Hey,
Heb besloten om hier dan toch een topic'je te openen in afwachting van 'mijn pup'.
Enkele tijd geleden hebben we besloten om een pup erbij te nemen.
Toby leeft sinds de komst van Faiko apart van Zaro (en Faiko) omdat hij te oud werd voor "de drukte".
Met zijn epilepsie en zijn slechte knieën e.d. werd het 'gevaarlijk om hem bij de groetere honden te laten.
Niet dat ze hem iets misdoen ofzo, maar hij liet duidelijk zien dat het hem soms wat teveel van het goede werd...
Zaro heeft sinds zijn 3 jaar een hernia, hij heeft er weinig last van tot nu toe omdat we gericht trainen op bepaalde spiergroepen om zijn rug te ondersteunen maar niet te belasten. Hij is intussen dik 7 jaar, nog enorm energiek maar stillaan is het beter voor hem dat hij het rustiger aan gaat doen omdat we hier en daar toch zien dat hij achteraf wel eens enorm stijf kan zijn.
Faiko is pas 3 jaar, zo gek als wat maar zeker een fantastische hond. Stabiel karakter, veel werkdrift en 'will to please' om gelijk welke sport te doen. Tot nu toe deden we gehoorzaamheid, agility, frisbee, flyball, diverse shows... maar hij kan ook zeer rustig en zacht zijn en dat maakt hem geschikt voor het therapiewerk waarmee we enkele maanden geleden gestart zijn. Hij is zeer sociaal naar mensen, andere honden (ook reu'en) en ook verschillende andere dieren (paarden, geiten, ratten, katten, etc,...).
Gezien hij het allemaal niet slecht presteerde begonnen we na te denken om met hem verder te gaan en eens na te gaan of hij eventueel dekreu geschikt zou zijn. Zijn showresultaten zijn al binnen, dan hebben we RX'en genomen van de heupen, ellebogen en schouders met als resultaat OFA Excellent (HD A1)en 2 keer OFA normal. Zijn DNA werd getest op HSF4 (is een dna test naar erfelijke cataract) en werd vrij bevonden. Zijn ogen zijn ook gespiegeld in februari 2009 en was in orde.
Faiko is red factored en heeft zowel stamboom sint-hubertus als ASCA registratie.
Bij deze kondig ik hier aan:
GEPLAND BEGIN 2010
Fated Faiko Van Nattrekja "Faiko"

V. CH. Highrails Done on a Dare (CKC)
M. Can u tame me van Nattrekja
XEl Del Paso Van Nattrekja "Luna"

V. AKC/CKC CH. Carolina's Rave Reviews
"Bronson" CDRs-STDc-ATDsd-HOF-ROM
M. CH. F. NL. LUX. Zizanie des Forces Vives
Onze bedoeling is om van deze combinatie een pup te houden (een reu'tje) en net zoals Faiko ook mee te werken.
De lijn van Luna zus van Elebelle van Nattrekja "Luca" en dochter van CH. F. NL. LUX. Zizanie des Forces Vives "Chayenne" trok me al een gehele tijd aan, al van voor ik Faiko had zelfs.
Dit zijn ook zeer stabiele honden, zijn mooi gebouwd en hebben bovendien ook meer dan genoeg will to please.
Ben benieuwd naar de pups zelf en kan eigenlijk al niet meer wachten