Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Binno baarmoederonsteking  (gelezen 565 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 30, 2009, 00:02:31 »

--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Binno baarmoederontsteking
Bericht door: binno op December 22, 2008, 04:14:28
--------------------------------------------------------------------------------

Vorige dinsdag ontdekte ik een sliertje gele uitvloei van Binno op de vloer. :shock:
Ze is rond 25 november loops geweest.
Behalve de uitvloei had ze gelukkig geen koorts (38°), bleef goed eten en drinkt/dronk ook niet meer dan anders. Ze voelde en voelt zich nog steeds ook even "normaal" *kuchkuch* als anders. lol
Ik ben meteen begonnen met homeopathie (Uterovetsem van VSM) Echinacea en Wobenzym.

's Avonds nog begon ze wat erger te vloeien, maar dat kon het gevolg zijn van de druppels en pillen (doordat de baarmoeder ging samentrekken en de etter uitgedreven werd), maar ik moest het wel goed in de gaten houden dat het niet slechter werd.

In het weekend begon de uitvloei van kleur te veranderen, maar helaas niet lichter maar eerst wat geelbruinig, zondagavond zelfs roodbruin en vloeibaarder...
en veel... en stinken...  puke
Verder voelde zich wel heel de tijd OK, maar toch vanmorgen meteen maar een telefoontje naar de dierenkliniek en gevraagd wanneer we met haar konden langskomen want ik vertrouwde het zaakje niet helemaal.
Vanmiddag om kwart voor drie dus.
Nja, en laat ze nu net vandaag bijna geen uitvloei meer gehad hebben, maar ja, voor de zekerheid toch maar langsgegaan.
Baarmoederontsteking, maar gelukkig dus de open vorm, en waarschijnlijk was door de homeopathie de meeste pus er al uitgevloeid.
Kon ook zijn dat de baarmoeder zich nu wat verder gesloten had en er daarom nu minder uitvloei kwam.
Hij heeft even inwendig gevoeld en ook haar buik betast, dat was voor zover hij kon voelen OK.
Ze krijgt nu een AB kuurtje (Amoxyclav) en ik moet haar in elk geval de volgende tijd goed in de gaten houden of ze geen koorts meer krijgt, meer gaat drinken, minder eten, te rustig wordt enz.
Hij heeft wel aangeraden om haar toch binnenkort te laten opereren want de kans is groot dat ze dit terug gaat krijgen. aw

Titel: Re: Binno baarmoederontsteking
Bericht door: greatballsoffire op December 22, 2008, 04:37:43

thumbsup dat het nu verder de goede weg op gaat.

Bericht door: muffin en emma op December 22, 2008, 06:51:29

tja, dat is dus de reden dat ik gesteriliseerde teven heb.

Bericht door: Xtreme Taz op December 22, 2008, 06:55:51

We duimen op de goede afloop  thumbsup

Bericht door: els op December 22, 2008, 08:05:34

Citaat van: muffin en emma op December 22, 2008, 06:51:29

naar wat ik me meen te herinneren heeft/had Binno redenen om dat niét te laten doen, want er zijn wel degelijk ook nadelen  wink

thumbsup thumbsup omhoog in ieder geval

Bericht door: biegel op December 22, 2008, 08:07:08

Citaat van: muffin en emma op December 22, 2008, 06:51:29

hier was dat ook één van de redenen, ik denk als we French niet hadden gehad dat we Dancer ook laten castreren hadden. Ze was maar 2 toen maar volgens de DA was haar baarmoeder al "niet meer wat het moest zijn"...

de nadelen hier zijn enkel dat ze verdikt is, voor de rest heeft ze een mooiere vacht gekregen en is ze nog liever geworden  thumbsup

Bericht door: binno op December 22, 2008, 08:31:55

Citaat van: els op December 22, 2008, 08:05:34
naar wat ik me meen te herinneren heeft/had Binno redenen om dat niét te laten doen, want er zijn wel degelijk ook nadelen  wink
ja, ik was/ben altijd tegen geweest als er geen dringende medische reden is
en Binno is trouwens al een erg pittige madam, het moet niet nog erger worden
je hoort ook wel eens van incontinentie achteraf
en het blijft natuurlijk wel een zware ingreep wat altijd een klein risico inhoudt
maar ja, als het moet dan moet het natuurlijk denk

bedankt voor de duimpjes thumbsup

Bericht door: Sabine op December 22, 2008, 08:48:36

thumbsup dat het zich niet herhaalt en er dus geen operatie nodig is

Bericht door: muffin en emma op December 22, 2008, 09:15:13

Citaat van: binno op December 22, 2008, 08:31:55
Citaat van: els op December 22, 2008, 08:05:34
ja, ik was/ben altijd tegen geweest als er geen dringende medische reden is
en Binno is trouwens al een erg pittige madam, het moet niet nog erger worden
je hoort ook wel eens van incontinentie achteraf
en het blijft natuurlijk wel een zware ingreep wat altijd een klein risico inhoudt
maar ja, als het moet dan moet het natuurlijk denk

bedankt voor de duimpjes thumbsup

maar je hoort zo vaak van teven die op latere leeftijd moeten worden gecastreerd, dus ben ik er voorstander van het preventief te doen, bij poezen doen ze het toch ook???

Bericht door: Petalouditsa op December 22, 2008, 09:45:28

Ohhh Binno  :hugg:

Hopelijk snel alles weer ok  thumbsup

Bericht door: Riet op December 22, 2008, 10:34:08

Ik hoop dat Binno snel herstelt en dat een operatie niet noodzakelijk zal zijn.

Het heftiger worden van karakter was ook één van de redenen waarom we aarzelden om Charlie te laten castreren. Maar met haar medische geschiedenis hebben we dan toch beslist om het wel te laten doen. Na haar castratie is Charlie even bitcherig gebleven als voordien   grijns
Je kan het natuurlijk nooit voorspellen  weetniet

Bericht door: marij op December 22, 2008, 10:42:22

duimen dat dat vlug van de baan is   thumbsup thumbsup thumbsup , de rest zal je wel zien als het echt nodig is  nadien he  :hugg:
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: