Welkom gast, aub log in of registreer om volop van het forum te genieten.

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Terugval?  (gelezen 1300 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Ziggy
Ploeteraartje
*

Geslacht: Vrouw

www.dogvision.be

« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 22, 2009, 12:49:35 »

ik train eigenlijk wel vaak op wandelingen
kga er nog altijd vanuit dat wat je op de HS kan leren eigenlijk in functie is van het dagelijkse leven.
en daar doe ik dan wat extra mee voor de sport.
en heb ook gemerkt dat mijn doggies makkelijker in de buurt blijven als ik ze regelmatig iets laat doen. Effe pootje geven, een zit of draai ofzo. Ook de foto's is vaak een oefening, zeker voor Ziggy waar ik t meeste mee kan experimenteren. Super vind ze het. Ze geniet van de aandacht en het 'werken'.

In functie van wedstrijden vind ik tijdens wandelingen trainen ook een pluspunt. Als je vaak op verschillende plaatsen gaat wandelen leren honden zo om overal en altijd genoeg vertrouwen te hebben om de oefeningen goed uit te voeren. Voor velen is het immers moeilijk om op een vreemd plein een wedstrijd te spelen. Dat overbrug je volgens mij door altijd en overal een beetje te oefenen.
miss e
Krullebolleke

« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 22, 2009, 13:18:00 »

Het niet trainen op wandeling of thuis komt bij vooral door het feit dat ik meestal 5 à 6 honden mee heb  eehm

www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)
Ziggy
Ploeteraartje
*

www.dogvision.be

« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 22, 2009, 13:22:46 »

hihi
dat kan ik me voorstellen
met die 2 van mij gaat dat nog, maar 5 is wel een héééle uitdaging
ximmeke
Deugenietje
*

« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 23, 2009, 08:09:15 »

Leuk te horen dat het weer goed gaat met Hinta  thumbsup

Ik heb zelf wel wedstrijden gelopen gehoorzaamheid en dogdancing
één ding staat vast ,,,
als je goede resultaten wil halen moet je trainen ,,,

maaaarrrrr

je moet zien dat het trainen altijd leuk blijft en je speelt meer met de hond dan je traint
dat staat boven in mijn vaandel ,,,

Spijtig op de meeste KKUSH hondenscholen word er héééllll  weinig beloond ,,,
daarbij nog als je met een balletje beloonde moest je zien waar je gooide want er stonden altijd wel meerdere groepen op het plein
Op wandelingen train ik nooit ,,, eerst en vooral vind ik dit pure ontspanning voor de hond,
op een wandeling moet de hond kunnen snuffelen , lopen , ravotten, stok zoeken en baas gooit hem wegen natuurlijk  markeren want Jantje om de hoek is waarschijnlijk geweest of gaat nog komen  hihi
een hond moet ook stressvrije momenten hebben en op een wandeling hoort hij alleen maar te doen wat zijn hartje verlangt ( alleen niet jagen achterwild) das bij ons uit den boze ,,
een tip ,, train eerst voor je gaat wandelen en geef de wandeling als beloning ,,,

Veel succes met Hinta  thumbsup
Borderfan
Deugenietje
*

A woman's best friend is her Border Collie!

« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 26, 2009, 12:18:36 »

Dank je wel iedereen voor de reacties.
Hinta heeft gisteren over het algmeen goed gewerkt, tijdens de vaste volgoefening was ze iets minder 'wakker' als normaal, maar dat komt volgens mij omdat ze de vorige dag diaree heeft gehad en eergisteren weinig had gegeten.
Ik train er nu enkel nog mee op de HS en als ik ga wandelen. Thuis trainen doe ik niet meer. Ik had in Cadzand wat getraind, maar doordat ze gisteren iets minder goed was als gewoonlijk, heb ik schrik dat, als ik nu thuis nog wat ga trainen, ik de druk weer wat te hoog leg voor haar. Ik wil kost wat kost voorkomen dat ze terug een terugval krijgt.
Nu is ze er eindelijk vanaf.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: