http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1115.0.htmlHet verhaal van Charlie

Charlie is dus een teefje.
Voor je tuin

in de eerste plaats zou ik voor een heel degelijke omheining zorgen die voldoende hoog is en voorzien dat je Jack er niet onderdoor kan graven

Het zijn heel goede gravers, springers en om een omheining die niet voldoende sterk is door te knagen, daar draaien ze hun pootje niet voor om.
Een echte Jack heeft een typisch Jack karakter.
Jij kan denken dat ze klein zijn, zij weten dat ze reuzegroot zijn. Voor de duivel niet bang dus, weten wat ze willen en dat is vaak niet wat jij wilt.
Hun opvoeding moet streng en consequent zijn want anders ben jij niet de baas maar zij.
Eenmaal dat ze weten dat jij de baas bent heb je een zalig hondje. Dat heeft mij wel zo'n twee jaar gekost

Onderschat ze nooit, ze zijn slim, een bal pure energie, wakers en schootzitters tegelijkertijd.
Een herinnering.
Een vriendin ging Kobbe showen maar wilde toch eerst nog een opfriscursus ringtraining gaan volgen.
Kobbe, Charlie en ik daar naar toe. Training gevolgd nog wat kletsen en iets drinken.
Voor het naar huis gaan even langs het toilet.
Kobbe's leiband aan iemand met een schotse herdershond gegeven. Charlie (haar kennende

) wilde ik meenemen.
Veerle die een rottweiler en een Akita had, verklaarde me gek, zij ging Charlie wel aan de leiband houden.
Met als resultaat dat ik het toilet binnenging met Charlie aan mijn zijde

Als ik ooit nog een Jack zou nemen, zou ik ook gaan voor eentje met stamboom.
Veel Jack's hebben een immuniteitsprobleem. Allergiën, atopie, demodex komt vaak bij hen voor.