Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: twee spelende honden  (gelezen 942 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sabine
AdviesRaad
Gravertje

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: Januari 29, 2009, 23:25:28 »

--------------------------------------------------------------------------------
Titel: twee spelende honden
Bericht door: marij op Juni 24, 2008, 09:28:16
--------------------------------------------------------------------------------

vraag mij af of jullie tips hebben over het volgende ;

laatst ben ik gaan wandelen met schoonmama en haar hond twee jaar oud en even zot (lees energiek en speels als de melle )
ze kwamen goed overeen en liepen beurtelings eens achter mekaar aan , heel leuk om te zien en we waren opgelucht dat het klikte ,want we willen dit al lang samen kunnen gaan wandelen met de familie .

het enige probleem dat we al voorzien hadden was dat scooby een geadopteerde echte stadsmus is die enkel komt als hij wil en zeker niet als hij met een andere hond speelt (schoonmama werkt aan het hierkomen maar dat vraagt zijn tijd natuurlijk)

nu verzekerde ik haar dat melle bijna honderd percent betrouwbaar terugkomt als ik roep of als hij ergens ten velde zit en mijn stembereik mij in de steek laat mijn magisch fluitje gebruik en als de ene komt de andere volgt ,...
als ik in het bos ed wandel en kom een andere hond tegen , zelf al speelt hij ermee als ik hem bij mij wil halen heb ik hem maar even te roepen en hij volgt mij weer en we wandelen tezamen weg .als pup liet ik hem ook op losloopweides met veel andere honden waarmee hij ook speelde maar kwam toch als ik hem riep dikwijls gevolgd door de andere hond ,.

enkel ooit een keer op df wandeling als hij al een tijdje met muck had gespeeld wou hij niet direct komen wat mij verbaasde.
..
wel blijkbaar is dat het enige zwakke punt in de verdediging als hij te lang ,langer dan een vijf tal minuten schat ik met een andere hond speelt die hij echt leuk vind krijg ik hem niet meer deftig tot bij mij want het was weer hetzelfde met scooby en hem die dag ik roep hem hij kijkt even maar komt niet tot dicht bij mij  fluit

op een bepaald moment waren ze samen heel ver in het veld aan het crossen en marcy had bang ,ze vond ze te ver weg waren dus heb ik gefloten en hij kwam onmiddellijk af met in zijn kielzog scooby,hij kwam tot op een paar meter van mij tot stilstand maar wou zijn dikke beloning niet en speelde gewoon verder  ojee op zich al goed maar zou hem graag kunnen aanlijnen achteraf  bloos

marcy heeft een grote gesloten tuin waar we zouden kunnen oefenen maar nu vraag ik me af hoe oefen je zoiets nu het beste want ik heb echt geen ervaring met het oefenen met meerdere honden  :roll: en wil geen domme dingen doen

alle tips zijn welkom oja om het nog leuker te maken scooby is niet gek van eten en is heel moeilijk te belonen  grijns

Titel: Re: twee spelende honden
Bericht door: Riet op Juni 24, 2008, 10:04:27

eerst een paar keer bij jullie laten komen en het spelen als beloning?  weetniet

Bericht door: marij op Juni 24, 2008, 10:08:21

ja maar dan moet er een aan de lijn zekers  weetniet marcy wil da niet en begrijp haar; scooby is aan de lijn wat angstiger tegenover andere honden en zou kunnen uitvallen , maar mss omdat hij de melle nu kent niet meer  weetniet ik weet het niet

weet wel als ze een seconde los zijn ze al aan het ravotten zijn  eehm

Bericht door: miss e op Juni 24, 2008, 10:10:21

Hem eerst zeker een vast het bevel te goei aanleren aan een lange lijn en alleen en dan zo stillekes verder opbouwen met eerst een beetje afleiding en dan steeds meer en meer, ook altijd goed belonen voor het komen hoe lang het ook duurt

Bericht door: els op Juni 26, 2008, 03:20:02

ik begrijp de vraag niet  eehm

Bericht door: De Sjelle op Juni 26, 2008, 06:11:24

Je kunt niet lopen voor je kan stappen he?
Die hond zal éérst moeten leren deftig naar het baasje te komen, stadsmus of niet. blij En dan kunnen jullie samen je honden loslaten. Nu riskeer je dat Melle denkt dat ze niet meer zo flink moet terugkomen he? lach

Bericht door: marij op Juni 26, 2008, 06:11:50

:lachen: da kan ik begrijpen  bloos

ga eens proberen te herformuleren he !
wil gaan wandelen met marcy en haar hond en ze beiden los kunnen laten spelen maar;

probleem 1 met de melle;
kan "hierkomen "maar ,
als hij met een andere hond een tijdje speelt kan ik hem niet meer tot bij mij roepen en aanlijnen  t'is te zeggen ;

als ik roep kijkt hij wel even als ik dichtbij sta maar komt niet dichter of
als ik roep en hij is ver komt hij maar tot op een paar meter van mij en wil zijn beloning ook niet  aw

probleem 2 met de hond van schoonmama ;

kan niet "hierkomen " is geadopteerd en is moeilijk te belonen

de vraag ; hoe train ik dit met de melle en met scooby  ?  zodat ze los kunnen spelen en we ze beiden bij ons roepen als het nodig is ?

Bericht door: marij op Juni 26, 2008, 06:14:31

@ sjelle ; idd dat is ook gebeurt melle had nog maar een paar keer in heel zijn carrière niet geluisterd naar een" hier "
 en heeft het die dag een paar keer niet gedaan heb dan maar niets meer gevraagd want dat zijn anders dikke stappen achteruit he  :roll:

Bericht door: Luc op Juni 27, 2008, 08:43:01

Eigenlijk hebben jullie drie opdrachten.

Schoonma's hond deftig leren komen op een wijze dat de hond het als een leuke handeling ervaart.

Beide honden leren komen als ze samen 2 minuten spelen.

Beide honden leren komen als ze langer spelen.

De gesloten tuin is een goede plaats om te leren.

Naar jou hond toe. Laat hem twee minuten spelen met andere hond. Doet hem komen en beloon hem. Laat hem onmiddellijk opnieuw spelen, maar nu laat je hen spelen tot zij (eindelijk) er genoeg van krijgen en aanstalten maken om het rustiger aan te doen. Dan je hond bij je roepen en hem belonen. De hond begint op die wijze langzaamaan het "komen" na lange speeltijd te associëren met "voor mij was het ook welletjes". Zorg wel dat je in het begin maar op een paar meter van je hond bent als je hem roept, zodat de kracht van je aanwezigheid maximaal is, maar hij toch een kleine inspanning moet doen om te gehoorzamen.

Bericht door: marij op Juni 27, 2008, 09:23:16

thx voor de tips  thumbsup

Bericht door: Dogsfriendly op Juni 29, 2008, 05:09:43

Citaat
Eigenlijk hebben jullie drie opdrachten.

Schoonma's hond deftig leren komen op een wijze dat de hond het als een leuke handeling ervaart.

Beide honden leren komen als ze samen 2 minuten spelen.

Beide honden leren komen als ze langer spelen.

vier opdrachten...

de schoonmama proberen aan het verstand te brengen dat aan de lijn wandelen VOOR het los laten lopen komt.

Citaat
De gesloten tuin is een goede plaats om te leren.

maar niet voor altijd... een paar keer kunde dat doen... maar éénmaal Melle en de andere hond de tuin goed kennen (en dat is nu al zo) zijn er te weinig prikkels om voldoende te oefenen... Buiten de tuin zijn er héél wat prikkels en leer je daar het best dat je hond naar jou moet komen...

Bericht door: marij op September 11, 2008, 11:32:54

om hier even op terug te komen; tijdje geleden hebben we het er toch nog eens op gewaagd  eehm

we hebben ze zonder vooraf te trainen (dwz aan scoop is er niks veranderd want da ligt buiten mijn bevoegdheid maw ) eens beiden los gelaten op een ochtend in de Sahara , ik heb hun laten spelen tot ze er ver bij neer valden en als ik zag dat de melle er genoeg van kreeg hem bij mij geroepen en dik beloond en terug laten spelen
na een tijdje was scoop wat lelijk aan het doen naar melle ; de hele tijd juist naast hem lopen en in zijn nek bijten  aw
we hebben scoop dan aangelijnd en melle los gelaten ,als melle scoop wou uitdagen om te spelen hem verder gestuurd en zo lukte het perfect  thumbsup

ook zit ik nu op (weer eens ik weet het  bloos) een nieuwe hs waar ze de honden als oefening gewoon los laten om te spelen en kan ik hem daar ook trainen nu op het hier komen en dat lukt super  dans dans dans

Bericht door: Riet op September 12, 2008, 08:59:31

thumbsup
En wat die hondenschool betreft, je moet zoeken tot je diegenen vindt die voor jou én je hond de beste is  headbang

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: