Hallo,
het Tuimelaarspad te Halle bedraagt zo'n 10 kilometer. Het begint aan de kerk (juist, in Halle

)
Om het vertrekpunt te vinden loop je even langs de kerk naar achter en daar vind je het eerste bordje.
Onvermijdelijk loop je eerst door wat villawijken alvorens je de bossen in kan (typisch Kempense naaldbossen).
Wij zijn op een zondag in de late namiddag vertrokken (16.30 uur) en toen was het er niet meer te druk. Natuurlijk lopen er nog andere wandelaars rond (met of zonder hond) en af en toe duikt er een ruiter op maar niet in die mate dat dier of mens gefrustreerd geraakte.
De grote verrassing van deze tocht is het antitankkanaal te Oelegem. Je loopt er niet zo lang naast (wat afstand betreft) maar honden kunnen er op vele plaatsen in om lekker rond te peddelen. (Ik heb ons Marie er uiteindelijk met wat snoepjes vandaan moeten lokken, dus ondanks het korte traject langs het kanaal hebben we daar behoorljk wat tijd doorgebracht. )
Na het verlaten van de antitankgracht ben ik impulsief het Pierenpad gaan volgen (geen nood, het eindigt bij diezelfde kerk te Halle) en daar heb ik geen spijt van gehad want het was een fijn traject.
Nadeel van zo'n wandeling is dat je altijd alert moet blijven voor de richtingaanwijzers, en ondanks het feit dat het Tuimelaarspad goed is aangegeven slagen sommige mensen er toch nog in om verloren te lopen

Koppig op je stappen terug keren is dan de boodschap. Een ander nadeel van deze wandeling is ook dat je toch af en toe langs een baan met verkeer moet stappen. Weliswaar niet druk maar toch.
Ik heb gemerkt dat je er ook langs een knooppuntennetwerk kan stappen. Kaarten zijn te verkrijgen in 's Gravenwezel - kerkstraat 24, tss 9 en 12 uur.
Ons Marie vond dit traject heel fijn, een paar dagen later zijn we zelfs met de auto teruggereden tot aan het antitankkanaal en hebben we daar wat rondgedwaald en alweer gezwommen, natuurlijk.
Ik heb een paar maal geprobeerd foto's te posten maar jammer genoeg lukt het me niet.

Zo, dit was het.
Groetjes,
Ria en Marie
edit: Uiteindelijk zijn de foto's nu wel te bekijken via de volgende link
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,3353.0.html