Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Dixie en zijn knallen  (gelezen 3875 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Gepost op: November 08, 2009, 02:11:43 »

(blijkbaar is de topic ook niet gevonden na de crash)

Dixie houdt niet van knallen. Dat is ontstaan na zijn achtste levensjaar.

Op een dag wandelde ik langs de oude spoorwegroute en weerklonken er in de verte knallen... om de paar minuten één. Hij ging liggen. Ik krab omdat hij dat deed. Mij kwaad maken hielp niet, terugkeren wel... met z'n staart tussen z'n poten recht terug naar de wagen. Maar dat was geen oplossing natuurlijk... hij moest gaan wandelen en ik wou daar wandelen. Dus ... hem laten liggen en doorwandelen. Als ik ver genoeg was, kwam hij met hangende pootjes achter... tot hij dicht genoeg was (vond hij) en weer ging liggen... die knallen waren er van de vogelafschrikkanonnen... die staan bijna het ganse jaar door, behalve in de winter... zucht

Wat raar was, was als moeder mee ging wandelen, hij toch bleef wandelen. Moeder geloofde mij eerst niet natuurlijk. Tot hij het ook eens deed met haar erbij... Het was net alsof hij die knallen aan mij linkte. "Wandelen met m'n baasje = knallen" echt raar.

Op een andere plaats eens gewandeld, hij ging ook liggen bij zo'n knalgeluiden. Ik liet hem liggen, uit m'n zicht... toen ik terug kwam, was hij weg. Verdikke toch... ik snel naar dat boerenbaantje vanwaar we kwamen. Stond hij te kwispelen bij de wagen.

Als dat thuis is, is dat geen probleem natuurlijk... Hij weet het ook goed hoor. Als hij nog weet waar de wagen staat, is hij naar de wagen. Gaat ie lopen. Op een andere (onbekende) plaats, gaat hij liggen en krijg je hem met geen stokken meer vooruit... Ik heb hem zo nog een poos gedragen, toen we eens aan de Nete gingen wandelen... zwaar hondje zenne...

en het wordt er natuurlijk niet beter op

deze zomer met een deel van de forumleden - verjaardag Moozer - naar De Haan, staken ze daar net vuurwerk af.
Wat moet je dan doen met een angstige hond? Blijven staan... amai zijn oren. Nee, ik ging weg. Misschien wel niet dat wat je moet doen... Kreeg je dan omstaanders te horen die vonden dat wij daar niet moesten zijn met onze honden. Alsof wij dat expres deden... dwaze mensen. Hadden we dat geweten...  neen

En daarna kregen die knallen uitbreiding... in het begin na dat vuurwerk was hij bang van elk vliegtuig dat opsteeg. De lichtjes stoorden hem... door dat vuurwerk waarschijnlijk. Hij had ze zien oplichten en dan komt daarna pas de knal hé. Dus de lichtjes stoorden hem en dan nog eens het ronken van de vliegtuigmotoren... hij wou niet meer vooruit, zijn avondwandeling werd een nachtmerrie. Zelfs met gezelschap van Hans wou hij geen stap doen... Het was toch niet waar dat we 's avonds bij ons eigen huis, in zijn eigen omgeving, ook niets meer wilde?

Er was dan nog een dwaze boer die net in die periode ook had besloten zo'n knaller te zetten. Het werd compleet... maar wonder boven wonder durfde ie wel nog de tuin in. Vermoedelijk vond hij dat hij daar toch nog veilig was... Hij kon tenslotte naar binnen vluchten. Op een wandeling lukt dat niet hé.

De knallen namen dus uitbreiding naar de vliegtuigen... Op heden lijkt dat voorbij te zijn. De vliegtuigen mogen terug vliegen hoe ze willen, hij maalt er niet meer om.

Maar de rest ojee

Onlangs gewandeld waar een ronkende Quad ook besloot te rijden... Met geen stokken vooruit te krijgen. Hij gaat liggen. Ik doe hem rechtstaan, godzijdank wil hij dat wel nog. En dan zeg ik vooruit...

voorheen lukte het dat ik vooruit ging en dat Hans een kwartiertje later achterkwam met Dixie... tot die dat doorhad natuurlijk... Verscheidene wandelingen gehad dat hij besloot zich te gaan leggen. Dat is natuurlijk niet zo leuk, niet voor mij, niet voor de rest. Al hebben ze daar wel begrip voor...

Nu moet IK dus achterblijven, ik doe hem rechtstaan en duw hem met mijn benen vooruit, door vlak achter hem te blijven vooruitgaan... tot hij merkt dat het geluid zich verwijderd en al zeker niet in dezelfde richting gaat als waar wij naartoe gaan...

quad, vogelschrikkanonnen, gewone geweerschoten... ja de jacht is weer open. Ik wou gaan wandelen in Ichtegem. Hadden daar al gewandeld, met Sabine, deze zomer. Toen hielden de vogelkanonnen hem in de wagen. OOk niet uit te krijgen. Moesten we hem eruit zetten en zelfs dan nog veel moeite... gans de wandeling door.
Dus nu ik alleen, geen kanonnen... Ik kom aan het bos... bam... jagers... zucht ik sms een jaagster dat ze knallen en of ze nu wel al mogen schieten... Krijg ik terug dat ze dat het ganse jaar door mogen op vrouwtjeseenden ojee
ik zend terug dat ze dat zouden mogen verbieden. Krijg ik terug dat ik maar oordopjes in Dixie's oren moet steken. Typisch! maar dat helpt me niet vooruit... mijn wandeling naar de knoppen...

wandeling onlangs zonder foto's (remember)... plaste ie in de wagen. Waarom? krab weetniet waarschijnlijk omdat er aan het huis, wat verderop, geklopt en geslagen werd... toen hij uit de wagen was, moesten we hem nog meesleuren... mijn methode... tot hij merkte dat we echt niet naar daar gingen...

Deuren die dichtvallen... zo van die schuurdeuren... een boer die dat in de verte dicht laat vallen en dat weergalmt dan over de velden... Dixie gaat liggen... niets meer veilig op deze manier...

Onlangs had hij een kleine hersenbloeding, zegt de DA: 'geen stress bezorgen'

lol... dan mag hij nooit meer buitenkomen, want er is altijd wel wat die hem stress bezorgt op deze manier  aw

Dat zijn dan de nadelen aan ouder worden. Eénmaal er wat in het hoofdje zit, haal je dat er niet zo gemakkelijk meer uit...

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
els
AdviesRaad
Keffertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: November 08, 2009, 09:13:24 »

Toen met de quad viel het wel mee vond ik, we hebben dat geluid nog heel lang gehoord en dan was hij toch al terug vrolijk aan 't meestappen.

En als vliegtuigen ook terug doenbaar zijn - dan is 't toch dat het niet 'verergert' en dat hij over sommige geluiden wel terug overgeraakt - da's toch een beetje een goed teken ?

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #2 Gepost op: November 08, 2009, 09:37:02 »

heb je al eens geprobeerd met hem een DAP halsband aan te doen, misschien dat dat toch ietskes kan helpen weetniet
KLIK

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #3 Gepost op: November 08, 2009, 12:03:33 »

Ik denk dat die oordopjes wel geen oplossing zouden zijn. (ik weet ook wel dat dat niet serieus bedoeld was  grijns )
Vermoedelijk zal Dixie die geluiden minder goed kunnen plaatsen dan vroeger  weetniet
Nu, mij stoort het niet dat hij op wandeling er eens gaat bijliggen. Gewoon extra pauze  wink
Ik vind het erger voor jullie die zo bezorgd om hem zijn en voor Dixie zelf.
Die DAP hals band zou je eens kunnen proberen. Wie weet helpt het.

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: November 08, 2009, 12:17:14 »

Angsten die er al zitten worden soms inderdaad erger als ze ouder worden, mijn maltezertje had hetzelfde probleem.

Die DAP halsband lijkt me een goed idee. Kunt altijd eens proberen he. En met oud op nieuw (en misschien al tevoren) toch ook iets kalmerends geven (al weet ik niet hoe erg er bij jullie geknald wordt).

't Is hoe Riet zegt, mij stoort het ook niet als we op wandelingen extra moeten wachten hoor. Het is erger voor jullie die inzitten met Dixie en voor Dixie zelf.

Kijk ook eens hier, Bachbloesems voor verschillende dingen en schijnt goeie resultaten te hebben:

http://www.bachbloesemadvies.be/hoe-bachbloesems-gebruiken.htm
« Laatste verandering: November 08, 2009, 12:18:45 door Xtreme Taz » Gelogd

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #5 Gepost op: November 08, 2009, 13:16:42 »

Dat is zo met hondjes die ouder worden .En, hoe ouder ze worden (iets waar we ons gelukkig om prijzen dat ze die leeftijd al bereikt hebben ) , met hoe meer zaken we rekening moeten houden.
En, angsten, die zijn niet berekenbaar .
Misschien inderdaad eens proberen met zo'n DAP halsband zodat Dixie toch weer kan genieten van het wandelen. weetniet

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #6 Gepost op: November 09, 2009, 23:38:16 »

als die DAP halsband maar een maand werkt, ga ik er veel mogen kopen krab

ik dacht eerder ook al aan Bach Bloesem, maar dan moet er een gedragstherapeut eerst es mee op zo'n wandeling en moet hij net dan angstig zijn, anders kan er geen samenstelling gedaan worden... Ik ga niet zitten foefelen met iets waar ik amper wat van ken zenne...

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #7 Gepost op: November 10, 2009, 16:42:31 »

als die DAP halsband maar een maand werkt, ga ik er veel mogen kopen krab

Misschien weet je dit niet Tim, maar zo'n halsband kost een 24 € .Als dit nu echt helpt om Dixie voor de rest van zn dagen nog fijne rustige wandelingen te geven dan valt dit toch nog mee .  weetniet

Er bestaan ook pilletjes die daarvoor bestemd zijn "Telizen".

http://www.virbac.nl/BrochureTelizen.pdf

Misschien even bellen naar je DA en even navragen ?
« Laatste verandering: November 10, 2009, 16:47:54 door greatballsoffire » Gelogd

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #8 Gepost op: November 10, 2009, 21:03:51 »

op de site staat 35,75

maar goed, dat doet er eigenlijk niet toe...

merci voor de info wink

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #9 Gepost op: November 10, 2009, 21:41:05 »

onlangs is Beaphar ook met zoiets op de markt gekomen, de 'anti-stress band'
misschien een (goedkoper) alternatief voor die DAP weetniet
http://www.paardendrogist.nl/product/280/282/anti_stress_band/230136/

yvy
Snuifdooske

« Antwoord #10 Gepost op: November 10, 2009, 21:58:12 »

Wat die Beaphar  "anti-stress" band betreft;
Hoska draagt dat al een 3tal maanden continue.
Wij hebben dat gevraagd aan Beaphar zelf en dit kon geen kwaad,want deze werkt met feromoon.
De halsband geeft een lekkere Lavendel geur af en is zeer aangenaam en niet geforceerd .
De groene band is ook voorzien van een wit poeder maar na enkele dagen verdwijnt dat
De halsband doen wij in twee , want voor Hoska is die veel te lang en
zo doen we er twee maand mee,wat een duit in de portemonnee bespaart.
De kostprijs valt tussen de 13 en de 14€ en is verkrijgbaar bij Zoomart en Tom&Co
Dus voor ons komt dit dan op 7€ per maand.
Wij ondervinden al heel wat beterschap bij Hoska en willen die dan voorlopig ook
blijven gebruiken.
Ik zou zeggen,Tim ,proberen jong,baat het niet,dan schaad het niet. duim omhoog headbang duim omhoog

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #11 Gepost op: November 11, 2009, 08:43:47 »

heb je al eens geprobeerd met hem een DAP halsband aan te doen, misschien dat dat toch ietskes kan helpen weetniet
KLIK

als je nu toch een probeerd met de DAP halsband , je ziet dan heel snel dat het werkt waarschijnlijk
en als je Dixie dan met iets superlekkers beloobd dat de knal gaat ,
dat ze een link maakt tussen knallen en iets super lekker , ik zou het proberen ,
je verliest er niets mee om het te proberen

Ik heb Siebe ook op Bachbloesem gezet en vind zelf dat hij nu veel vrolijker en relaxter is
lig het aan de Bach bloesem ik weet het niet
maar ik hou wel van het resultaat ,hihihi
ik gebruik zelf ook wel eens Rescue van Bachbloesem , misschien ook iets voor Dixie na de knallen
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #12 Gepost op: November 11, 2009, 21:11:59 »

Als hij geen schrik meer heeft van vliegtuigen dan is het toch iets verbeterd.
Maar ik zou die DAP halsband eens proberen of de Bachbloesems.
Maar ik begrijp heel goed dat het voor jullie en voor Dixie zelf geen pretje is.

*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

« Antwoord #13 Gepost op: November 14, 2009, 15:20:17 »

Ximmeke schreef:
Citaat
ik gebruik zelf ook wel eens Rescue van Bachbloesem

en dat is? een mix van bachbloesems bij elkaar ofzo?

tussen haakjes: tis een manneke wink

greatballsoffire
Bolletje Wol

« Antwoord #14 Gepost op: November 14, 2009, 16:38:41 »

Ximmeke schreef:
Citaat
ik gebruik zelf ook wel eens Rescue van Bachbloesem

en dat is? een mix van bachbloesems bij elkaar ofzo?

Zie link  lach

http://www.bachbloemenremedies.be/rem_resc.html
« Laatste verandering: November 14, 2009, 16:40:26 door greatballsoffire » Gelogd

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: