|
Linsey
|
 |
« Gepost op: Augustus 10, 2009, 18:53:04 » |
|
Billy, de hond van mijn zus 6 maanden oud nu, heeft geen glazuur op zijn tanden. Al toen zijn volwassen tanden doorkwamen zagen ze er anders uit dan van andere honden, nu zijn ze grijs en bruin en blijkt hij dus geen tandglazuur te hebben. De reden is onbekend kan vanalles zijn (de inteelt, slechte voeding moeder,...). Als hij er last van krijgt (kan dus pijn gaan doen) dan moet er een laagje glazuur over, maar dat houd maar heel beperkt. Iemand al eens hiervan gehoord, een hond zonder tandglazuur? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xtreme Taz
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 10, 2009, 18:54:24 » |
|
Neen, nog nooit van gehoord. Arm beestje 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 10, 2009, 19:20:40 » |
|
heel interessant boekje van het ontbreken van tandglazuur had ik echter ook nog nooit gehoord nee 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 10, 2009, 19:23:18 » |
|
De dierenarts heeft dat ook nog niet dikwijls gezien. Komt eigenlijk niet zoveel voor tenzij de hond als pup antibiotica heeft moeten slikken of de hondenziekte heeft gehad bijvoorbeeld, maar in Billy zijn geval is dat geen van beiden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 10, 2009, 21:21:03 » |
|
Ook nog nooit van gehoord  Charlie heeft een paar jaar geleden een stuk tand afgebroken. Toen hebben ze ons ook gezegd dat er een herstelling kon gebeuren maar dat dat na verloop van tijd verdwijnt. Lijkt me toch iets moeilijks om op te lossen. Interessant boekje dat je gevonden hebt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lady
pikkediefje

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 14, 2009, 00:09:36 » |
|
Dit had ik ook nog nooit gehoord  ocharme da beestje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: December 12, 2009, 20:40:38 » |
|
Ondertussen is mijn zus gisteren naar Dr Leen Verhaert geweest, ik had deze dierenarts tandarts hier op het forum vermeld zien staan en doorgegeven aan mijn zus.  Het probleem met Billy zijn tanden is te wijten aan de slechte voeding plus alle andere factoren (inteelt bv), zijn kiezen zijn minder erg aangetast, waaruit de dierenarts kon opmaken dat Billy vanaf 6 weken oud wel een degelijke voeding gekregen had (hij kwam op 5.5 weken oud naar mijn zus). Momenteel moest er nog niets aangedaan worden, er staat nog een beetje glazuur op dat nu aan het afbrokkelen is, wat geen kwaad kon en eigenlijk beter was want dan gaan de tanden vanbinnen uit iets aanmaken wat ze beter helpt beschermen. Moest Billy ooit last van zijn tanden krijgen dan staat er hem een operatie te wachten die 6 uren zal duren. Momenteel is het risico te groot en gaat dat pas gebeuren wanneer het niet anders meer kan, wanneer de tandvleesontstekingen zijn leven in gevaar brengen dus. Wat momenteel totaal nog niet is. Nu maar hopen dat het lang goed mag blijven gaan. Mijn zus was meer dan tevreden over de tandarts, heel vriendelijke dierenarts die alles heel goed uitlegd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Riet
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: December 12, 2009, 22:29:21 » |
|
Ik hoop dat hij nog heel lang zonder operatie kan blijven  Van Leen Verhaert was ik ook heel tevreden 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yvy
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: December 12, 2009, 23:48:31 » |
|
heb er ook nog nooit van gehoord...... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: December 13, 2009, 08:26:23 » |
|
en liefst enkel malse dingen eten waarschijnlijk, of mag hij toch gewoon alles eten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ximmeke
Deugenietje
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: December 13, 2009, 09:15:45 » |
|
Sorry nog nooit van gehoord  ,,, veel  voor Billy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linsey
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: December 13, 2009, 18:02:06 » |
|
en liefst enkel malse dingen eten waarschijnlijk, of mag hij toch gewoon alles eten?
Hij mag momenteel nog alles eten, dus ook nog botten ook runderribben bijvoorbeeld. Is op dit moment zelfs heel goed omdat het het proces versneld dat het slechte tandglazuur afbrokkelt, beter geen glazuur dan slecht glazuur wat er nu nog gedeeltelijk op zit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binno
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: December 13, 2009, 18:50:21 » |
|
Hij mag momenteel nog alles eten, dus ook nog botten ook runderribben bijvoorbeeld. Is op dit moment zelfs heel goed omdat het het proces versneld dat het slechte tandglazuur afbrokkelt, beter geen glazuur dan slecht glazuur wat er nu nog gedeeltelijk op zit.
ah zo... goh ik zou schrik hebben dat 'm zonder glazuur nog meer last of pijn zou hebben ofdat de tanden helemaal zouden afbreken maar ja ik ken daar verder ook niks van, had er nog nooit van gehoord dat zoiets kon knuf voor Billy, hopelijk blijft het heel lang goed gaan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|