Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zelfgekozen bevelen  (gelezen 780 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 29, 2009, 23:31:48 »

--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Zelfgekozen bevelen
Bericht door: Linsey op Oktober 29, 2008, 05:18:21
--------------------------------------------------------------------------------

Welke bevelen heb je je hond niet geleerd, maar reageren ze wel op?

Kai moet tijdens het eten op een dekentje liggen, nadat dan iedereen gegeten heeft zeg ik 'vooruit' en mag hij eraf. Nu sinds enkele weken moet ik niet meer vooruit zeggen, Kai reageert op iets anders  :haha: Mijn vader is altijd de laatste die gedaan heeft met eten, na het eten pakt hij de cola fles vult zijn glas, drinkt het op en laat een luidruchtige boer  eehm Vanaf het moment dat mijn vader de colafles pakt begint Kai stilletjes te piepen en ligt te kwispelen op het deken. Hij wordt nog zenuwachtiger als hij mijn vader ziet drinken en dan komt de boer, Kai springt op vliegt vooruit tegen mijn vader. Sinds enkele weken is dus de boer het bevel dat hij vrij is  :haha:
Kai kan ook zijn houdingen op medeklinkers, heb ik ook enkele weken geleden ontdek. Ssstttt dan gaat hij staan, zzzzzzzz gaat hij zitten en gggggg gaat hij liggen, zonder een klinker te zeggen. Werkt trouwens alleen bij mij, bij de andere gezinsleden reageert hij er niet op  :tongue:
Nog iets anders, het geluid van het laatste beetje drinken dat door een rietje gaat, is voor Kai het bevel om te komen. Maakt niet uit waar hij zich in huis bevind, als hij dat hoort komt hij afgestormd. Hij weet dan namelijk dat hij het laatste druppeltje van het rietje mag likken  lol Ben ik hem ooit eens kwijt dan nemen we gewoon een rietje é  grijns

Titel: Re: Zelfgekozen bevelen
Bericht door: muffin en emma op Oktober 29, 2008, 06:07:56

Bizar zijn ze soms he.

Ik praat hier vaak over ik ga wee ee gee want als ik weg zeg, dan gaan er twee kopjes omhoog en tja, ze kunnen niet altijd mee.
Muffin heeft zelfs geen woorden nodig, die volgt elk gebaar van mij en het pakken van een tas is genoeg om haar blij te zien worden, joepie we gaan weg, helaas ga ik dan misschien wel boodschappen doen.
En Muffin reageert heel goed op gebarentaal en dat is een zegen, aangezien ik haar vaak alleen naar de DA moet meenemen en ik haar dan zonder te spreken mee naar de gang kan lokken.

Bericht door: marij op Oktober 29, 2008, 06:38:33

als ik mij aankleed kijkt melly toe ; sommige kleren doe ik aan om in te gaan wandelen andere niet ,....
hij weet dan al genoeg  fluit

welke zak , handtas ed ,ik meedoe en wat ik erinsteek  ,... grote wandeling , naar park , gewoon meekomen of ik ga ni mee hij weet dan ook wel zijn conclusies te trekken en als hij dan zeker is dat hij niet meekan kruipt hij al met een zielige smoeltje in zijn bench  hihi

Bericht door: Linsey op Oktober 29, 2008, 06:52:43

Dat hebben ze hier met de leibanden sinds ik voor alles iets anders gebruik.
Als Lotje zenuwachtig wordt en ik zeg 'dat kan niet' dan weet ze dat ze niet mee kan en kruipt weg met haar staart tussen de poten. Kai kent dat nog niet. Maar Kai weet dan weer wel dat als ik Lotje boven op mijn kamer ga zetten en hem niet eerst in de bench zet, dat ik dan alleen met hem wegga, hij wordt dan helemaal zot. En als hij dan ook nog eens ziet dat ik de hondenschool jas neem dan begint hij op 2 poten rond te lopen, te wuiven en te piepen.  hihi
De honden hebben hier alle 4 iets met de douche, als ik 's avonds onder de douche uit kom dan weten ze dat ze hun Duck krijgen en dan lopen ze alle 4 al naar de keuken terwijl ik de was in het wasmachine ga steken.

Is eigenlijk wel leuk om over na te denken waar honden zoal allemaal opletten bij ons é  lol

Bericht door: els op Oktober 29, 2008, 10:13:04

Het opvallendste bij de onze is het achteromkijken bij het oversteken van de straat - van zodra wij omkijken steken ze ineens over   ojee
Door 't feit dat we meestal pas omkijken als we horen dat er geen auto afkomt, hebben ze 9 op 10 keer gelijk dat dat het moment is dat er overgestoken wordt - dus ze leren dat echt zichzelf aan.
Klassieke gevallen zijn, hand in rechterzak = meestal snoepje en gaan ze alvast netjes zitten.
Van woordjes is het hier nogal opletten met 'koek' en 'eten' - ze denken dan altijd dat dat voor hun is  grijns

Bericht door: NiQi op Oktober 30, 2008, 10:53:28

De woorden zoals mee en weg die kennen ze hier ook allemaal, snoepje en koek hadden ze zichzelf ook allemaal vliegensvlug eigen gemaakt.

Maar Neo spande gisteren wel de kroon! Aangezien hij altijd opspringt naar iedereen en wij dat niet altijd zo leuk vinden (soms heb je wel eens goeie kleren aan  wink), leren we hem van te gaan zitten en dan krijgt hij een knuffel. Blijkbaar heb ik 'onbewust' altijd het woord 'knuffeltje' gebruikt als ik me bukte om hem te knuffelen en toen hij gisteren zo een beetje rond mijn benen stond te draaien, vroeg ik of hij een knuffeltje wou en meneer ging ZITTEN! Weet niet of het nu toeval was maar het was wel grappig.

Bericht door: biegel op Oktober 30, 2008, 10:58:19

hier ook zo hoor  hihi
kom ik met m'n wandelkleren voor d'n dag, is het kermis  joepie
ga ik weg zonder hun dan zeg ik: ik ga efkes naar de winkel, blijf niet lang weg, en dan weten ze dat ze niet mee mogen, raar hé
als ze bij ons 's avonds binnenliggen en we gaan naar de berging iets nemen om te drinken dan schieten ze allebei mee, want je moet langs de berging naar de garage en daar liggen de snoepjes die ze 's avonds krijgen
ook als ze buiten geweest zijn en ze zijn nat en vuil dan moeten ze eerst de berging in voor ze mee de keuken in mogen, dat weten ze ook zo goed, dan gaan ze bijna vanzelf eerst in hun eigen hoekje liggen als ik zeg: pootjes eerst drogen  thumbsup

Bericht door: Thea op Oktober 30, 2008, 11:14:43

Als ik naar mijn werk ga, dan gaan Whoopi en Gioi altijd mee naar boven. Als ik mijn uniform aan trek dan blijven ze op bed liggen en anders gaan ze weer mee naar beneden. Vaak liggen ze als ik 's avonds thuis kom nog op bed en hebben ze geen behoefte gehad om naar beneden te komen als Ed thuis komt uit zijn werk.

Bericht door: Ziggy op Oktober 30, 2008, 01:45:48

ik kan 100 keer uit de zetel opstaan maar als ik erbij denk : "ik ga de doggies eten geven", dan staan springen ze gelijk recht. Geen idee hoe ze t zien.

ook hebben ze door wanneer joeri hen gaat uitlaten.

als ik de studiolampen bovenhaal gaan ze vanzelf op de achtergrond zitten.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: