Ik was een hele tijd op zoek naar een berner sennenhond die in ons gezin paste , het moest een reu zijn en liefst tussen de 2 en 6 jaar oud
na een teleurstelling bij Berner In Not Duitsland hoorde ik vande week dat er hier bij een fokker een berner zat die een nieuwe thuis zocht,,,, één nadeel hij zou wat angstig zijn ,,, maar das nie erg ,, ik heb al een hond gehad die veel angst had en die heb ik ook redelijk goed gekregen ,,alleen had ik deze pup zelf gefokt ,,
Om een verhaal korter te maken ,,,hebben we gisteren Siebe gaan halen ,,,
eigenlijk ging alles prima naar wens ,, daarbij denkend dat hij wel die angste had
tot hij gisteren namiddag uit de leiband glipte en ik de zot

dat ik ben achter die hond ben aangegaan
mijn grondstuk is zo groot dat ik hem nooit zou kunnen pakken ,,, daarbij nog was hij zo gestrest dat ik achter hem aanzat dat de stoppen totaal door sloegen
op een moment lag hij zo hevig en luid te hijgen dat de angst me aan het hart greep ,, dat klinkt niet meer gezond ,,
die hond moet binnen wat het ook kost ,,,
met veel geluk liep hij recht het huis in en had ik hem weer binnen , maar daar klonk zijn hijgen helemaal niet gezond
direkt de dierenarts erbij gehaald en ja hoor ,,, beesje was totaal van slag temperatuur 41.6 ,,
tranen sprongen in mijn ogen wat had ik die hond aangedaan

na een kleine 2 uur de hond te koelen en wat spuiten en infuus van de dierenarts zakten zijn temperatuur terug naar 38.5 ,,,
voor de rest van de avond hebben we hem maar met rust gelaten ,,
de nacht is hij rustig doorgekomen ,, dus vandaag word weer spannend
mij ziet hij niet zo zitten ,, mijn man gelukkig kan er veel meer mee, maar spijtig moest hij voor een jobke weg vandaag ,,, de rest volgt strakt + hopelijk een fototje ,,
het is een pracht van een hond en volgens mij een schat van een hond maar ik ga heel veel geduld moeten hebben ,,,
opgeven staat niet in onze woordenboek ,, hij is hier nu en er word ook alles voor Siebe gedaan ,,,
meer volgt later