Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De toekomst  (gelezen 1798 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Josephien
Jankertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Oktober 14, 2009, 16:00:52 »

Indien dit niet op de juiste plaats staat verhuis maar! Het gaat een beetje over de aanschaf van een pup, een beetje over een kennel en een beetje over een tuin...  rologen

Zoals jullie waarschijnlijk wel al door hebben ben ik mijn eigen aan't overstelpen met info en weetjes over het houden van een hond. Ik heb al veel te maken gehad met honden maar tot nu toe was die nooit echt van mij.
Hetgeen ik al weet is: Het word een Jack Russel Ruwharig. Niet de hondjes die je nu overal ziet opduiken met veel te korte pootjes. Wat eigenlijk geen "echte" Jack meer is.
Ik ben stiekem verliefd op deze hondjes: Dax, Bella en Pink van http://www.ofthehunterspride.nl./
Ik had graag een Jack met stamboom omdat naar mijn mening op het moment teveel gefokt word met Jacks en het risico van inteelt vergroot word. Niks is natuurlijk uitgesloten maar toch.
Nu ben ik er nog niet uit of ik een teefje of een reu wil maar mijn voorkeur gaat naar een reu. De mensen met een Jack op dit forum graag jullie ervaringen met teefjes of reuen.
Dan komt er nog bij dat ik een huisje op het oog heb dat ik 9/10 ga huren. De tuin echter is een oerwoud, niet dat mijn Jack dat erg gaat vinden maar ik wil hem graag nog terug vinden.  hondje
Mijn tuin moet dus nog ingericht worden, het moet een hondjes paradijs worden! Maar ook onderhoudsvriendelijk voor mij. Ik had al gedacht om een zandbak te maken? Natuurlijk veel gras maar ook een plaats voor mij om te zitten ontspannen en eens een BBQ'tje te houden.  :beach:
Graag jullie goede ideeen over de tuin, de kennel, reu of teef. Ideeen over nog andere goede kennels met Jack Russels...
Overstelp me met raad!!  schrijven
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 14, 2009, 21:21:30 »

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,1115.0.html

Het verhaal van Charlie  wink

Charlie is dus een teefje.

Voor je tuin  denk in de eerste plaats zou ik voor een heel degelijke omheining zorgen die voldoende hoog is en voorzien dat je Jack er niet onderdoor kan graven  grijns
Het zijn heel goede gravers, springers en om een omheining die niet voldoende sterk is door te knagen, daar draaien ze hun pootje niet voor om.
Een echte Jack heeft een typisch Jack karakter.
Jij kan denken dat ze klein zijn, zij weten dat ze reuzegroot zijn. Voor de duivel niet bang dus, weten wat ze willen en dat is vaak niet wat jij wilt.
Hun opvoeding moet streng en consequent zijn want anders ben jij niet de baas maar zij.
Eenmaal dat ze weten dat jij de baas bent heb je een zalig hondje. Dat heeft mij wel zo'n twee jaar gekost  bloos
Onderschat ze nooit, ze zijn slim, een bal pure energie, wakers en schootzitters tegelijkertijd.

Een herinnering.
Een vriendin ging Kobbe showen maar wilde toch eerst nog een opfriscursus ringtraining gaan volgen.
Kobbe, Charlie en ik daar naar toe. Training gevolgd nog wat kletsen en iets drinken.
Voor het naar huis gaan even langs het toilet.
Kobbe's leiband aan iemand met een schotse herdershond gegeven. Charlie (haar kennende  grijns ) wilde ik meenemen.
Veerle die een rottweiler en een Akita had, verklaarde me gek, zij ging Charlie wel aan de leiband houden.
Met als resultaat dat ik het toilet binnenging met Charlie aan mijn zijde   roflol

Als ik ooit nog een Jack zou nemen, zou ik ook gaan voor eentje met stamboom.
Veel Jack's hebben een immuniteitsprobleem. Allergiën, atopie, demodex komt vaak bij hen voor.

els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 14, 2009, 21:30:00 »

Ik ken niet veel van jackskes - mijn schoonmoeder en -zus hebben elk een teefje, op de HS ken ik 2 leuke reutjes   weetniet

De hondjes van je eventuele toekomstige fokker zien er wel leuk uit  thumbsup

Josephien
Jankertje

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 14, 2009, 21:53:21 »

Och Riet wat een mooi verhaal! En da filmke schitterend!!  roflol
Het is net het karakter wat jij omschrijft wat me zo aanspreekt! Een grote hond in een kleine verpakking. twister
Een deugniet die je regelmatig aan het lachen brengt.
Als ik aan die kennel vraag hoe het zit met de gezondheid van hun honden zouden ze mij daar dan een eerlijk antwoord op geven? Want denk toch (of ben ik fout) dat veel allergieën en andere ziektes erfelijk zijn niet?
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 14, 2009, 22:10:53 »

Als het een goede kennel is zullen ze jullie zelf over mogelijke gezondheidsproblemen inlichten.
Die immuniteitsproblemen zijn erfelijk, één van de redenen waarom we Charlie gesterilizeerd hebben.
Maar uit ouders die niks hebben kunnen pups komen die er wel last van hebben.
Daarom is een stamboom zo interessant met wat speurwerk kan je meer te weten komen over mogelijke gezondheidsproblemen.
Wat je zou moeten nagaan is of die kennel aangesloten is bij een nederlandse Jack Russel vereniging, en zo ja, wat de richtlijnen van die vereniging zijn.
Nederlandse kwekers (toch zeker de sheltiekwekers) hebben meestal een hele hoop vragen aan mogelijke toekomstige eigenaars.
En, als het zo is zoals bij de shelties hebben ze niet graag dat hun hondjes alleen thuis moeten zitten.  aw

Josephien
Jankertje

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 15, 2009, 19:13:57 »

Ja dat is het nu net. Ik heb een vereniging gemaild om te vragen naar hun opinie over deze kennel en krijg geen antwoord??
Ik heb de kennel ook al eens gecontacteerd en kreeg inderdaad een zee van vragen over mij heen, wat me eigenlijk alleen maar gerust stelt. Als ik puppy's zou verkopen zou ik die ook alleen naar een goede thuis willen laten gaan niet de eerste de beste die geld komt geven.
Ik zal nog eens moeten zoeken achter een Jack Russel vereniging en vragen naar hun mening.

Ik besef heel goed dat ook al de stamboom volledig gezond is ik toch een pup kan kopen die ofwel enorm veel geld gaat kosten aan da kosten of zelfs niet lang leeft. Als ik een pup koop dan ga ik er volledig voor en zal ik er alles aan doen om het leven van dat hondje zo fijn mogelijk te maken!
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 17, 2009, 00:13:53 »

het is niet alleen jij die overstelpt moet worden... jij moet hetzelfde doen met hen. En dan eigenlijk naar elkaar toe 'face to face'

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Josephien
Jankertje

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 17, 2009, 00:53:11 »

het is niet alleen jij die overstelpt moet worden... jij moet hetzelfde doen met hen. En dan eigenlijk naar elkaar toe 'face to face'
thumbsup thumbsup Da zal wel lukken!!
Ma het zal nog voor effe zijn. Huisje is onder renovatie, en ik wil eerst helemaal zelf tegoei geseteld zijn voor ik een hondje neem. Zodat ik mij thuis voel in zijn nieuwe huis!  zonnebril
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 17, 2009, 10:32:48 »

De meeste fokkers hebben toch een wachtlijst dus nu al informeren kan helemaal geen kwaad.
Als je alles te goei uitlegt is het meestal ook geen probleem om een nest op te schuiven moesten de pups er vroeger zijn dan dat je nieuwe huisje klaar is.

Ik had vroeger een JR teefje. Die was gewoon  zot  Ze had grootheidswaazin in alle betekenissen van het woord.
Buiten mega actief en binnen met geen stokken vooruit te krijgen  grijns

Nu hebben we een JR reu (geadopteerd) is een heel stuk braver als het teefje toen de tijd, alleen af en toe een meningverschil met de choco lab.

Het zijn wel alle 2 gladhaardjes en ik krijg meestal te horen wat is die groot voor JR  grijns (terwijl mooi van maat is)

Denk wel dat er na deze JR geen meer in huis komt  eehm
Als het aan het vriendje ligt alle windhonden buiten en alleen nog JR's en labjes  grijns

Onze honden zitten allemaal gewoon binnen. Sommige in een bench als we er niet zijn maar een hond echt alleen maar buiten houden zou ik zelf nooit doen.
Waar ik vroeger woonde zaten de honden wel in een buitenren als we er niet waren, maar dat was wegenssloop en benchopeet gedrag van mijn labrador.

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Josephien
Jankertje

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 17, 2009, 11:57:15 »

Grootheidswaanzin voor een Jack is redelijk "normaal"!!  laughing zonnebril Ik weet dat ik me daar aan kan verwachten!
De meeste mensen zien de kort benige Jack als de echte maar ja dat is natuurlijk niet zo.

Een duidelijk omschrijving:

Dit is een hond met te weinig beenlengte, een zgn. 'kortbeen'
Deze hond heeft een schofthoogte van ca. 30 cm, maar zijn poten zijn vergeten te groeien. Zou zijn 'lijf grootte' in balans zijn met de daarbij horende beenlengte, dan zou deze hond wel 45 cm!! zijn.
Ook het hoofd lijkt van een veel grotere hond te komen, de poten zijn niet recht en de voeten draaien uit. Zijn borst is te breed en zijn poten te kort, dit is een 'populaire kortbenige Jack'

Dit is een hond met teveel beenlengte
Ook deze hond past prima binnen de rasstandaard, nl. ca. 30 cm. en hij heeft een goed hoofd, nek en lichaam, maar is toch niet in balans. Hij heeft teveel 'lucht' onder zich. Het lijkt alsof zijn lichaam boven op zijn benen staat in plaats van ertussen. Zijn lichaam is maar 1/3 van zijn totale hoogte, terwijl de rasstandaard vermeld dat de onderkant van de borst zich qua hoogte in het midden tussen de grond en de schoft bevindt. Dit is een zgn. 'hoogbenige' Jack.

Deze hond is te lang in de rug
Ook deze hond is uit balans omdat zijn rug lengte veel te lang is ten opzichte van de hoogte van de hond.
Hierdoor lijkt het of de benen van de hond kort zijn.
Toch is de beenlengte correct, en ook de afstand van onderkant borst tot de grond is in orde. Ook dit is geen Jack Russell conform de rasstandaard.

Een hond in balans
Dit plaatje laat een hond in balans zien. Alles klopt. De schouder is schuinliggend, de onderkant van de borst ligt goed in het midden (1:1), en hij is marginaal langer (ruglengte) dan hoog (schofthoogte).
Dit is een prima Jack Russell!!!

Van mij mag hij buiten zot doen daar dient buiten voor. Ga er waarschijnlijk wel werk aan hebben om het verschil tussen binnen en buiten duidelijk te maken. Maar goh ik kijk er zo naar uit!! Wachten van 12 jaar tot 27 jaar is lang! Waarschijnlijk 28 voor ik er eentje heb!

Ah ja, hoe hoog denken jullie dat omheining zou moeten zijn??
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 17, 2009, 15:07:16 »

Citaat
Ah ja, hoe hoog denken jullie dat omheining zou moeten zijn??

Hoog  grijns

Foto is niet erg scherp, maar het zegt voldoende zeker?  hihi

Binno
Bolletje Wol

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 17, 2009, 16:20:42 »

amai, die heeft elastieken pootjes zeker, of springbonen gegeten hihi

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 17, 2009, 20:42:44 »

Springbonen zou ik nooit durven geven, dan zit ze aan de andere kant  hihi

yvy
Snuifdooske

Geslacht: Man

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 17, 2009, 21:08:26 »

hardlachen hihi hardlachen

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -
Josephien
Jankertje

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 18, 2009, 11:57:36 »

hardlachen hihi hardlachen

Sjiek!! Nu vraag ik me af wat er boven te zien was??
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: