--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Bench
Bericht door: Rita op Januari 23, 2008, 07:56:03
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou graag Nuka aan een bench laten wennen tijdens de uren dat ik niet thuis ben.
Hoe laat ik haar daar het best aan wennen ?
Ik zou maar beginnen tijdens het weekend , omdat ik dan het meeste tijd heb.
Titel: Re: Bench
Bericht door: binno op Januari 23, 2008, 08:05:05
Bench in huis zetten met het deurtje open, kussen of dekentje erin, iets lekkers, speeltje eventueel en Nuka er zelf in en uit laten gaan uit zichzelf, deurtje open laten.
Als ze dat een tijdje doet en de bench als iets leuks of een veilig plaatsje begint te zien doe je af en toe het deurtje eens eventjes dicht, en zo bouw je dat langzaam op...
Bericht door: saskia op Januari 23, 2008, 08:08:43
Eten in geven kan ook helpen ...
Wel opletten met wat je erin laat liggen als het deurtje toe is ...
Bericht door: Perdita op Januari 23, 2008, 08:11:43
Idem als Binno zegt. Je kan ook haar eten erin geven.
En met een dekentje erover wordt het een extra knus plekje voor haar.
Wanneer je zover bent dat ze er even in kan met het deurtje dicht, is het ook belangrijk om haar er niet uit te laten als ze jankt of op een andere manier protesteert. Want zo beloon je haar voor haar "slechte" gedrag. Maar als de banchtraining geleidelijk aan gaat, en niet te snel, dan zal ze niet gaan janken.
Een kong is altijd interessant om te geven in de bench

.
Bericht door: De Sjelle op Januari 24, 2008, 10:11:46
Ook regelmatig eens een klein snoepje ingooien wanneer ze het zien. En later wanneer ze het niet zien.

Dan komen ze daar regelmatig eens in kijken he? Hier hebben we dat toch zo gedaan.

Bericht door: saskia op Januari 24, 2008, 10:31:29
Ik werk met het commando 'plaats' ...
Als ze dat horen stormen ze elk in hun bench en wachten op hun koekje

Bericht door: alessandraak op Januari 24, 2008, 12:24:29
Kashmir kent het commando "bench" ook en 't is het enige dat ik hem met zoveel plezier zie doen. Voor een koekje, weliswaar.

Bericht door: Rita op Januari 24, 2008, 01:14:04
Der is wel 1 verschil met jullie hondjes , die hebben dat geleerd van pup af maar Nuka is reeds 1.5 jaar en heeft 1 jaar achter tralies gezeten.
Ons Chucky heb ik ook groot gebracht met de bench en dat ging perfect .
Bericht door: Riet op Januari 24, 2008, 01:29:24
Charlie heeft dat pas geleerd toen ze drie jaar was of zelfs nog wat ouder.
Of juister gezegd, ze heeft de bench die er toen stond voor Frodo aangeslagen. Ze heeft er dus zelf voor gekozen om een bench te hebben.

Bericht door: alessandraak op Januari 24, 2008, 01:58:27
Citaat van: Rita op Januari 24, 2008, 01:14:04
Der is wel 1 verschil met jullie hondjes , die hebben dat geleerd van pup af maar Nuka is reeds 1.5 jaar en heeft 1 jaar achter tralies gezeten.
Natuurlijk, het zal wel wat langzamer gaan, maar volgens mij is dat toch goed mogelijk om dat te leren hoor.. Honden zijn slimme dieren en met beloningen moet dat volgens mij zeker lukken.

Bericht door: saskia op Januari 24, 2008, 02:02:45
Das juist dezelfde manier ... Alleen zal het bij jou ietsje langer duren voor het door heeft maar uiteindelijk komen we op hetzelfde punt

Veel succes en doorzetten
Bericht door: binno op Januari 24, 2008, 02:32:10
Citaat van: Rita op Januari 24, 2008, 01:14:04
Daarom denk ik ook dat het van belang is om Nuka zelf het initiatief te laten nemen en uit zichzelf op haar eigen tempo de bench te laten verkennen.
Ze moet de bench als een veilig nest gaan bezien, net zoals een mandje waar ze zich kan terugtrekken om wat rust te hebben.
Hier staan de benchen ook nog steeds van toen ze pup waren, met een dekentje eroverheen, en daar gaan ze uit zichzelf inliggen om te gaan slapen. Gian nog met het deurtje toe, de anderen met het deurtje open.
Zolang Nuka niet op haar gemakske in de bench gaat liggen zou ik zeker niet forceren om haar erin te krijgen of om het deurtje dicht te doen, het moet positief blijven voor haar.
Ook het dichtdoen zou ik in stapjes doen, dus niet meteen slotje erop, maar gewoon even het deurtje tegen zetten.
Bericht door: Lady op Januari 25, 2008, 12:07:40
Eloïse ons oudje slaapt sinds de zomer in een bench - de DA had het me al lang aangeraden omdat ze snachts steeds rondliep en zo de anderen in hun slaap stoorden en die gingen dan weeral binnenplassen en elke morgen kon ik vegen maanden aan een stuk

Ik kocht die bench ( wel een gesloten plastieken reisbench met traliekes aan de voorkant - ik vond de gewone te koud voor haar) ik kwam et hier mee toe en zette ze neer buiten in de veranda en deed het deurtje er af en wie nam de bench onmiddelijk in beslag - ja Eloïse .
Ze houd van haar bench - na een weekje deed ik haar bench dicht s'nachts de eerste nacht heeft ze zich een paar keer laten horen de tweede nog één keer - ik heb gedaan of ik haar ni hoorde en nu moet ik niet meer kuisen elke morgen
Bericht door: Ziggy op Januari 25, 2008, 08:51:00
Zigje was ook al ouder als we t haar aanleerden. In het begin was ze doodsbang en wilde ze er niet in. Ook niet voor de hele rij snoepjes dat ik er had ingelegd. Ben er uiteindelijke zelf ingekropen en ze gelokt. Heb daar dan een hele tijd gezeten terwijl ze op mijn schoot in slaap was gevallen. (en kramp dat ik had niet te doen!!!!

)
Heb er in t begin op de zetel naast geslapen. Als ze dan wakker werd was ik in de buurt. Piepte ze even dan stak ik mijn hand door de tralies.
Bij mijn pup heb ik dat ook zo gedaan.
Er wordt wel gezegd dat je blijters maakt met aandacht geven als een hond jankt. Maar we laten dat niet eens escaleren tot janken. Een kleine piep en we stellen ze gerust. Je zou voor minder piepen als je ineens in een metalen kooi terechtkomt ver van alles wat je kent!
En we hebben geen blijters

Bericht door: greatballsoffire op Januari 25, 2008, 09:01:11
Citaat
ik vond de gewone te koud voor haar
Ik heb in de benchen van onze honden Novilon gekleefd op de metalen schuif.
Ze hebben er wel een vetbed en een handdoek in , maar, ze maken er graag een holletje van en wij vonden dat ook maar niks dat ze dan op die metalen plaat lagen.
Dus ben ik naar Home Market gereden , heb daar 2 restpartijen Novilon gekocht en heb er voor iedere bench een op maat gesneden.Erin gekleefd en ze vinden het echt zalig

En, wij vinden het voor hen ook knusser zo. En, het is ook onderhoudsvriendelijk.
En, we leggen iets over de bench zodat het eigenlijk een holleke vormt
Casanova was 3 jaar toen hij hier kwam en geen bench gewoon. En, in geen tijd vond hij het een veilig plaatsje.Ah ja, hij kreeg er eten in, snoepjes , speeltjes die de anderen niet konden pikken en 's avonds kon hij met zn koppeke op zn beer slapekes erin doen.

Bericht door: Ziggy op Januari 25, 2008, 01:30:03
's avonds kon hij met zn koppeke op zn beer slapekes erin doen
ooh hoe lief :-)
Bericht door: greatballsoffire op Januari 26, 2008, 04:27:16
Citaat
ooh hoe lief :-)
Is ook hartverwarmend om te zien hoor

Bericht door: Dogsfriendly op Januari 27, 2008, 09:44:08
Mama wist niet hoe ze die moest openkrijgen en was sowieso ook te 'zwaar' om het alleen te doen. Dus hebben Hans en ik die opengezet... Nu staat hij naast de pc-bureau, met het deurtje open. Nuka komt af en toe eens ruiken, maar ik forceer haar niet zenne... als ze er een stap inzet zou ik al sneller zeggen: 'dat is braaf si' ofzo.
Ze ligt nu in de zetel, niets te doen... op andere keren zou ze weer durven iets kapotbijten, zoals daarnet met ma erbij.
Nu dus niet en ik heb haar al beloond door een aai en een leuke geluiden...
in de hoop dat ze begint te snappen dat beloning volgt als ze zich kalm houdt.
Bericht door: Lady op Januari 27, 2008, 10:31:28
Goed bezig

Bericht door: Dogsfriendly op Februari 01, 2008, 07:32:13
ondertussen zit ze al enkele ochtenden in de bench...
ze had de keuken als haar domeintje ... hele tijd niets gedaan daar... tot ze de gordijntjes aan het raam van de achterdeur ontdekte

met de gordijnen zelf is er niets, maar dat metalen stokje was zodanig veel gebogen dat je er niets meer mee kon aanvangen...
dus zit ze nu in de bench... En voor zover we weten, zonder huilen (anders zou de buurvrouw het wel zeggen) en zonder stukmaken van dingen...
Bericht door: Riet op Februari 01, 2008, 01:44:50
Snel geleerd dan

Bericht door: Lady op Februari 01, 2008, 11:30:19
Bravo :winkthumb:
Bericht door: Petalouditsa op Februari 02, 2008, 10:53:40
Zo te zien gaat het al goed