Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kosten hond houden  (gelezen 2101 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Josephien
Jankertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Oktober 13, 2009, 15:26:06 »

Hey, ik weet niet of hier al iets over geschreven is, op 1ste zicht niet.
Hebben jullie een idee (schatting) wat jullie hond je per maand kost.
Eten, DA, speeltjes, onderhoud,...
Er zijn natuurlijk ook koopzieke mensen onder ons die elke keer ze een nieuw speeltje zien het niet kunnen laten liggen  twister Maar ik bedoel gewoon algemene kosten.
Ik heb nog geen hondje maar ik ga alleen wonen en droom al jaren van een hondje. Dit is mijn kans maar wil voor zo weinig mogelijk verrassingen komen te staan wat waarschijnlijk onmogelijk is. hmm
Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 13, 2009, 15:57:25 »

Ik kan het je vertellen, maar enkel formaat hondje cairn terrier enzo...

Voor zijn eten is dat niet zo veel. Ik koop Duck compleet, daar krijgt hij 200 gr per dag van (hondje van een 9 kg), ik doe dus 5 dagen met een pak van een 2, 70 euro, das per maand een goei 16 euro. 's avonds krijgt hij Denta stix voor een pak voor 21 dagen betaal ik een kleine 7 euro. Voor snoepjes neem ik die koekjes (in vorm van vierkantjes, rondjes, botjes) die je bij zoomart zelf moet nemen. Weet wel effe niet zeker meer wat die kosten (ik dacht zo'n 6.50 eur per kilo) ligt eraan hoeveel snoepjes je gaat geven wat de kosten zijn he.

Speeltje zou ik wel gelijk voor een goed gaan (voor een pup zeker) zou ik toch een Kong halen. Maar die van mij speelt niet, dus speelgoed 0 euro.

Mandjes kan je al vinden rond de 20 a 25 euro (voor een maltezer/ westie / cairn enz formaat)

Voor een tuigje betaal ik rond de 15 euro en heb er 2, zodat als 1 vuil en pas gewassen is ik een reserve heb.
Ik heb 1 kam en 1 borstel voor 'm daar heb ik samen zo'n 40 euro aan betaald denk ik, maar helaas heb ik daar niet alleen naar het praktische maar ook naar het mooie gekeken, die kan je misschien dus ook goedkoper vinden.
Ik heb een flexilijn, die kosten geloof ik rond de 20/25 euro.

3 maandelijkse kappersbeurt kost een 35 euro (Barney moet geplukt worden)

Dierenarts denk ik dat een 60 euro is met zijn jaarlijkse inentingen, maar dat kan van dierenarts tot dierenarts verschillen.

Kosten als je hondje tussenin ziek wordt kunnen aardig varieren naargelang de ziekte. Mijne is nu pas heel erg ziek geweest. Zware maag- en darmontsteking. 2 weken medicijnen, 3 DA bezoeken en 2 dagen opname DA, foto en ondderzoeken, infuus, eten en medicijnen zat ik rond de 500 euro. Mijn vorig hondje had hartritmestoornissen, moest plaspillekes krijgen, spierversterkers en hartpillekes, iedere 6 weken rond de 260 euro aan medicijnen kwijt.

Een gezond hondje kost je niet veel, maar een ziek hondje kan aardig in je portmonee kruipen.

Niet voor je af te schrikken hoor, maar als je een beeld wil kan dit er ook bij horen.

Ik zal misschien nog wel wat vergeten zijn, maar dat ongetwijfeld aangevuld worden. duim omhoog

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
heavenlysaints
Kwispeltje

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 13, 2009, 17:52:31 »

ik heb het in 2006 eens bij gehouden voor 1 jaar: was over de 3000€ !!!
zat wel operatie in van angel  zucht

We got rid of the kids, the dogs were allergic

http://s93.photobucket.com/albums/l42/Heavenlysaints/?albumview=grid
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 13, 2009, 18:07:21 »

Ja idd, ik ga ook niet opschrijven wat dat hier dit jaar gekost heeft  eehm 't is niet representatief denk ik ...

Josephien
Jankertje

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 13, 2009, 18:10:03 »

De hond die ik graag zou willen is een Jack Russel een ruwharige.

Wou graag een pup van deze kennel http://www.ofthehunterspride.nl.nu/
Misschien ook dadelijk jullie meningen hierover?

Plukken zal dus ook nodig zijn maar dacht dat ik dit zelf wel zou kunnen leren op termijn.
@heavenlysaints: Ik denk ook wel dat jou honden iets meer eten nodig hebben dan een Jack??  zonnebril Beetje groter.  winkt
Die 3000€ is dat dan voor de 3 honden of voor 1tje? Want het zou 250€/mnd zijn
en voor Xtreme Taz  ongeveer een 50€ (ruw genomen) plus dan nog 1 malig kosten aan mand, riem, etc... Die natuurlijk ook verslijten en kapot gaan.

Hoe ik het zag was een 70€ per maand en een reserve van 1000€ voor alle extra's die erbij kunnen komen.
Dit natuurlijk zonder de aankoop prijs want daar heb ik letterlijk al een spaarpotje voor van sinds ik 12 ben. Ik mocht nooit een hond maar mijn ma zei altijd begin maar te sparen voor als je het huis uit gaat dan moogt ge u ne hond kopen. Ik heb dit dan ook letterlijk gedaan.  bloem
els
AdviesRaad
Keffertje

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 13, 2009, 18:19:36 »

Ik denk dat je daar wel mee toekomt voor een kleine hond  denk

bij ons zal het voor eten en snoep rond de 200 euro/maand zitten voor de 4 honden en de kleinste is een border collie

lijntjes, kussens en manden enzo hoeven echt niet veel te kosten of de duurdere (degelijke, niet de fantasiekes) gaan lang mee

trimmen is bij ons per hond 150 euro/jaar/hond (2 keer per jaar 75 euro - tussendoor onderhoud ik ze zelf)

inentingen alleen word je ook niet arm van - 't is pas als ze ziek worden maar dat is niet te voorspellen natuurlijk  weetniet

en al de rest is optioneel denk ik hé - lidmaatschap hondenschool of cursussen, bij ons wedstrijdgeld en trainingsuitrusting etc... tot de auto toe die helemaal op maat van de honden gekocht en ingericht is  hihi

Xtreme Taz
Verjaardagsbazin
Lang Tongblad

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 13, 2009, 18:53:02 »

Ziet er een goede kennel uit.

Inderdaad, waar je zelf al op gerekend hebt, dat zou moeten lukken  duim omhoog

Ik weet niet hoe het zit met de Jack Russel club, maar bij de Cairn club worden er geregeld "plukdagen" georganiseerd om zelf je hondje te leren plukken. Ik heb het ook geleerd, maar heb er zelf het geduld niet voor  bloos

http://www.bloggen.be/cairn/

Enkel echte vrienden laten hun pootafdruk achter in je hart.
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 13, 2009, 19:58:03 »

Hallo Josephien welkom op het forum! Ik heb drie hondjes van de grote ong. van een Jack Russel en koop 20kg hondenvoer per maand aan ong. 1,20€/kg.(dat is dus voor drie honden hé). Ik geef ze gewoon droogvoer uit de Colruyt en daar doen ze het prima op. Soms geef ik ze ook Duck en van tijd koop ik kippennekken (niet koken!) bij een hondenpension en dat kost maar 0,40€/kg en met een kilo heb ik genoeg voor mijn drie honden voor een dag.
Eens je de eenmalige aankopen gedaan hebt denk ik dat de maandelijkse kosten wel meevallen hoor. Je moet de hond natuurlijk ook regelmatig ontwormen en in het seizoen behandelen tegen teken maar al bij al zijn die kosten nog te doen. (ra, ra, ra, wie ben ik?)

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Josephien
Jankertje

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 13, 2009, 20:14:26 »

Hallo Josephien welkom op het forum! Ik heb drie hondjes van de grote ong. van een Jack Russel en koop 20kg hondenvoer per maand aan ong. 1,20€/kg.(dat is dus voor drie honden hé). Ik geef ze gewoon droogvoer uit de Colruyt en daar doen ze het prima op. Soms geef ik ze ook Duck en van tijd koop ik kippennekken (niet koken!) bij een hondenpension en dat kost maar 0,40€/kg en met een kilo heb ik genoeg voor mijn drie honden voor een dag.
Eens je de eenmalige aankopen gedaan hebt denk ik dat de maandelijkse kosten wel meevallen hoor. Je moet de hond natuurlijk ook regelmatig ontwormen en in het seizoen behandelen tegen teken maar al bij al zijn die kosten nog te doen. (ra, ra, ra, wie ben ik?)
Naar aanleiding van uw profiel foto, Mabelle van op Bokt.be!  gek
Als ik goed kan rekenen komt gij op minder dan 10€/mnd uit per hond?? Alleen voedsel dan.
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 13, 2009, 20:45:44 »

Hier 5 honden: 2 labradors, 1 jack russel, 1 spaans iets (weegt een 7kg ongeveer) en 1 galgo.
Eumh eten komt hier op een 100€ ongeveer ze krijgen carocroc brokken. En soms wat duck.

Speelgoed hebben ze een paar dingen van kong en voor de rest alles wat in de solden is bij dierenwinkels omdat alles wat niet van kong is toch maar voor uit elkaar ze vijzen is  grijns ongeveer een 5 tot 10€ in de maand denk ik.

Kussens en manden gaan van 5€ tot 180€  (maar ze liggen meestal in de zetel)
Grote xxl bench 125€

Dierenarts: hangt er een beetje vanaf soms ziet die mens mij weken niet en soms kan ik er beter blijven wonen denk ik. eehm over één volledig jaar gezien een 500€ ongeveer (pillen Buck en Samuga mee geteld)

In hals en leibanden kan je ook zo duur gaan als je zelf wil natuurlijk. Heb er hier liggen van 2€ maar er liggen er ook van net geen 150€ (beetje een verslaving   stil)

Voor mijn galgo ben ik nu aan het jasjes shoppen en dit begint van een 20€ ongeveer en maak je ook weer zo duur als je zelf wil.

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 13, 2009, 21:11:21 »

1 Jack, 1 sheltie.
De Jack is een kortharige, geen gepluk dus  grijns
Eten  krab Charlie heeft atopie, om mogelijke problemen te vermijden wordt er hier hypo-allergisch voedsel gegeven.
1 zak brokken van 13,5 kg op 3 maand of iets langer zal ~ 10 € per hond per maand zijn.
Snoepjes, kauwmateriaal soms wat speelgoed reken  een ~15 € per maand per hond.
Maar dan is er de Zoowiera voor Kobbe, de spray om zijn haar gemakkelijker te kammen, nu en dan een kappersbeurt voor hem...
Voor Charlie, antibiotica, zalfjes, Viacutan, desensibilizatievaccin, glycoflex (geef ik aan Kobbe ook wel) en wie weet wat ik allemaal vergeten ben...
Brandstof om overal in het land naar toe te rijden om te gaan wandelen, vroeger naar shows met Kobbe.

In feite komt het erop neer dat zolang ze goed gezond zijn een hond zo veel kost als je zelf wilt en als ze niet helemaal gezond zijn, tsja dan kan de rekening aardig oplopen.

Linsey
Blaffertje

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 13, 2009, 22:09:11 »

Nu ga ik heel hard moeten gokken voor de kosten van de voeding, ze krijgen hier rauw en ik koop overal wat, prijzen varieren van 0.65euro tot 7.99euro de kilo. Lotje eet per maand zo'n 3kg en Kai 5.5kg. Per maand kost het eten ongeveer 25euro. Beiden zijn kleine honden, al is Kai al een iets grotere kleine hond. wink
Voor de vachtverzorging is het niet per maand, maar Kai heeft wel wat vachtverzorgingsproducten nodig (shampoo, balsem, vloeibare zijde, conditionerspray, oogverzorging) en enkele doosjes maizena per jaar. En dan 3 keer in het jaar ongeveer laat ik zijn oren plukken bij de hondenkapster, kost 10-15 euro per keer.
Snoepjes is hier bijna altijd overschot van kaas of gekookt vlees van wat ze normaal zowieso eten die dag, dus geen extra uitgaven daarvoor. Speelgoed koop ik eigenlijk al een tijdje ook niet meer, ze hebben hier meer dan 50 speelgoedjes die ik om de 2 weken per 5 afwisselen, telkens andere die in huis liggen.  
Dan jaarlijks de inentingen, inschrijvingen van wedstrijden (tussen de 180-270 euro), inschrijvingen van shows (ongeveer 200 euro), lidmaatschap van de hondenschool, oogonderzoek van Kai, zomer/lentemaanden vlooi/teekbehandeling. Halsbanden en leibanden heb ik al jaren niet meer gekocht, ik heb langharige honden dus geen nut om mooie halsbanden te kopen. Kussens, manden,.. hebben ze hier ook met hopen, dus ook al een tijdje niets meer bij gekocht, enkel een schapenvacht een paar maanden geleden.

Uiteindelijk kun je het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt é wink
Enkele jaren geleden waren het dan weer iets duurdere jaren doordat Lotjes allergie opstak. Maarja kan je allemaal niet vantevoren uitrekenen zoiets wink
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 13, 2009, 23:25:32 »

ik hou dat niet echt bij eigenlijk... veel te lastig.

Ik weet alleen dat ik een zak Fides Euro Premium koop van 15kg en dat ik daarmee ca 2 maand mee toekom en das voor een kruising Labrador (schofthoogte 52cm) en een kooikerhondje (schofthoogte 42cm) aan de prijs van om en bij de 40 - 42 euro. Hangt van de winkel af.

Daarnaast krijgen zij ook Duck. Grote vriezer en een gedeelde vriezer (met m'n moeder) dus daar kan heel wat Duck in dan. Twee dozen ook over twee maand zo ongeveer dacht ik. Dat zijn ca 32 verpakkingen... Als je dat int groot aankoopt is dat goedkoper... Voor 1 doos betaal ik ca 35 euro dacht ik, kan beetje meer zijn...

en dan heb je natuurlijk nog de beloningssnoepjes of de snoepjes tussendoor... je wil natuurlijk dat je hondje braaf is en dan wil je wel eens wat meer geven dan alleen maar je stemgeluid of een streling door de haren van je lieverd.

Je hebt trouwens naast de ruwharige Jack Russel, ook nog de Parson Russel.

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Sheltiefun
Grommertje

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 14, 2009, 11:31:32 »

Precies kan ik dat ook niet uitleggen. Wij hebben drie sheltie's en één aussie.

Zij eten samen per dag 1 kg worst van Topdog wat per 50 kg € 1,9 euro per kg kost, dus maandelijks zo'n 60 euro. Daarbovenop kopen we barfstukken zoals ribben, zalmkoppen, nekken etc ... en rawhide benen. De trainingsbotjes kopen we per gehele doos aan met 14 zakjes. Denk dus alles samen zo'n 100 euro per maand. ( zonder de katten gerekend )

Dierenartskosten zal gemiddeld 500 euro zijn denk ik ( met de drie katten ingerekend ).

Daarbovenop moet je nog pipetjes aankopen tegen vlooien en teken etc... die zijn ook al kostelijk.

Speelgoedjes, mandjes, benchen, halsbandjes en lijntjes etc.. koop je meestal bij aankoop van de hond al aan.

Je kiest zelf een beetje hoe duur je het maakt. Ik kan bv geen enkele dierenwinkel passeren zonder binnen te gaan en iets te kopen ...  bloos voor mij geen sjakosjes , 100 paar schoenen en 20 vesten, liever hondenspullekes  grijns
Zorrathello
dikkopske

ik hou van jou

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 14, 2009, 12:17:34 »

@Josephien, ja ik ben het, kom al langer op dit forum dan op Bokt maar dit Forum is begin dit jaar gecrasht geweest waardoor een heel deel van de topics verdwenen zijn.
Wat betreft de kosten voor mijn honden, ik geef ze zéker geen merkvoer, heb ik nooit gedaan en heb al meer dan 30 jaar honden. Mijn honden zijn gezond, mijn oudste nu is 15 1/2 jaar en nog supergezond. Het zal met honden hetzelfde zijn als met paarden, de een zegt : het beste en het duurste is nog niet goed genoeg en de ander (zoals ik) is van mening dat je daarin niet moet overdrijven. Zoek de middenweg en neem uit de meningen van de mensen hier wat er naar uw gevoel het juiste is. DA hebben meestal ook een voedingsmerk die ze verdelen maar die is dikwijls duur (Hills bv.). De AVEVE heeft ook hondenvoer, naar mijn mening van goede kwaliteit en niet te duur. De aard van de voeding die je moet geven hangt ook wat af van de bestemming van je hond, gezelschaps- of echte sporthond. Ik doe agility met mijn honden maar reken ze gewoon onder de gezelschapshonden.

Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: