Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 3X loops in 11 maanden  (gelezen 2119 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Zorrathello
dikkopske

Geslacht: Vrouw

ik hou van jou

« Gepost op: November 09, 2009, 13:16:03 »

Wobo (Weimaraner) is voor de derde maal loops dit jaar, de eerste keer einde januari, de tweede keer in juli en nu begin november. Dat is toch niet normaal. Wat nu?

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #1 Gepost op: November 09, 2009, 14:19:05 »

is ze alle 3 keren wel 3 weken ongeveer loops geweest. OF heeft ze steeds de loopsheid na een aantal dagen of een week afgebroken?
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #2 Gepost op: November 09, 2009, 21:28:24 »

De meeste huishonden zijn gemiddeld 2 maal (soms 3 maal) per jaar loops.
Het komt meer voor.

Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #3 Gepost op: November 09, 2009, 23:10:09 »

De twee vorige loopsheden heeft ze volledig uitgedaan, nu is ze ong. één week loops. Ik heb al van een paar mensen horen zeggen dat ze best gestereliseerd wordt. Ik weet het niet zo goed.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #4 Gepost op: November 09, 2009, 23:34:47 »

dat zijn dan mensen die dat zelf nog nooit hebben voorgehad?

steriliseren doe je toch het liefst alleen als het echt nodig is? tis niet omdat ze drie maal loops werd, dat ze daarom een alien is eh...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #5 Gepost op: November 09, 2009, 23:46:21 »

steriliseren doe je toch het liefst alleen als het echt nodig is? tis niet omdat ze drie maal loops werd, dat ze daarom een alien is eh...

dat klopt, maar mss wel dat er iets mis is met haar hormonen en dat ze dus veel kans maakt op kanker of weet ik veel. Ik heb Zorra ook laten streliseren om de kansen op kanker te verkleinen (ze was wel 2X schijdrachtig geweest na de loopsheid)

En ik heb al in de loop der jaren verschillende teven (boxer, husky, labrador, rasloos) gehad maar nog nooit heb ik geweten van 3X loops op minder dan één jaar tijd.

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #6 Gepost op: November 10, 2009, 08:41:15 »

bij mijn vorige rottie zat er ook nog geen 4 maanden tussen de loopsheden, en ik heb weet van een teefje uit diezelfde lijn waarbij de loopsheden nòg korter opeen volgden
ik heb er nooit wat laten aan doen maar vervelend was het eigenlijk wel
uiteindelijk is ze maar amper 6 jaar geworden, maar ze is van nierfalen gestorven, dus iets wat er helemaal niks mee te maken had
Binno zat altijd netjes rond de 5 maanden (zelfde bloedlijn) en telkens schijndrachtig ook
uiteindelijk heb ik haar eind vorig jaar toen ze bijna 7 was moeten laten sterilseren toen ze een (open) baarmoederontsteking had

Minoes
Kwijlbakske
**

« Antwoord #7 Gepost op: November 10, 2009, 09:26:17 »

3x loops per jaar is perfect normaal ;) om die reden zou ik dan ook niet steriliseren. Ivm kanker en andere ziektes... de kans op melkkliertumoren verkleint heel erg als je steriliseert voor de eerste loopsheid en iets minder, maar toch nog een sterke daling wanneer je steriliseert voor de tweede loopsheid. Na de tweede loopsheid heeft sterilisatie geen invloed meer op melkklierkanker. Kanker aan de baarmoeder komt niet vaak voor, maar uiteraard: wat er niet is, kan ook geen kanker krijgen. Baarmoederontsteking komt heel vaak voor (bij 1 op de 4 honden die niet gesteriliseerd zijn) en kan erg gevaarlijk zijn (zeker als er geen uitvloeing is: dan wordt het minder opgemerkt en is de kans groter dat de baarmoeder barst en wanneer al die etter in de buikholte komt... slechte overlevingskansen... maar baarmoederontsteking kan ook met uitvloeing zijn en dan is de kans op barsten een pak kleiner).

Persoonlijk, als ik niet wil kweken met een hond, dan laat ik die steriliseren. Maar dat is hoe ik het doe en niet steriliseren is echt geen misdaad ofzo ;)
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #8 Gepost op: November 10, 2009, 14:00:17 »

Mijn DA vindt bij sterelisatie niet nodig om de baarmoeder te verwijderen. Het betreft dan een veel minder ingrijpende operatie en de baarmoeder verschrompeld toch als de eileiders weggenomen zijn met hetzelfde resultaat als gevolg. Ik heb Zorra dus ook laten sereliseren om later baarmoeder en melklierkanker te voorkomen. Trouwens ik meen te weten (maar kan me vergissen) dat ook bij een teef sprake is van castratie (en niet van sterelisatie) als alles weggenomen wordt.

charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #9 Gepost op: November 10, 2009, 19:53:19 »

Als je ze sterriliseerd, dus wat jij zegt: eileiders wegnemen, kunnen ze nog steeds loops worden soms. Ik ken iemand die heeft bij haar hond deze procedure uit laten voeren en ze wou dat ze het nooit gedaan had, want deze hond moest nogmaals geopereerd en toen werd ze nog loops.

Castreren is alles weghalen. En dat heeft ook nadelen, zoals dikker wordende hond (is veel voorkomend), incontinentie komt vaak voor. Het is maar net wat je zelf het vervelendst vind. Ik vind die loopsheden niet vervelend, ik heb allemaal dames en bij ons wordt alleen uit medische noodzaak gesterriliseert. Elke narcose is een aanslag op het hart. En de risico's van een narcose niet te vergeten! Een narcose is elke keer ook weer een aanslag op het lichaam en je kan wel denken, ach alleen sterriliseren en verder hoeft ze nooit meer onder het mes. Maar er kan nog zoveel gebeuren met zo'n jonge hond voordat ie oud is.

Mijn DA vindt bij sterelisatie niet nodig om de baarmoeder te verwijderen. Het betreft dan een veel minder ingrijpende operatie en de baarmoeder verschrompeld toch als de eileiders weggenomen zijn met hetzelfde resultaat als gevolg. Ik heb Zorra dus ook laten sereliseren om later baarmoeder en melklierkanker te voorkomen. Trouwens ik meen te weten (maar kan me vergissen) dat ook bij een teef sprake is van castratie (en niet van sterelisatie) als alles weggenomen wordt.
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #10 Gepost op: November 11, 2009, 08:33:14 »

is niet abnormaal hoor ,,,
tussen de 1 en 2 loopsheid zitten 6 maanden
tussen de 2 en 3 loopsheid 5 maanden , ze is ietsje vroeger
daar is niets mis mee ,,,geen zorgen maken hoor , lijkt heel normaal
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #11 Gepost op: November 11, 2009, 11:24:50 »

Bedankt voor de reacties. Ik was al een beetje bang dat er problemen waren met Wobo maar blijkbaar komt het meer voor, dus is een sterelisatie om die redenen niet aan de orde.

@Charmed, ik heb ook een oude teef van bijna 16 jaar die ook gewoon gestereliseerd is, dus alleen eileiders en ze is nooit meer loops geweest en Zorra ook niet meer. Ik wist niet dat ze nog loops konden worden na sterelisatie, het is niet zozeer het bloedverlies dat mij stoort, hélemaal niet maar ik heb het dus laten doen om risicos op latere kanker te verminderen.

charmed
dikkopske

Charming!

« Antwoord #12 Gepost op: November 11, 2009, 12:46:41 »

Het risico om kanker te verminderen is veel kleiner dan het risico dat jou hond onder een auto kan komen is mij ooit uitgelegd. Dus tja, waarvoor doe je het dan. Ik denk voor de portemonnee van de da?

Vaccinaties kunnen ook kanker veroorzaken, zelfs generaties later nog, kan het zo zijn dat als een hond te veel gevaccineerd is, dit doorgegeven kan worden door de moeder en hierdoor kanker ontstaat.
« Laatste verandering: November 11, 2009, 12:49:16 door charmed » Gelogd
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #13 Gepost op: November 11, 2009, 18:28:11 »

Als je ze sterriliseerd, dus wat jij zegt: eileiders wegnemen, kunnen ze nog steeds loops worden soms. Ik ken iemand die heeft bij haar hond deze procedure uit laten voeren en ze wou dat ze het nooit gedaan had, want deze hond moest nogmaals geopereerd en toen werd ze nog loops.

Castreren is alles weghalen. En dat heeft ook nadelen, zoals dikker wordende hond (is veel voorkomend), incontinentie komt vaak voor. Het is maar net wat je zelf het vervelendst vind. Ik vind die loopsheden niet vervelend, ik heb allemaal dames en bij ons wordt alleen uit medische noodzaak gesterriliseert. Elke narcose is een aanslag op het hart. En de risico's van een narcose niet te vergeten! Een narcose is elke keer ook weer een aanslag op het lichaam en je kan wel denken, ach alleen sterriliseren en verder hoeft ze nooit meer onder het mes. Maar er kan nog zoveel gebeuren met zo'n jonge hond voordat ie oud is.

Ik heb daar ook al van gehoord, maar dan was altijd de oorzaak dat ze een stukje eileider hadden laten zitten per ongeluk. Als allebei de eileiders volledig weg zijn, waar komt dan de loopsheid vandaan?  denk
Onze dierenarts haalt ook geen gezonde baarmoeder weg, de kans op incontinentie is dan veel groter. Alleen de eileiders worden volledig weggehaald, baarmoeder verschrompeld.
Castreren is wegsnijden en steriliseren afbinden, dus als alleen de eileiders worden weggehaald is het nog altijd castreren normaal gezien.
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #14 Gepost op: November 11, 2009, 20:41:02 »

Ik kan erop letten dat mijn honden niet onder een auto terechtkomen maar ik kan geen  baarmoederkanker of borstkanker tegenhouden tenzij er geen baarmoeder meer is, wat niet wil zeggen dat mijn honden geen andere kanker kunnen ontwikkelen. Ieder doet wat hij/zij het beste denkt voor zijn/haar honden, ik heb de mijne laten stereliseren, ik zou echt niet weten welk nadeel ze ervan ondervinden. Ik train ook agility en wil wedstrijden gaan lopen, als mijn honden twee (of drie) maal per jaar loops zijn geraken ze telkens achter in hun training en daar het niet om rashonden gaat was sterelisatie in mijn ogen de beste optie.

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: