Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verlatingsangst  (gelezen 1294 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Dotchielover
Jankertje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 04, 2009, 21:58:28 »

Oefenen, even buiten gaan en zeggen 'vrouwtje komt direct terug'. Dan ook na eventjes terug binnen komen en weer srpeken tegen je hond. 'zie je wel, vrouwtje is al terug'. Eventueel dan een snoepje geven. Het 'eventjes' een beetje opbouwen. Hier werkt het. Philiep, mijn man, zegt nooit iets als hij rectstaat om bijvoorbeeld te gaan plassen, dan is er hier 'concert'. Als ik rechtsta zeg ik dadelijk: 'vrouwtje komt direct terug, ga plasje doen.' De hondjes blijven rustig, ze gaan wel voor de deur zitten wachten tot ik terug ben.
Het heeft even tijd nodig tot ze beseffen dat je echt wel terug komt.

Groetjes, Vera en de honden bende
Tommelein
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 05, 2009, 07:55:50 »

Onze Berner Sennen groeide op met een andere hond en had dus gedurende de ganse dag als we gingen werken een maatje. Toen dit maatje stierf, kreeg Emma last van likgranuloom. Op aanraden van onze dierenarts zetten we nu ook als we gaan werken de radio aan, zodat ze iets van stemmen hoort en zich geruster voelt. Dit kan misschien al een eerste kleine stap zijn in dit lange proces. Het is het proberen waard hé!

veel succes.  duim omhoog

miss e
Krullebolleke

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 16, 2009, 12:08:12 »

Heb hier voor het moment ook een hondje zitten met 'verlatingsangst'
Bij haar werkt zoek de snoep in de bench super goed

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: