarnaast lijkt het me gepast dat de persoon die de hond wenst van de hand te doen, ook eens zonder verwittiging langskomt.
Waarom?
omdat als je afspreekt, de mensen eigenlijk hun huis kunnen proper maken... als je afkomt zonder een verwittiging, zie je in feite ' de ware aard' van het huis...
Valt alles mee... voldoet het allemaal aan jou eisen?
herplaats hem dan bij die mensen...
|
|
|
|
|
|
Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
|
|
|
|