Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: diarree en overgeven  (gelezen 1288 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 29, 2009, 23:40:28 »

--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Diaree en overgeven
Bericht door: Lady op Februari 29, 2008, 11:15:37
--------------------------------------------------------------------------------

Onze kleinste maltezer Prutske heeft van vannacht diaree en overgeven  - heb haar twee maal buiten moeten laten vannacht en stinken da da dee aw
Nu deze morgen om 6 uur al rijst zitten koken en voor ik naart werk ging haar wat rijst in een kommetje gedaan en in een ander kommetje rijstwater , toen ik thuiskwam van het werk - de rijst had ze opgegeten maar ook terug overgegeven en diaree  aw
Nu moesten we vandaag bij men tante op bezoek - terug wat kranten gelegd in de keuken en ja er was terug diaree op - lichtbruin en slijm ook zo al een beetje  weetniet haar rijstwater wil ze ni drinken dus heb ik haar daarnet maar ander water gegeven .
Nu moet ik morgen voormiddag naar de oogarts voor mij en Emma , dus ik kan niet lags de DA aw
Vroeger had ik daar medicatie voor maar die is op zo te ien en ik weet echt ni meer hoe da noemde  weetniet weet iemand van jullie dat per toeval ??????

Titel: Re: Diaree en overgeven
Bericht door: muffin en emma op Februari 29, 2008, 11:30:53

Lacteol??
Of dat ander, dat bruin spul, dju ja, hoe heet dat? precies stopverf he.
Misschien als je dat omschrijft bij de apotheek dat zij het weten

Bericht door: Lady op Februari 29, 2008, 11:52:51

Ja da ken ik alle twee - ik denk da ik lacteol in huis heb en da ander noemt baricsal dacht ik  denk
Zou ik een heel lactioleke mogen geven ?

Bericht door: muffin en emma op Maart 01, 2008, 09:21:19

Als kind kreeg ik lacteol van mijn ma. Altijd twee tabletjes deed zij in een kop thee. Maar best even bellen met de DA voor de dosis denk ik. Die naam die jij zegt ken ik niet.

Bericht door: Christel op Maart 01, 2008, 01:01:51

Ze hebben hier bijna nog geen last gehad van diaree, Erka 2x en toen moest ik ze Kaomycin geven.
De DA raadde me ook aan om ze witte magere natuuryoghurt te geven. Dat brengt de darmflora weer in orde. Rijstkoeken moest ik ook geven.
Erka heeft hier dus 2 dagen alleen maar rijstkoeken en yoghurt gekregen.

Die Kaomycin is een antidiareeticum voor diergeneeskundig gebruik.

Bericht door: Copin op Maart 01, 2008, 01:30:39

Als ik (of Copin) da voorheb thuis, laat ik eigenlijk alles zijn beloop gaan, en geef ik geen voeding meer...
geen middeltjes, maar gebruik maken van de spoeling, laten we zeggen.
Een dag zonder eten kan geen kwaad, en dan de spijsvertering ook tot rust komen

Bericht door: Riet op Maart 01, 2008, 01:37:48

Citaat van: Copin op Maart 01, 2008, 01:30:39
Als ik (of Copin) da voorheb thuis, laat ik eigenlijk alles zijn beloop gaan, en geef ik geen voeding meer...
geen middeltjes, maar gebruik maken van de spoeling, laten we zeggen.
Een dag zonder eten kan geen kwaad, en dan de spijsvertering ook tot rust komen

Wat je kan doen is zoiets als enterol geven. Er bestaan goedkopere versie's daarvan dat vraag je best aan je apotheker. (zijn dus gevriesdroogde darmbacteriën)
Voor de rest geef ik Copin gelijk, een dagje vasten kan geen kwaad, vooral drinken is belangrijk.
Als het langer duurt dan ben je best kontakt op te nemen met je DA.

Bericht door: Lady op Maart 01, 2008, 01:50:08

Ze heeft al anderhalve dag geen eten gehad nu en ze is uitgehongerd  aw
Ik heb haar daarnet rijst gekookt samen met gekookte americain , het is nu aant afkoelen .
Ik mocht haar primperan geven tegen het overgeven en een kwartier derna haar eten - ben benieuwd of het inblijft se  weetniet
Rijst koken met vlees helpt hier altijd goed , zodus nu hoop ik ook .

Bericht door: Riet op Maart 01, 2008, 01:57:18

Als ze last heeft van haar maag kan rijst wat zwaar zijn soms.
Het normale patroon bij buikklachten van de hondjes hier is.
Dag 1 geen eten, en meestal willen ze dat toch zelf niet.
Dag 2 gekookte deegwaren in kippe bouillon, kleine beetjes meerdere keren per dag
Dag 3 gekookte deegwaren met beetje gekookte kip + bouillon, ook in kleine beetjes en meerdere keren per dag
Vanaf dan kipgehalte verhogen en als alles in orde is terug geleidelijk overschakelen naar gewone voeding en gewoon aantal keren.

En dan één keer per dag die enterol of gelijkaardige middellen.

Nu ik hoop dat het snel overgaat en dat het niet het begin is van een plaagje dat rond gaat bij je hondjes  aw

Bericht door: Lady op Maart 01, 2008, 02:03:31

Pasta had ik haar ook kunnen geven , maar de rijst is hier wel zeer zacht gekookt drie kwartier wel ( zoals de DA mij altijd al zei) en is ook om de diaree mee te stoppen . Tot nu toe hielp dat hier bij elke hond die diaree had  wink
Ze zit appart in de keuken en mag niet bij de andere honden  grijns

Bericht door: Riet op Maart 01, 2008, 02:05:29

Ik sprak over die pasta omdat je ook iets gezegd had van overgeven  wink

Bericht door: marij op Maart 01, 2008, 02:07:24

geef ook paar dagen pasta als mel even niet goed is, diaree is daarmee bij he binnen de volgende dag van de baan  :winkthumb:

Bericht door: Lady op Maart 01, 2008, 02:08:42

Ja voor het overgeven zou de pasta beter zijn maar zolang ze diaree heeft kan ik ze in huis ni laten bij de andere honden - ziet ge die andere daar al doorcrossen  bang   :shock:

Citaat van: marij op Maart 01, 2008, 02:07:24
geef ook paar dagen pasta als mel even niet goed is, diaree is daarmee bij he binnen de volgende dag van de baan  :winkthumb:

Da wist ik ni - kan da volgende keer is proberen   :winkthumb:
Maar liever geen volgende keer  grijns

Bericht door: Riet op Maart 01, 2008, 02:11:04

Ze apart houden is een heel goed idee, niet alleen voor het overal door crossen van de andere hondjes

Bericht door: Lady op Maart 01, 2008, 02:18:00

Maar zielig da ze soms doet - ocharme net ne kleine pup die  :ween:
Vanacht heeft ze haar stillekes gehouden - was al content

Bericht door: binno op Maart 01, 2008, 02:28:17

Ik heb hier Okugest van VSM tegen misselijkheid en diarree, maar daar is in België nogal moeilijk aan te geraken, tenzij via online shops.
Probiotica werkt bij diarree dikwijls heel goed, dus Enterol lijkt me ook prima.
Rijst geef ik nooit, ze zijn niet gewend om dit te eten en daar kan hun maag/darmen dan misschien nog meer van slag door geraken.

Bericht door: Lady op Maart 01, 2008, 03:05:08

Probiotica ken ik niet - enterol heb ik in huis , maar ik kreeg er haar gisteravond niks van binnen - ze wou echt niks aannemen .
Nu ziet ze er al heel wa beter uit - raar dat niemand van jullie ooit rijst geeft bij diaree - ik kreeg de tip van men DA biina 4 jaar geleden toen men broodfokpupje Fluukje al in schok aan't gaan was - rijst samen met mager vlees wel drie kwartier koken dat alles echt zeer mals is en dat laten eten om de diaree mee te stopen - werkte to nu toe steeds met succes bij men honden .
Ik denk dat ze diaree heeft daar ik Prutske ook aant wennen was met Duck eten - Eyota heeft der ook na een paar dagen eens een verschrikkelijke diaree van gehad en stinken - ni te doen .
Ik weet nu ni of ik het haar nog ga durven geven  aw

Bericht door: binno op Maart 01, 2008, 05:14:25

Citaat van: Lady op Maart 01, 2008, 03:05:08
enterol heb ik in huis , maar ik kreeg er haar gisteravond niks van binnen - ze wou echt niks aannemen
Pilleke achterin de keel lukt ook niet?
Als het echt niet anders lukt dan vermaal ik het pilleke tussen twee lepels of in zo'n speciaal pillenstamperke, ik mik het poeder dan in zo'n plastic spuitje (zonder naald) doe er een klein beetje water bij, goed schudden om te mengen, en spuit dat dan in hun muileke.
Is soms ook een heel gedoe, maar als het moet dan moet het maar.

Bericht door: Lady op Maart 01, 2008, 05:30:00

Ewel ik had altijd zo een spuitjes in vooraad maar bij de verhuis zijn die foetsie .
Ik heb haar daarstraks hare primperan ook met een soort spuitje dat ik vond bij onze medicatie gegeven - het was wel een heel gevecht maar 1 - 0 vor mij  headbang
Ze heeft tot nu toe nog niet moeten overgeven of geen diaree - hopelijk blijft het zo en dan morgen in de douche  grijns ik heb haar al een paar keer half afgespoeld maar morgen tegoei zunne .

Bericht door: Minoes op Maart 01, 2008, 09:20:15

Citaat van: Riet op Maart 01, 2008, 01:57:18
Als ze last heeft van haar maag kan rijst wat zwaar zijn soms.
Het normale patroon bij buikklachten van de hondjes hier is.
Dag 1 geen eten, en meestal willen ze dat toch zelf niet.
Dag 2 gekookte deegwaren in kippe bouillon, kleine beetjes meerdere keren per dag
Dag 3 gekookte deegwaren met beetje gekookte kip + bouillon, ook in kleine beetjes en meerdere keren per dag
Vanaf dan kipgehalte verhogen en als alles in orde is terug geleidelijk overschakelen naar gewone voeding en gewoon aantal keren.

En dan één keer per dag die enterol of gelijkaardige middellen.

Ja, inderdaad, meer is niet nodig thumbsup Je moet dat niet teveel doen, al die medicijnen. Diarree en overgeven is zo normaal voor honden, je moet je daar echt niet ongerust in maken (zolang het natuurlijk geen erge proporties aanneemt). Met een goed dieet en voldoende drinken zijn ze zo weer kiplekker wink En als dat niet zo is, dan moet je gewoon eens naar de dierenarts.

Maar prop daar niet te rap medicijnen in. Zo gezond is dat nu ook alweer niet thumbsup

Bericht door: Riet op Maart 01, 2008, 10:13:17

Ik heb niks tegen rijst hoor  wink
Men heeft mij altijd gezegd om bij diaree rijstwater te drinken te geven maar niet de rijst zelf omdat die dikwijls te moeilijk verteert en dan problemen met hun maag geeft. Deegwaren zijn daar beter voor.
Maar ja als je die rijst zo lang kookt kan dat inderdaad beter te verteren zijn.
Alleszins blij om te lezen dat het al wat beter gaat  headbang

Bericht door: Lady op Maart 02, 2008, 11:21:21

Gisteravond nog heeft ze ontlasting gehad en het hing allemaal vast in haar haar - dus wel ni meer zo plat da het liep maar amai eer ik da eruit gewassen kreeg  bang puke puke
Deze morgen nog te platte stoelgang op haar krant voor de rest van de dag niets gezien en ze ziet er fit uit , ze is bij mij in de tuin geweest enzo  - ga afwachten tot morgen se , ik denk als ze morgenvroeg nog diareee heeft gehad dat ik toch eens langs de DA ga morgenavond - of ben ik te rap en  zou ik nog effen afwachten denk

Bericht door: Dogsfriendly op Maart 03, 2008, 07:20:08

te lang diarree is ook niet gezond...

ik noem dat 'bezorgd zijn om je viervoetertje' Lady wink

Bericht door: biegel op Maart 03, 2008, 12:40:21

bij ons krijgen ze ook rijst, in nog wat rijstwater, want dat rijstwater alleen moeten ze weer niet hebben
meestal is het na een dagje wel over
primperan is goed tegen het overgeven

als wij een pilleke moeten geven nemen we zo'n apericube-kaasje, we stoempen dat daar in en 't is weer feest  grijns

Bericht door: Lady op Maart 03, 2008, 10:27:57

Dus toch maar naar de DA geweest want deze morgen nog steeds diaree aw
Darmontsteking - een spuitje Antibiotica heeft ze gehad ik mag gekookte rijst blijven geven en daarbij
 's morgens en 's avonds Norm Prozorb is een pasta die in een spuitje zit ( heb het nog nooit gehad) Als het zo goed is als de prijs duur is zalt wel helpen  22 euro voor da tubeke alleen al  bang
Ik moet haar nog even van de andere honden weghouden als het kan - kunnen wel maar makkelijk is anders  grijns

Bericht door: Riet op Maart 03, 2008, 10:37:00

Moed dan maar Lady  grijns
We zullen duimen dat die dure tube pasta goed helpt  :winkthumb:

Bericht door: Lady op Maart 03, 2008, 10:48:20

hihi  hihi
Ik hoop het ook .

Bericht door: els op Maart 04, 2008, 10:18:30

Het zal nu wel vlug onder controle zijn  :winkthumb: :winkthumb:

Bericht door: biegel op Maart 04, 2008, 10:56:17

:winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:

Bericht door: marij op Maart 04, 2008, 12:06:49

succes lady  thumbsup

Bericht door: Lady op Maart 05, 2008, 09:25:22

Al van gisteren geen diaree meer  dans
Heb haar gisteren gewassen - gedroogd en gekamd , nu ziet ze er weer netjes uit   blij

Bericht door: Riet op Maart 05, 2008, 10:12:28

Dat vraagt om een foto'tje  wink

Heel blij om te horen dat ze terug in orde is.
dat spul is dan mss duur maar schijnt toch te werken  headbang

Bericht door: Lady op Maart 06, 2008, 01:58:45

Nu was madameke gewend s'nachts haar behoeften te doen als ze diaree had - maar nu vannacht ben ik moeten opstaan voor haar ze wou persee uit de bench en moest een kakje gaan doen buiten ( een gewoon droog kakje) ik hoop dat het geen gewente wordt  denk

Bericht door: Riet op Maart 06, 2008, 03:19:54

Er zal nog wat darmgepruttel zijn waardoor ze niet goed slaapt (hoop ik toch dat het dat maar is)

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: