Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat is DAP?  (gelezen 1778 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 29, 2009, 23:30:20 »

Wat is DAP?

D.A.P.® Spray

Gehalte aan werkzame en overige bestanddelen

Geruststellend feromoon van de hond 2 % – Isopropanol q.s.p. 60 ml

Registratiehouder / Fabrikant

CEVA Santé Animale, België / CEVA Santé Animale, Frankrijk

Doeldieren

Honden

Indicaties

D.A.P. Spray stelt pups en volwassen honden gerust in situaties die ze onrustwekkend of beangstigend vinden.
De spray kan zowel binnen- als buitenshuis worden gebruikt voor gebeurtenissen als:
reizen met de auto
gewenning aan een nieuwe omgeving (nieuw huis, vreemden, asiel, pension)
bezoek aan de dierenarts, opname in de kliniek
nieuwe en onvoorspelbare situaties.

D.A.P. Spray stopt of voorkomt angst gerelateerd gedrag met verschijnselen zoals:
vernielzucht, onzindelijkheid
blaffen (piepen, janken)
speekselen
braken
hijgen

D.A.P. kan ook in andere specifieke situaties ingezet worden. Vraag hiervoor uw dierenarts om advies.

Toedieningswijze en toedieningsweg

Spray 8 tot 10 maal met de D.A.P. Spray 15 minuten voorafgaand aan de te verwachten gebeurtenis en voordat de hond in de bewuste ruimte (auto, kooi, kennel, etc…) wordt gebracht. Het positieve effect houdt ongeveer 1,5 à 2 uur aan, afhankelijk van de individuele reactie van het dier. Herhaal de toediening na deze tijd of wanneer u een vermindering van het effect waarneemt.
D.A.P. Spray kan direct op de ligplaats, in de mand, in de kennel, of in de auto gesprayd worden. Niet direct op dieren of in de buurt van de kop van het dier sprayen.

Speciale voorzorgsmaatregelen bij bewaren

Bij kamertemperatuur bewaren.
In goed gesloten verpakking bewaren.
Buiten bereik van kinderen bewaren.

Speciale waarschuwingen

Het product vlekt niet en geeft niet af. Niettemin, vanwege de grote variatie van materialen die gebruikt worden in de woninginrichting, raden wij u aan om het product eerst op een proefstukje dat niet in het zicht is uit te proberen.
Spray niet direct op dieren.
Bij aanraking met de ogen onmiddellijk met overvloedig water afspoelen en deskundig medisch advies inwinnen. Aanraking met de huid vermijden. Na aanraking met de huid onmiddellijk wassen met veel water en zeep. In geval van inslikken onmiddellijk een arts raadplegen en verpakking of etiket tonen.
Licht ontvlambaar.
Verwijderd houden van ontstekingsbronnen - Niet roken.
Feromonen zijn diersoort specifiek en er is dan ook geen effect op andere huisdieren dan de hond te verwachten.
D.A.P. Spray is geen diergeneesmiddel. Wanneer er ziekteverschijnselen zijn neemt u dan contact op met uw dierenarts.

Laatste bijwerking van de tekst

17.02.2005

Overige informatie

Bij zoogdieren produceren alle zogende vrouwelijke individuen zogenaamde geruststellende feromonen welke tot doel hebben het nageslacht tot rust te brengen.
De geruststellende feromonen van de hond worden door de talgklieren in de intermammaire groeve van de teef uitgescheiden.
Deze stoffen kalmeren en bemoedigen de pup, in het bijzonder in een onbekende omgeving en in nieuwe situaties. Onderzoek toont aan dat de geruststellende eigenschappen van de feromonen aanwezig blijven als de hond volwassen is.
D.A.P. (Dog Appeasing Pheromone), heeft alle kenmerken van de geruststellende feromonen van de moeder.

Bericht door: Boontje

Kan je dit in de apotheek krijgen?

Onze Fudge voelt zich nog altijd niet op z'n gemak in de auto.  In de auto van m'n vriend wel, maar in de mijne wil hij niet vanzelf in.  Hij gaat zelfs liggen als je dicht bij de auto komt.  We moeten hem oppakken want hij zal er niet vanzelf inspringen (wel al een paar keer met de  voorpootjes op den bumper gestaan - waaaaw!   flinke Fudge!!!!!)  Eenmaal in de auto begint hij dan te kwijlen.  't Is wel al beter dan in het begin, toen was het overgeven en was hij kletsnat van zijn kwijl.  

Bericht door: Christel

DAP kun je gewoon in de apotheek krijgen.

Virginie, die DAP zou ik wel eens kunnen proberen! Bij deze denk ik aan de korte afstanden die wij rijden, om ergens in de namiddag onze wandeling te doen. Want dan heeft Djessie ook die symptomen.
De andere suggesties om homeopathie te proberen zijn ook waardevol, maar ik kan Djessie toch onmogelijk voor korte afstanden "medicatie" toedienen! Voor de lange afstanden, in het weekend is dit wel te doen, hopelijk is Djessie dan niet suf. ojee
Zojuist zijn mijn man en ik aan het denken, wat er zoal kan veranderd zijn en plots realiseren wij ons dat wij onlangs een bagagerek op het dak van de auto hebben gemonteerd. Nu zullen we die er af nemen en zien of Djessie nog zo reageerd.
Onlangs zijn wij op vakantie geweest, en 1100 km heeft mijn hondje gehijgd en gebeefd, dit kan zo niet blijven, wij moeten een oplossing vinden :ween:

Bericht door: Sheltiefun

Whisper had als pup net dezelfde problemen. Hij wou niet in de auto. Hij bibberde en kwijlde heel zijn lijfje onder. Wij hebben toen babypilletjes en drupjes geprobeerd, maar dat lukte niet. Uiteindelijk hebben we hem in een ijzeren bench met kussen gestoken, en daar ligt hij min of meer stabiel en schokvrij, nu gaat hij zelf in de bench zonder problemen en is hij niet meer ziek. Voor ons was dat een oplossing en zo heb ik de DAP nooit moeten proberen. Misschien moest je plaats hebben, eens met bench proberen ?

Ik weet niet of je ze zo in de apotheek kan krijgen, anders zullen er mss wel internetspeciaalzaken of gewone speciaalzaken zijn die dat verkopen, of bij de da kan je der ook aan geraken.

Ik hoop natuurlijk dat het probleem verholpen zal zijn met dat rek der af te halen. Mss is ze idd bang van dat geluid van dat rek en de wind  weetniet

Bericht door: binno

DAP kan je zo bij de apotheek krijgen, of bestellen als ze het niet binnen hebben.
Bestaat in een verstuiver voor thuis in het stopcontact (verdamper met navulling, of navulling apart), een spray, en een halsband die in twee maten verkrijgbaar is en ook zo'n 4 weken werkzaam zou zijn.

HIER (http://dieren-ehbo.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=1&flypage=shop.flypage_new&product_id=278&option=com_virtuemart&Itemid=51) staat meer uitleg over de DAP halsband

Knuffel voor Djessie! :hugg:

Bericht door: Marein

DAp zou zeker kunnen helpen. En een hond kan zeker op latere leeftijd nog wagenziekte ontwikkelen (ik was vroeger ook niet wagenziek, maar nu kan ik niets meer lezen in de auto of ik voel m'n maag al keren  :zwijg:. Ook beetje wagenziek geworden op latere leeftijd  :ssst:).

Cocculus is ook goed tegen wagenziekte, maar alleen bij honden die doodstil liggen in de wagen, zonder hijgen, bibberen of kwijlen. In het laatste geval denk je beter aan Petroleum tegen wagenziekte. (maar daar zou ik niet aan beginnen als je niet zeker bent dat Djessie een Petroleum-type is  eehm)
Trouwens, een homeopathische behandeling geef je dagelijks 3 keer (zeker in geval van wagenziekte) en een extra dosis voor elke wagenrit en dit gedurende 6 weken. Dan zou ze er helemaal verlost van moeten zijn en hoef je het ook niet meer te geven.

Maar als de problemen begonnen zijn met de de nieuwe wagen en meer ruimte, zou het wel eens daaraan kunnen liggen  denk. Honden houden niet zo van te veel ruimte  8). Wij hadden vroeger ook een Berlingootje waar de honden de hele laadruimte hadden. Met de komst van de kinderen zijn we overgestapt naar een break, dus minder ruimte voor de honden, maar ze zijn merkelijk rustiger in de wagen.

Bericht door: ynexes

Gisteren heb ik D.A.P.-vapo besteld bij de apotheker en vandaag voor de eerste keer uitgeprobeerd. (Het bagagerek staat nog altijd op de wagen!) en ik moet zeggen, wij zagen tot onze ontsteltenis verandering :handjes:
Djessie beefde niet, ze kwam eventje naar voren, kijken en terug naar achter, ze was rustig.  Na een poosje begon ze de hijgen, niet zo erg als voorheen.
De auto moet een 10 tal minuten voor vertrek behandeld worden, de werking van het product duurt een 2 tal uur. Bij onze terugkeer hebben wij haar niet meer gehoord, we zijn toch een aantal uren op baan geweest, met tussenin een fikse wandeling in het bos.
Zou het de oplossing zijn? We proberen het verder de volgende dagen wink

« Laatste verandering: Januari 07, 2010, 22:20:54 door dogsfriendly » Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: