Gisteren heeft Copin zijn 1e gehoorzaamheidswedstrijdje achter de rug,
en gezien de probleempjes die hij met zijn rug heeft tegenwoordig, had ik niet zo'n hoge verwachtingen,
Hij heeft dus amper trainingen meegedaan, een stuk of 3 de laatste paar maanden,
gelukkig heeft hij een stevige basis

Het begon in ieder geval vroeg, om 8.30 met zijn meest gehate en gevreesde oefeningen, de beoordeling.
Hij heeft een extreme argwaan naar vreemde mensen toe, laat hem 10 min. kennismaken en hij kruipt wel op je schoot, maar als hij je niet kent

deze keer was de ringmeester een boom van een vent die met gezwinde pas op hem afkwam, maar we houden na wat getouwtrek toch nog 11 vd 30 ptn over... :bloos:
(dat is ook de reden dat hij geen shows meer doet)
De rest valt vrij goed mee, zelfs mijn zenuwen

enfin, liggen ging goed, lawaai ook, voedsel weigeren ging hij een beetje achteruit gaan zitten, want het was weer die grote vent

nadien bij de wandeling hebben we een halve meter,
en bij de apport komt ie mooi in zit voor, maar laat die wubba tussen mijn voeten vallen, wat op zich ook al een prestatie is, want normaal gezien dropt hij die een meter voor mij.
komen op bevel ging vlekkeloos

De houdingen heeft hij wel een bijbevel nodig om van lig naar zit te gaan, maar dat is dus zijn rugprobleem dat tegenwerkte

maar we haalden nog een 254/280. geen plaatsing natuurlijk, maar toch goed gewerkt vind ik, voor een onervaren en niet-getrainde hond