Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bang en banger  (gelezen 752 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
marijke
Snoepertje

« Gepost op: September 19, 2009, 19:06:55 »

zoals jullie nu al wel weten is melly nogal een bang gevalleke , maar tegenwoordig komt het wat meer in periodes

de ene paar dagen geen vuiltje aan de lucht de andere dag springt hij een meter hoog met zijn vier poten tegelijk de lucht in omdat hij een verdacht veertje ziet liggen , waar hij de dagen voordien al twintig keer overgelopen heeft , en de keer nadien is er weer geen zaak meer met dat veertje  zot

nu doet hij hetzelfde met één welbepaald blaadje van een boom ,een stok of een elektriciteitsdoos op straat ed ,...
ik negeer het volledig en ga voort of als hij hierbinnen het in zijn ster krijgt (bvb plots schrik van een bakblik dat hier al twee weken staat , aanblaffen en willen gaan kijken met zijn voorpoten dichtbij maar zijn achterpoten nog ginder ) ga ik even naar boven of in een andere kamer , ook voornamelijk omdat ik niet zou weten wat ik ermee moet aanvangen

hij is gisteren ook alleen naar boven getrokken om op bed te gaan slapen , ben hem gaan halen en hij had het koud en was bang om naar benden te komen , heb hem dan toch naar beneden kunnen praten en zijn pul aangedaan , hij heeft het al een paar dagen kouder dan anders maar voor de rest behalve dan die angstjes , eet hij normaal als hij buiten is speelt hij ,is over het algemeen ok  weetniet

zou hij mss last hebben van hormonen ofzo , ik weet het niet ,...
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #1 Gepost op: September 19, 2009, 19:34:35 »

hoe oud is Melly ,,,
kan ze nog loops worden ,,hormonen kunnen heel zeker een rol spelen
ik zou er ook niet teveel aandacht aan geven , negeren is meestal de beste optie ,,
Linsey
Blaffertje

« Antwoord #2 Gepost op: September 19, 2009, 19:36:02 »

Kai heeft dat met momenten ook, als ik over het straat ga met hem en langs een brandweerkraan (zo'n rood ding op straat) kom dan gaat hij er soms gewoon voorbij zonder reactie, andere momenten schrikt hij en begint het dan ook aan te blaffen. Net zoals met heel veel andere dingen op straat. Kai kan dat ook hebben met de meest onnozelste dingen, meestal dingen waar hij eerst niet op reageerde (hij heeft dat bijvoorbeeld een periode gehad met affiches van mensengezichten, is nu ook weer geen probleem meer). Sommige periodes is dat erger dan andere periodes. Ik heb nog altijd niet gevonden waaraan dit ligt. Nu de laatste maanden (verandering van voer) is hij wel wat stabieler geworden bij de angstjes en hersteld makkelijker, maar echt weg is het niet. weetniet

Meestal is dat zo'n reactie:
http://www.youtube.com/watch?v=rQWNpLVMj4g

Maar soms gaat hij niet eens kijken wat het nu juist is, dan wilt hij enkel en alleen maar er zo ver mogelijk van weg.
marijke
Snoepertje

« Antwoord #3 Gepost op: September 19, 2009, 20:01:08 »

@ linsey ; wel ja wat kai doet op je video , doet hij dezelfde bewegingen maar zijn staart staan niet hoog en hangt eerder tussen zijn achterpoten

idd ik herinner mij dat je hiervan een topic had gemaakt een tijdje geleden ,... en delen wat je schrijft vind ik ook in het gedrag van melly terug ,...
goed dat kai voor het moment wat stabieler is laten we hopen dat het zo wat blijft  duim omhoog

@ ximmeke ; melly is nu al dik over de twee jaar , en een reutje, ik weet het de naam laat het niet vermoeden maar het is een afkorting van caramel  hihi

Riet
AdviesRaad
Lang Tongblad

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: September 19, 2009, 20:47:10 »

Verwarrende namengeven zit in de familie  hihi

Melleke zal regelmatig de wereld bekijken met andere ogen  wink of er daar veel aan te doen is?  weetniet

ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #5 Gepost op: September 20, 2009, 06:27:27 »

Sorry Melleke voor de belediging ,, naam klonk vrouwelijk ,,

ik heb het filmke ook gezien ,, zou me daar niet echt druk in maken,,,
we totaal negeren natuurlijk ,, da wil zeggen niet lachen met zulk gedrag maar ook niets zeggen stemtonatie kan voor veel honden ook een beloning /aandacht vragen zijn ,,,

eigenlijk hebben we dat ooit ook eens meegemaakt met wat berners ,,, we hadden 2 stenen leeuwen gekocht en één van de berners komt buiten en ziet die staan begint heel hard te blaffen , van weg jullie ,, dan net zoals in het filmke met uitgerekt lichaam gaan snuffelen langs alle kanten ,,,best grappig en onnozel eigenlijk ,,,
heeft een paar dagen geduurd tot ze met haar hevigheid een keer er voorbij liep en direkt omdraaide dat ze iets gingen doen ,,, toen was het ijs gebroken ,,
ik denk het beste negeren ,,,
*~*DF*~*
Administrator
knuffelaartje

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 02, 2009, 14:27:25 »

Melleke is de bijnaam voor Caramel wink

Geniet van elke dag... mijn lieve schat... ik zie je graag
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: